Hvorfor er/var du sygemeldt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Anonym

Allerførst synes jeg at du skal tale med din chef/arbejdsgiver om hvordan du har det.

Det kan være at I kan finde nogle løsninger, så der er visse arbejdsopgaver, som du ikke behøver at lave og måske kan I finde en stol der kan indstilles i højden, så du har mulighed for at sidde ned ved kassen indimellem.

Jeg er skolelærer og står normalt også op det meste af dagen + vi har mange forskellige bygninger i flere etager, så det er meget op og ned ad trapper. I denne graviditet har jeg også været mere belastet end sidste gang, så jeg har været nødt til at omstrukturere min undervisning, så jeg sidder mere ned og eleverne så kommer op til mig og får hjælp i stedet for at jeg flintrer rundt og læner mig ind over elevernes borde i skøve vinkler. Jeg spurgte også min skoleleder om jeg evt. kunne blive fritaget fra mine gårdvagter, så jeg kunne sidde ned i alle pauserne og hvis jeg skal bære meget, så beder jeg om hjælp fra enten elever eller kollegaer, som i øvrigt også ofte selv kommer og spørge om der er noget de skal hjælpe med/holde døren osv.

Disse små ændringer har gjort at min hverdag på arbejdet blev lettere at klare. Jeg er nu gået på barsel, men uden at have været nødt til at sygemelde mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Tona

Anonym skriver:

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)