Hvorfor er/var du sygemeldt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.951 visninger
41 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2012

Anonym trådstarter

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)

Derudover sover jeg skrækkeligt om natten! Kan ikke falde i søvn når jeg får mig lagt, vågner 100 gange hver nat, og vågner før end vækkeuret ringer.. så energien er også helt væk fra arbejde!?

Min læge mener jeg piver (og det gør jeg måske også lidt :/), men er der nogle af jer andre der er sygemeldt, pga. for belastende arbejde? Måske pga. ryggen? Eller hvorfor er i sygemeldte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

kiwilouise

Anonym skriver:

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)

Derudover sover jeg skrækkeligt om natten! Kan ikke falde i søvn når jeg får mig lagt, vågner 100 gange hver nat, og vågner før end vækkeuret ringer.. så energien er også helt væk fra arbejde!?

Min læge mener jeg piver (og det gør jeg måske også lidt :/), men er der nogle af jer andre der er sygemeldt, pga. for belastende arbejde? Måske pga. ryggen? Eller hvorfor er i sygemeldte?

hvor langt er du henne? jeg blev sygemeldt i 4 måned pga tvillinger og bækkenløsning

Anmeld

12. april 2012

lassemor07

Anonym skriver:

i din graviditet?

Jeg blev sygemeldt da jeg var 3 mrd henne og resten af graviditeten årsagen er jeg har hybermobile led som gav mig mange smerter og så fejler jeg noget mere som lægerne ikke kan finde årsagen til( Har fejlet det siden jeg var 10) som giver mig smerter i både led og fødder og da jeg havde en meget hårdt fysisk arbejde så lægen ingen årsag til jeg skulle forsætte når jeg kunne mærke det blev værre og værre

Anmeld

12. april 2012

Brams

Anonym skriver:

i din graviditet?

Jeg blev sygemeldt pga. mega højt BT, 1 måned før jeg normalt ville have gået fra.

Anmeld

12. april 2012

mortilnoahogmelina

Jeg blev sygemeldt med bækkenløsning .
Jeg arbejdede selv i butik. Jeg kunne aldrig komme ud af sengeneb om lorgneb pga smerter i ryggen .

Det har efterfølgende fulgt mig og gør stadig efter 15 måneder .

Anmeld

12. april 2012

janne1986

Jeg blev sygemeldt 2 mdr inden jeg sku ha gået af.Arbejdede i vuggestue og havde mange løft menblesygemeldt pga bækkenløsning.

Anmeld

12. april 2012

Aabye

Jeg blev sygemeldt da jeg var 10 uger henne fordi jg ikke kunne holde NOGET som helst i mig, var så dehydreret at jeg fik ordre på ikke at lave noget..  Jeg tabte mig helt vildt og var simpelthen så skidt, kastede alt op uanset hvad det var og hvornår på dagen det var.. Da det så aftog i 5 mdr fik jeg slem bækken og symfyse løsning der gjorde at jeg dårligt kunne gå ud og tisse og tilbage.. Blev sendt til fysioterapeut, det hjalp dog ikke med de behandlinger jeg fik der.. :/

Så jeg var sygemeldt hele min graviditet.. :/ 

Anmeld

12. april 2012

Mivsen

Tillader mig lige at svare, selvom jeg ik blev sygemeldt, men sat ned i tid..
Jeg har heldigvis en leder og en læge der 100% hører og forstår mig.
Jeg gik ned på 25 timer, da jeg var 6 måneder henne. Jeg arbejder i vuggestue, og selvom de tog meget hensyn f.eks løftede jeg ikke, eller puttede de små, som ikke selv kan kravle op i krybben, allerede fra jeg sagde i uge 11 jeg var gravid.

Jeg gik ned i tid pga vi var nervøse for mit bækken, det begyndte at protestere. Og det hjalp så meget. Jeg havde svært ved at være der mange timer og on eftermiddagen.
Så jeg mødte mellel 6.30-8.00 og så 5 timer frem. Det fungerede perfekt.

Hvor langt er du henne?
Hvis din læge ikke forstår dig, synes jeg du skal snakke med en anden.
Du den eneste der kan mærke om du kan holde til det.

Mia

Anmeld

12. april 2012

MorDk

Jeg har været sygemeldt stort set fra starten... pga. en frygtelig døgnkvalme og svimmelhed. Jeg er sygemeldt indtil maj. Skal op til lægen igen og vurdere hvordan det går. Jeg har i 4 uger nu døjet med bækkensmerter og rygsmerter. Har stadig kvalme og hovedpine  Blev også sygemeldt i min sidste graviditet. Jeg er ikke pivet og min læge sys heller ikke jeg er pivet. Måske nogle kolleger sys det - det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg er ligeglad hvad andre tænker. Jeg ved hvordan jeg har det og hvad jeg kan klare mm. 

Jeg prioterer mig selv og lillesøster i maven...

Anmeld

12. april 2012

Kofoed.

Jeg blev sygemeldt med kraftige smerter i hoften i 16. Uge, det blev heldigvis kun bedre de første mange måneder, men da jeg mistede den ene tvilling i 21. Uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.