Hvordan transporterer I to små børn i barnevogn/klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

LR85

MariaJ skriver:

Skal I kun have en vogn så, eller har I også en almindelig barnevogn/klapvogn?

Vi har fra sønnen, en barnevogn og en klapvogn.

Men jeg tror ikke et ståbræt er godt til ham, da vi tager offentlige transportmuligheder tit og et barnesæde til at sætte på barnevognen, var heller ikke et hit til når det regner og senere sner, når man skal meget rundt med offentligt.

Det eneste dårlige er a den fylder virkelig meget i længden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Musen5

MariaJ skriver:

Tak for erfaring . Jeg har nemlig også hele tiden syntes at ståbrættet virkede som en akavet løsning, plus at jeg levende kan forestille mig, at den toårige hele tiden får lyst til at hoppe af og lave alt mulig andet end at køre i vogn.

Det kunne dog være interessant at høre, om der er nogen der har gode erfaringer med ståbrættet.

Hej,

Jeg har ikke gode erfaringer med stå brættet.

Da Benjamin blev født var Liv stor nok til at gå da der er 4 år imellem dem, men da Gabriel kom var Benjamin kun 2 og han ville bestemt ikke stå på brættet særlig lang tid af gangen og vi endte med at investere i en tvillingevogn. Gabriel er nu 2½ og har en lillesøster på 9 mdr. Jeg bruger ALDRIG barnevogn og ståbræt, men jeg bruger ivrigt den søskendevogn jeg har. Han er nemlig heller ikke meget for at stå og glo der. Han vil hellere gå eller alt muligt andet.

Mit råd er: KØB EN SØSKENDEVOGN

/Mette

Anmeld

12. april 2012

Karo

MariaJ skriver:

Vi har en datter på to år og venter jo en lillesøster/-bror her lige om lidt. Vi har egentlig bestemt os for ikke at skulle ud og investere i en dobbeltvogn/søskendevogn eller hvad de nu kaldes, men bruge den barnevogn og klapvogn vi allerede har. Men jo nærmere det kommer, jo mere bliver jeg alligevel i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Når vi er afsted hele familien, og er to til at trille vogne, gør det jo ikke noget, men hvad når en af os skal transportere begge børn alene.

Vi har en Emmaljunga mondial barnevogn, og jeg ved ikke om der kan sættes et søskende sæde på den eller om der kun er mulighed for ståbræt. Jeg synes ikke ståbrættene ser ud som en særlig praktisk løsning, hvis man skal gå mere end nogle få meter, men måske er der nogen af jer, der har erfaring med dem. Virker de overhovedet, og hvor længe kan et barn på to år med rimelighed forventes at skulle stå der?

Del gerne jeres erfaringer, både gode og dårlige med de forskellige løsninger.

Maria

Da vi fik Ida, var Marcus 1 år og 6 måneder. Når jeg hentede i vuggestuen havde jeg Ida i barnevognen og Marcus på et søskende sæde oven på vognen

Skulle vi ud og han skulle sove havde vi en klapvogn med som han kunne sove i. Men det dregede sig om 1 år og 2 måneder og så sov han ikke mere.

Anmeld

12. april 2012

MorDk

Jeg har gået og tænkt på det samme. Har en dreng på 1½år og han er omkring 2 år når lillesøster kommer.  Tænker at vi tager det som det kommer... han kan sidde oppe på barnevognen når vi skal gå lidt længere... ellers må han gå ved siden af. Bliver han træt og trænger til lur så tager jeg lillesøster op i bæresele og lader Bassen tage en lille lur i vognen... Tror ikke det bliver noget problem, men nu må vi se. 

Anmeld

12. april 2012

serinasmor

Vi var på ferie med min søster og min dengang 2,5 årige nevø da serina var 1,5 .. vi havde tvillingeklapvogn med .. det fungerede perfekt og så kunne vi jo skiftes til at skubbe .. vores var dog ikke delt i ryggen .. det kunne vi godt have brugt .. de sov fint samtidig de to gange det blev nødvendigt .. men de var jo også store og skulle ikk sove forskudt af hinanden ..
Jeg ville helt klart købe en brugt søskende vogn eller måske en cykrltrailervogn hvis det var mig ..
Du ved - dem der oss kan skubbes

Anmeld

12. april 2012

helle85

Vi har en datter på to år og venter jo en lillesøster/-bror her lige om lidt. Vi har egentlig bestemt os for ikke at skulle ud og investere i en dobbeltvogn/søskendevogn eller hvad de nu kaldes, men bruge den barnevogn og klapvogn vi allerede har. Men jo nærmere det kommer, jo mere bliver jeg alligevel i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Når vi er afsted hele familien, og er to til at trille vogne, gør det jo ikke noget, men hvad når en af os skal transportere begge børn alene.

Vi har en Emmaljunga mondial barnevogn, og jeg ved ikke om der kan sættes et søskende sæde på den eller om der kun er mulighed for ståbræt. Jeg synes ikke ståbrættene ser ud som en særlig praktisk løsning, hvis man skal gå mere end nogle få meter, men måske er der nogen af jer, der har erfaring med dem. Virker de overhovedet, og hvor længe kan et barn på to år med rimelighed forventes at skulle stå der?

Del gerne jeres erfaringer, både gode og dårlige med de forskellige løsninger.

Maria

vi havede både et sæde til barnevognen og en tvillingeklapvogn men der er også kun 13 md mellem mine.

du skal værer ops på at hvis du sætter et sæde op pa emmaljunga børnevogen så kommer den til at hænge lidt (det gjorde vores) da de ikke er lavet til det.

hvis de altså ikke hr lavet vognene andreleddes siden

Anmeld

12. april 2012

Lone Jakobsen

jeg er stor fan af ståbrættet. har både brugt det da min mellemste søn blev født, og bruger det ofte nu som dagplejer.

Anmeld

12. april 2012

Rikke, Liam & Linus

Vi har Liam på 2,5 og så ankommer lillebror lige om lidt.

Vi har planlagt at sælge den alm. klapvogn vi har nu. Og købe denne:

http://www.peppermint.co.uk/nursery_department/review/product/list/id/7752/category/114/

Der er plads til begge børn, og i denne pakke følger der en lift med, så lillebror kan ligge godt og trygt og sove.

Anmeld

12. april 2012

Sakris

Rikke&Liam skriver:

Vi har Liam på 2,5 og så ankommer lillebror lige om lidt.

Vi har planlagt at sælge den alm. klapvogn vi har nu. Og købe denne:

http://www.peppermint.co.uk/nursery_department/review/product/list/id/7752/category/114/

Der er plads til begge børn, og i denne pakke følger der en lift med, så lillebror kan ligge godt og trygt og sove.

De er bare super smarte. Hvis det nogensinde skulle ske at vi fik børn tæt på hinanden, så ville jeg helt sikkert også have denne. Har kendt flere der havde den. Super praktisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.