Hvorfor er/var du sygemeldt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Tona

Pernille08 skriver:

Præcis sammen her . Men det er bare ikk gået over .

Nej, det er mit heller ikke. Min datter er også 15 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Anonym

1 graviditet blev jeg sygemeldt i 6 mdr pga bækkenløsning

2 graviditet allerde i uge 10 og resten af graviditeten pga bækkenløsning

Anmeld

12. april 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)

Derudover sover jeg skrækkeligt om natten! Kan ikke falde i søvn når jeg får mig lagt, vågner 100 gange hver nat, og vågner før end vækkeuret ringer.. så energien er også helt væk fra arbejde!?

Min læge mener jeg piver (og det gør jeg måske også lidt :/), men er der nogle af jer andre der er sygemeldt, pga. for belastende arbejde? Måske pga. ryggen? Eller hvorfor er i sygemeldte?

Jaa jeg blev sygemeldt pågrund af for hård belastning da jeg var ca 24 uger henne.... Jeg arbejdede op til 12 timer om dagen (som tjener) havde ca 30 minutters pause om dagen, hvor jeg kunne sidde ned eller kunne jeg ikk... Vi havde heller ikk nogen stol på arbejdet, flyttede borde + stole... Bar 6-12 flasker vine af gangen op ad en meget stejl trappe, fik ingen hjælp når der var travlt (selvom chefen kunne se det på forhånd).. Og begyndte at pletbløde....

Anmeld

12. april 2012

wamse

Jeg blev sygemeldt da jeg ventede min datter. Først blev jeg delvist sygemeldt fra uge 7, da jeg begyndte at styrtbløde.

Så begyndte jeg igen at bløde i uge 14-16, og blev så fuldt ud sygemeldt.

Jeg var ansat som rengøringsassistent 48 timer i ugen.

Anmeld

12. april 2012

Isaac's mor

Jeg gjorder rent (i akteviring) og fik ondt i ryggen af at støvsyge, rense wc'er osv. Så min sagsbehandler valgte at sygemelde mig cirka to en halv måned inden termin, fordi jeg jo til ingen nytte var længere

Men jeg var heldig, de to andre jeg arbejde med derude som også var gravide (endda en der led med bækkenløsning) har ikke fået lov af deres sagsbehandlere..

Har åbenbart en rigtig sød sagsbehandler som faktisk tænker på mit og mit barns helbred Men det er sjældent nogen får lov at blive sygemeldt :/

Anmeld

12. april 2012

mortilnoahogmelina

Amandas-mor skriver:

ØØØvø

Nej, det er mit heller ikke. Min datter er også 15 mdr

Øv øv . Hvor er det bare ikk fedt .

Anmeld

13. april 2012

Tona

Pernille08 skriver:

Øv øv . Hvor er det bare ikk fedt .

Nej det er pænt nederen...heldigvis er det dog ikke så smertefuldt som da jeg var højgravid men alligevel. Jeg har fået mr-scannet mit bækken og får bare at vide at det er låst i den ene side og skredet ud i den anden side og at der sådan set ikke rigtig er noget at gøre ved det. Håbe på at det bliver bedre med tiden. Jeg kender en, som fik svær bækkenløsning og hendes gik over efter nogle år ved de første 3 graviditeter. Så der er faktisk håb endnu.

Anmeld

13. april 2012

smask

Anonym skriver:

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)

Derudover sover jeg skrækkeligt om natten! Kan ikke falde i søvn når jeg får mig lagt, vågner 100 gange hver nat, og vågner før end vækkeuret ringer.. så energien er også helt væk fra arbejde!?

Min læge mener jeg piver (og det gør jeg måske også lidt :/), men er der nogle af jer andre der er sygemeldt, pga. for belastende arbejde? Måske pga. ryggen? Eller hvorfor er i sygemeldte?

Jeg var sygmeldt 2 mdr før termin. Havde en svær BL og en fiberspræning i lysken som gjorde at jeg ikke kunne gå nogle steder uden jeg hylede.. :-( 

Anmeld

13. april 2012

christina92

Jeg var sygemeldt fra uge 6-9 ca. pga. alvorligt kvalme, opkast og dehydrering.

Anmeld

13. april 2012

CaWi

Min læge sagde til mig at det med at blive sygemeldt, var noget man skulle blive enig med sin arbejdsgiver. At der som sådan ikke var noget der hed sygemeling fra lægen mere. Lægen kan så lave en erklæring på at du har det dårligt, og om det er noget der skader dig eller barnet, hvis din chef ikke tror på dig, og er villig til at betale de 400 kr sådan en koster. Man kan så senere komme ud for at skulle have lavet en dueligheds erklæring (vist nok hvis det er kommunen du skal have penge fra)

Så jeg synes du skal tage en snak med din arbejdsgiver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.