Hvordan transporterer I to små børn i barnevogn/klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

LR85

vi venter også barn snart og har en på 2 år.

vi har købe en ABC design zoom (prøv a google den)

Den virker virkelig god, så er spændt på det når vi skal bruge den.

Tænker a den fra emmaljunga jo mangler en lift-del. Et spædbarn kan jo ikke sidde i en klapvognsdel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

MariaJ

Marita skriver:

Jeg ville ikke købe en tvillingevogn, fordi hun er jo to år gammel og det kan jo være at hun ret hurtigt ikke gider det mere

Ja, det er nemlig en af grundene til at jeg ikke er så lun på ideen om at købe en ekstra vogn. En anden er at vi ikke har ret meget plads herhjemme til at få vognene ind i dårligt vejr, og jeg vil meget gerne beholde både den barnevogn og klapvogn vi har, da børnene også skal sove ude hver for sig, og indimelem transporteres alene.

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Maja_4000 skriver:

Jeg ville i hvert fald helt klart gå udenom ståbræt .. Har du set folk gå med dem ? Der er jo ikke plads til ens ben , så man skal gå ved siden af vognen eller gå langt bagved så man gør med meget bøjet ryg 

Men hvis du tager ud i Babysam eller sådan noget kender de sikkert til alle slags løsninger Der er vidst også sådan en "cykel" , som man kan spænde på vognen , så det store barn sidder ved siden af forældren .. Gav det mening ? Hehe

Den havde jeg ikke hørt om før, altså cyklen. Barnevogn, nu med sidevogn . Ja, vi må se lidt på forskellige løsninger. Tak for indspil. 

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

LR85 skriver:

Tænker a den fra emmaljunga jo mangler en lift-del. Et spædbarn kan jo ikke sidde i en klapvognsdel.

Ja, det er nemlig det. Der står også meget udtrykkeligt at man ikke må slippe vognen, når man bruger sædet, så det tyder jo lidt på at vognen bliver ret ustabil med det på.

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

LR85 skriver:

Skal I kun have en vogn så, eller har I også en almindelig barnevogn/klapvogn?

Anmeld

12. april 2012

meem

Sådan her klarede vi den

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Marita skriver:

Vi brugte et søskendesæde, men kan sådan et være på din barnevogn? Der er hhv 23 og 21 måneder mellem vores 3 børn. Vi brugte det i nogle måneder, men derefter gik de selv ved siden af barnevognen. Vi har 800 m til dagplejeren og det tager tid, men det er ikke noget problem. 

Nu er den mindste blevet 10 måneder, og hvis storebror ikke gider gå hjem, så tager vi klapvognen og sætter dem begge to i Vores er en Carena og der er så meget siddeplads, at der kan være to barnenumser, hvis storebror sidder bagved.

I det daglige tror jeg måske også at den store ret hurtigt kan begynde at gå de korte afstande vi skal her i byen. Hun kan allerede godt gå turen til sin vuggestue, men det er mere et spørgsmål om at hun måske får lyst til at gå i alle mulige andre retninger undervejs, så der er lidt mere styr på hende i en vogn.

Men vi rejser en del, og blandt andet skal jeg rejse alene til Danmark med begge børn til sommer (vi bor i Norge), og kan allerede se for mig, hvor kaotisk det vil blive at have en løbsk toårig med gennem lufthavne, banegårde og på udflugter uden mulighed for at "spænde hende fast" et sted.

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

meem skriver:

Sådan her klarede vi den

Ja, det var jo faktisk også en mulighed . Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Anmeld

12. april 2012

Maja_4000

MariaJ skriver:

Den havde jeg ikke hørt om før, altså cyklen. Barnevogn, nu med sidevogn . Ja, vi må se lidt på forskellige løsninger. Tak for indspil. 

Det hedder en efterløber

Anmeld

12. april 2012

meem

MariaJ skriver:

Ja, det var jo faktisk også en mulighed . Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Og hvis den lille stadig ligger i lift, kan du bare stille liften nede på varekurven, mens begge børn er i barnevognen.. sådan klarede vi den.. har aldrig været ejer at hverken søskende- sæde eller bræt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.