Hvorfor er/var du sygemeldt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Anonym

Allerførst synes jeg at du skal tale med din chef/arbejdsgiver om hvordan du har det.

Det kan være at I kan finde nogle løsninger, så der er visse arbejdsopgaver, som du ikke behøver at lave og måske kan I finde en stol der kan indstilles i højden, så du har mulighed for at sidde ned ved kassen indimellem.

Jeg er skolelærer og står normalt også op det meste af dagen + vi har mange forskellige bygninger i flere etager, så det er meget op og ned ad trapper. I denne graviditet har jeg også været mere belastet end sidste gang, så jeg har været nødt til at omstrukturere min undervisning, så jeg sidder mere ned og eleverne så kommer op til mig og får hjælp i stedet for at jeg flintrer rundt og læner mig ind over elevernes borde i skøve vinkler. Jeg spurgte også min skoleleder om jeg evt. kunne blive fritaget fra mine gårdvagter, så jeg kunne sidde ned i alle pauserne og hvis jeg skal bære meget, så beder jeg om hjælp fra enten elever eller kollegaer, som i øvrigt også ofte selv kommer og spørge om der er noget de skal hjælpe med/holde døren osv.

Disse små ændringer har gjort at min hverdag på arbejdet blev lettere at klare. Jeg er nu gået på barsel, men uden at have været nødt til at sygemelde mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Tona

Anonym skriver:

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)

Derudover sover jeg skrækkeligt om natten! Kan ikke falde i søvn når jeg får mig lagt, vågner 100 gange hver nat, og vågner før end vækkeuret ringer.. så energien er også helt væk fra arbejde!?

Min læge mener jeg piver (og det gør jeg måske også lidt :/), men er der nogle af jer andre der er sygemeldt, pga. for belastende arbejde? Måske pga. ryggen? Eller hvorfor er i sygemeldte?

Jeg vil mene at du skal overveje at tage en snak mere med din læge og slå i bordet og vil lægen ikke høre, så overvej at skifte læge. Du skal da ikke gå rundt og lide sådan der, det er jo helt urimeligt. Der er helt klart mulighed for at blive sygemeldt når man har fysisk belastende arbejde i en grad så man ikke kan holde til det i sin graviditet. Håber, at det ordner sig for dig

Jeg blev selv sygemeldt i uge 8 med bækkenløsning.

Anmeld

12. april 2012

Tona

lassemor07 skriver:

Jeg blev sygemeldt da jeg var 3 mrd henne og resten af graviditeten årsagen er jeg har hybermobile led som gav mig mange smerter og så fejler jeg noget mere som lægerne ikke kan finde årsagen til( Har fejlet det siden jeg var 10) som giver mig smerter i både led og fødder og da jeg havde en meget hårdt fysisk arbejde så lægen ingen årsag til jeg skulle forsætte når jeg kunne mærke det blev værre og værre

Jeg kan ikke lade værre med lige at spørge ad om du er undersøgt for fibromyalgi, som jo ofte følges ad med hypermobilitet?

Anmeld

12. april 2012

Tona

Pernille08 skriver:

Jeg blev sygemeldt med bækkenløsning .
Jeg arbejdede selv i butik. Jeg kunne aldrig komme ud af sengeneb om lorgneb pga smerter i ryggen .

Det har efterfølgende fulgt mig og gør stadig efter 15 måneder .

Kender det...og man tænker bare "så gå da over skide bækkenløsning" og man fik ellers lovning på inden at det ville gå over når man havde født

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Jeg blev sygemeldt i uge 29 pga risiko for for tidlig fødsel. Jeg har været indlagt og skal holde mig i ro, så der har ikke rigtig været nogen diskussion.

I forrige graviditet blev jeg deltidssygemeldt i uge 34 pga carpal tunnel syndrom (ondt i hænder og fingre pga væske, der trykker på nogle nerver). Jeg bruger en stor del af min arbejdsdag ved computeren, og kunne ikke bruge hænderne rigtigt mere end måske ti minutter ad gangen, så alt mit daglige arbejde tog pludselig meget lang tid og blev meget besværligt. Jeg sov også elendigt, fordi jeg var nødt til at stå op mange gange hver nat og få gang i cirkulationen i arme og hænder, da det ellers gjorde for ondt, så var selvfølgelig tit dødtræt om dagen. Jeg skulle først gå fra i uge 37, så gik til lægen og sagde at jeg ikke kunne passe mit arbejde som normalt de sidste uger. Jeg fik en fleksibel sygemelding på 50%, som betød at jeg kom kom og gik nogenlunde som det passede mig, så længe jeg arbejdede halvdelen af mine timer i løbet af en uge. Det fungerede fint, og jeg oplevede også at mine kolleger var både hjælpsomme og forstående (tog fx notater for mig til møder o.lign.).

Anmeld

12. april 2012

Charlotte85

Jeg blev deltidssygemeldt allerede i uge 10. Jeg døjede allerede før min graviditet med rygsmerter og smerter i den ene hofte. Disse smeter stammer fra et styrt fra en hest, hvor jeg fik et bur i ryggen.

Jeg blev først helt sygemeldt uge 10-13, for at se om det hjalp lidt. Det hjalp en del, og derfor ville jeg rigtig gerne starte på igen på deltd (ca. 60 % af min stilling).

Jeg har så været deltidssygemeldt fra uge 14- 26. Det har været hårdt at gå på job i de uger, men jeg har indrettet mig så godt jeg kunne og jeg har nydt det.

Da jeg kom over uge 20 begyndte jeg imidlertid at døje rigtig meget med mit bækken, og fik konstateret begyndende bækkenløsning.

Jeg tog derfor i guge 25 en snak med min leder om mine problemer, og hun bad mig om at sygemelde mig helt.

Det er mig selv der har sygemeldt mig hver gang, i samråd med min leder. I uge 10 fik jeg lavet et mulighedserklæring, som lægen var med til at udfylde, men det er min leder og jeg der i samråd har sygemeldt mig, og lægen har bare støttet op om beslutningen.

Anmeld

12. april 2012

Charlotte85

Charlotte85 skriver:

Jeg blev deltidssygemeldt allerede i uge 10. Jeg døjede allerede før min graviditet med rygsmerter og smerter i den ene hofte. Disse smeter stammer fra et styrt fra en hest, hvor jeg fik et bur i ryggen.

Jeg blev først helt sygemeldt uge 10-13, for at se om det hjalp lidt. Det hjalp en del, og derfor ville jeg rigtig gerne starte på igen på deltd (ca. 60 % af min stilling).

Jeg har så været deltidssygemeldt fra uge 14- 26. Det har været hårdt at gå på job i de uger, men jeg har indrettet mig så godt jeg kunne og jeg har nydt det.

Da jeg kom over uge 20 begyndte jeg imidlertid at døje rigtig meget med mit bækken, og fik konstateret begyndende bækkenløsning.

Jeg tog derfor i guge 25 en snak med min leder om mine problemer, og hun bad mig om at sygemelde mig helt.

Det er mig selv der har sygemeldt mig hver gang, i samråd med min leder. I uge 10 fik jeg lavet et mulighedserklæring, som lægen var med til at udfylde, men det er min leder og jeg der i samråd har sygemeldt mig, og lægen har bare støttet op om beslutningen.

Hov brud i ryggen skulle der stå

Anmeld

12. april 2012

MaleneJensen

Anonym skriver:

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)

Derudover sover jeg skrækkeligt om natten! Kan ikke falde i søvn når jeg får mig lagt, vågner 100 gange hver nat, og vågner før end vækkeuret ringer.. så energien er også helt væk fra arbejde!?

Min læge mener jeg piver (og det gør jeg måske også lidt :/), men er der nogle af jer andre der er sygemeldt, pga. for belastende arbejde? Måske pga. ryggen? Eller hvorfor er i sygemeldte?

Jeg arbejder i Fakta og da jeg ar gravid blev jeg allerede sygemeldt fra 4mdr ca pga alle de tunge løft der var. hver aften når jeg kom hjem fik jeg utroligt ondt ved maven og fik det dårligt så blev sygemeldt for ville ikke risikere noget..

Anmeld

12. april 2012

Kay

jeg er sygemledt med bækkenløsning... og mit job er for hårdt til at jeg kunne nøjes med en deltids sygemelding...

du kunne ikke lave en aftale om at det ikke lige var dig der skulle ned og kravle og sådan?? så du kun skulle lave de mindre krævende ting... ??

Anmeld

12. april 2012

mortilnoahogmelina

Amandas-mor skriver:

Kender det...og man tænker bare "så gå da over skide bækkenløsning" og man fik ellers lovning på inden at det ville gå over når man havde født

Præcis sammen her . Men det er bare ikk gået over .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.