Hvordan transporterer I to små børn i barnevogn/klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.702 visninger
40 svar
1 synes godt om
12. april 2012

MariaJ

Vi har en datter på to år og venter jo en lillesøster/-bror her lige om lidt. Vi har egentlig bestemt os for ikke at skulle ud og investere i en dobbeltvogn/søskendevogn eller hvad de nu kaldes, men bruge den barnevogn og klapvogn vi allerede har. Men jo nærmere det kommer, jo mere bliver jeg alligevel i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Når vi er afsted hele familien, og er to til at trille vogne, gør det jo ikke noget, men hvad når en af os skal transportere begge børn alene.

Vi har en Emmaljunga mondial barnevogn, og jeg ved ikke om der kan sættes et søskende sæde på den eller om der kun er mulighed for ståbræt. Jeg synes ikke ståbrættene ser ud som en særlig praktisk løsning, hvis man skal gå mere end nogle få meter, men måske er der nogen af jer, der har erfaring med dem. Virker de overhovedet, og hvor længe kan et barn på to år med rimelighed forventes at skulle stå der?

Del gerne jeres erfaringer, både gode og dårlige med de forskellige løsninger.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Maja_4000

12. april 2012

Tona

MariaJ skriver:

Vi har en datter på to år og venter jo en lillesøster/-bror her lige om lidt. Vi har egentlig bestemt os for ikke at skulle ud og investere i en dobbeltvogn/søskendevogn eller hvad de nu kaldes, men bruge den barnevogn og klapvogn vi allerede har. Men jo nærmere det kommer, jo mere bliver jeg alligevel i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Når vi er afsted hele familien, og er to til at trille vogne, gør det jo ikke noget, men hvad når en af os skal transportere begge børn alene.

Vi har en Emmaljunga mondial barnevogn, og jeg ved ikke om der kan sættes et søskende sæde på den eller om der kun er mulighed for ståbræt. Jeg synes ikke ståbrættene ser ud som en særlig praktisk løsning, hvis man skal gå mere end nogle få meter, men måske er der nogen af jer, der har erfaring med dem. Virker de overhovedet, og hvor længe kan et barn på to år med rimelighed forventes at skulle stå der?

Maria

Det der med ståbrættet, det har jeg virkelig dårlige erfaringer med. Det er så irriterende at skubbe barnevognen så. Virkelig! Og pludselig kan den lille ikke holde til at stå der mere heller. Jeg tror nok jeg havde set mig om efter en brugt søskendevogn hvis det var mig. Tit fås de i genbrug til små 500 kr. Alternativt havde jeg set på det sæde som Maja anbefaler

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Maja_4000 skriver:

Hvis det var mig , ville jeg købe den her  http://www.emmaljunga.com/dk/Tilbehor/Til_soskende/Soskendesaede-525.html 

Det var smart . Tak for tippet. Gad vide hvorfor jeg ikke har set det før .

Det virker dog lidt upraktisk at det kun kan sættes på klapvognsdelen, men helt klart bedre end ingenting (og billigere end ny vogn)

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Amandas-mor skriver:

Det der med ståbrættet, det har jeg virkelig dårlige erfaringer med. Det er så irriterende at skubbe barnevognen så. Virkelig! Og pludselig kan den lille ikke holde til at stå der mere heller. Jeg tror nok jeg havde set mig om efter en brugt søskendevogn hvis det var mig. Tit fås de i genbrug til små 500 kr. Alternativt havde jeg set på det sæde som Maja anbefaler

Tak for erfaring . Jeg har nemlig også hele tiden syntes at ståbrættet virkede som en akavet løsning, plus at jeg levende kan forestille mig, at den toårige hele tiden får lyst til at hoppe af og lave alt mulig andet end at køre i vogn.

Det kunne dog være interessant at høre, om der er nogen der har gode erfaringer med ståbrættet.

Anmeld

12. april 2012

Pigent

MariaJ skriver:

Maria

Jeg ville ikke sætte et søskendesæde på Emmaljunga tror bare den begynder at hænge og kan se jeres er en kombi vogn 

Jeg ville finde en brugt tvillinge/søskende klapvogn med plads til en lift eller kørepose/voksi pose 

Anmeld

12. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Maja_4000 skriver:

Hvis det var mig , ville jeg købe den her  http://www.emmaljunga.com/dk/Tilbehor/Til_soskende/Soskendesaede-525.html 

Det er da godt nok smart - den har jeg aldrig set før. Ville ønske jeg havde set den da børnene var små

Anmeld

12. april 2012

hekran

Vi brugte et søskendesæde, men kan sådan et være på din barnevogn? Der er hhv 23 og 21 måneder mellem vores 3 børn. Vi brugte det i nogle måneder, men derefter gik de selv ved siden af barnevognen. Vi har 800 m til dagplejeren og det tager tid, men det er ikke noget problem. 

Nu er den mindste blevet 10 måneder, og hvis storebror ikke gider gå hjem, så tager vi klapvognen og sætter dem begge to i Vores er en Carena og der er så meget siddeplads, at der kan være to barnenumser, hvis storebror sidder bagved.

Anmeld

12. april 2012

hekran

Jeg ville ikke købe en tvillingevogn, fordi hun er jo to år gammel og det kan jo være at hun ret hurtigt ikke gider det mere

Anmeld

12. april 2012

Maja_4000

MariaJ skriver:

Det var smart . Tak for tippet. Gad vide hvorfor jeg ikke har set det før .

Det virker dog lidt upraktisk at det kun kan sættes på klapvognsdelen, men helt klart bedre end ingenting (og billigere end ny vogn)

Jeg ville i hvert fald helt klart gå udenom ståbræt .. Har du set folk gå med dem ? Der er jo ikke plads til ens ben , så man skal gå ved siden af vognen eller gå langt bagved så man gør med meget bøjet ryg 

Men hvis du tager ud i Babysam eller sådan noget kender de sikkert til alle slags løsninger Der er vidst også sådan en "cykel" , som man kan spænde på vognen , så det store barn sidder ved siden af forældren .. Gav det mening ? Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.