Hvorfor er/var du sygemeldt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

CaWi

Da jeg var 4 mdr henne måtte vi lave om på arbejdsfordelingen på mit job, så jeg ikke havde alt for mange tunge løft, da jeg døjede med smerter i ryggen, som jeg så gik til fys med.

Da jeg så var 5 mdr henne, rådede min læge mig til at blive sygemeldt, men jeg sagde at nu ser vi lige tiden an, og prøver at lave knap så belastende arbejdsopgaver til mig.

Der gik 14 dage så havde jeg virkelig svært ved at holde til det. Så i samråd med min chef blev jeg sygemeldt, da jeg til sidst bare var en belastning på jobbet, da de andre jo også skulle lave mit arbejde.

Skal være ærlig og sige at jeg følte mig som en stor fiasko, men lægen var glad for beslutningen, da han sagde at for tunge løft, og dårlige vrid i kroppen, kunne ha ført til for tidlig fødsel.

Desuden er livskvaliteten meget bedre, nu hvor jeg kan ligge mig lidt, når jeg har brug for det. Har det stadig dårligt med at ha været sygemeldt, men alt for at baby skal blive i maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar!

Jeg har allerede snakket meget med min chef, og løfter ikke rigtig noget mere - men jeg kan jo heller ikke bare stå som en statue :/ Det er jo ikke fair overfor min arbejdsgiver, at hun skal give løn til en der kun må stå og sidde - skiftevis?! Så synes jo min læge burde se lidt mere realistisk på tingene, og give mig en sygemelding, så jeg ikke belaster min krop så meget

Er desuden i 27. uge, og har taget ca. 10 kg på, som alle sidder på bagdel og mave - ergo TUNGT for ryggen..

Hmm.. må prøve at snakke med ham igen , for her hvor jeg bor kan man ikke skifte læge, fordi der er for lidt læger

Anmeld

12. april 2012

Anonym

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar!

Jeg har allerede snakket meget med min chef, og løfter ikke rigtig noget mere - men jeg kan jo heller ikke bare stå som en statue :/ Det er jo ikke fair overfor min arbejdsgiver, at hun skal give løn til en der kun må stå og sidde - skiftevis?! Så synes jo min læge burde se lidt mere realistisk på tingene, og give mig en sygemelding, så jeg ikke belaster min krop så meget

Er desuden i 27. uge, og har taget ca. 10 kg på, som alle sidder på bagdel og mave - ergo TUNGT for ryggen..

Hmm.. må prøve at snakke med ham igen , for her hvor jeg bor kan man ikke skifte læge, fordi der er for lidt læger

Nu siger jeg nok noget du ikke har lyst til at høre men fred være med det, ja det er hårdt at være gravid og ja det er besværligt men det er ingen sygdom og så længe du ikke fejler noget som sådan så kan jeg godt forstå din læge ikke vil sygemelde dig.. Der må ku findes opgaver du kan varetage og ellers må man be om en ekstra pause i ny og næ..

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu siger jeg nok noget du ikke har lyst til at høre men fred være med det, ja det er hårdt at være gravid og ja det er besværligt men det er ingen sygdom og så længe du ikke fejler noget som sådan så kan jeg godt forstå din læge ikke vil sygemelde dig.. Der må ku findes opgaver du kan varetage og ellers må man be om en ekstra pause i ny og næ..

Jo bestemt enig - jeg er ikke syg! Men det er heller ikke legende let at gøre som man plejer, og jeg er nød til at tænke på mig selv også.. skal også lige siges at den læge jeg har er meget besværlig, han har lavet mange fejl i sin karriere, og flere ønsker en anden læge end ham.. så selvom det kan være jeg er "pivet", så er lægen altså ret hård og dårlig!

Anmeld

12. april 2012

Mira0911

Anonym skriver:

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)

Derudover sover jeg skrækkeligt om natten! Kan ikke falde i søvn når jeg får mig lagt, vågner 100 gange hver nat, og vågner før end vækkeuret ringer.. så energien er også helt væk fra arbejde!?

Min læge mener jeg piver (og det gør jeg måske også lidt :/), men er der nogle af jer andre der er sygemeldt, pga. for belastende arbejde? Måske pga. ryggen? Eller hvorfor er i sygemeldte?

Jeg var sygemeldt i begge graviditeter pga kvalme og opkast hver evig eneste dag... 

Anmeld

12. april 2012

Anonym

Anonym skriver:

Jo bestemt enig - jeg er ikke syg! Men det er heller ikke legende let at gøre som man plejer, og jeg er nød til at tænke på mig selv også.. skal også lige siges at den læge jeg har er meget besværlig, han har lavet mange fejl i sin karriere, og flere ønsker en anden læge end ham.. så selvom det kan være jeg er "pivet", så er lægen altså ret hård og dårlig!

Selvfølgelig er det ikke nemt, din krop køre på fuldtryk for at ku klare sig men der er bare en grund til det heder sygemelding og det er fordi man er syg. Og der er nogle der har sat orlovsstart til 4-8uger før fordi det er det der er nødvendigt, hvis det var nødvendigt at gå fra før var orloven jo sat noget før.. Jeg tror da ikke du kan finde nogle der ikke er besværet og syntes det er hårdt når man når langt i graviditeten, syntes bare efterhånden det er ved at være en "folkesygdom"

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selvfølgelig er det ikke nemt, din krop køre på fuldtryk for at ku klare sig men der er bare en grund til det heder sygemelding og det er fordi man er syg. Og der er nogle der har sat orlovsstart til 4-8uger før fordi det er det der er nødvendigt, hvis det var nødvendigt at gå fra før var orloven jo sat noget før.. Jeg tror da ikke du kan finde nogle der ikke er besværet og syntes det er hårdt når man når langt i graviditeten, syntes bare efterhånden det er ved at være en "folkesygdom"

Nu kender vi jo så ikke hinanden, så direkte at beskylde mig for at være pivet, og være med til at gøre graviditet til en folkesygdom - synes jeg der er lidt voldsomt Jeg er jo ikke sygemeldt - jeg ville bare gerne, fordi min krop ikke vil være med, om det er nok til sygemelding, er jo kun lægen der kan vurdere, og ikke alle mulige andre..

Din holdning er helt iorden, men at lægge det personligt på mig, synes jeg ikke er fair...

Anmeld

12. april 2012

Anonym

Anonym skriver:

Nu kender vi jo så ikke hinanden, så direkte at beskylde mig for at være pivet, og være med til at gøre graviditet til en folkesygdom - synes jeg der er lidt voldsomt Jeg er jo ikke sygemeldt - jeg ville bare gerne, fordi min krop ikke vil være med, om det er nok til sygemelding, er jo kun lægen der kan vurdere, og ikke alle mulige andre..

Din holdning er helt iorden, men at lægge det personligt på mig, synes jeg ikke er fair...

Det er dig selv der siger pivet og jeg siger ikke du men at "folk" gør det til en folkesygdom der er en forskel og skriver bare ud fra dit indlæg

Anmeld

12. april 2012

Francisca

Anonym skriver:

i din graviditet?

Sagen er nemlig den, at jeg efterhånden har ret svært ved mit arbejde, det er svært at bukke sig når noget skal tages fra gulvet, det er svært at bære noget lidt større og tungere op mod maven, det er svært at kravle i hjørner for at gøre rent eller rydde op, det er hårdt for fødderne at stå op i mere end 5 timer ca og ryggen strejker når jeg har stået op i 3-4 timer.. (Jeg arbejder i en lille købmandsbutik, så her sidder vi ikke ned når vi står ved kassen , og alle er også på gulvet og fylde op på skift)

Derudover sover jeg skrækkeligt om natten! Kan ikke falde i søvn når jeg får mig lagt, vågner 100 gange hver nat, og vågner før end vækkeuret ringer.. så energien er også helt væk fra arbejde!?

Min læge mener jeg piver (og det gør jeg måske også lidt :/), men er der nogle af jer andre der er sygemeldt, pga. for belastende arbejde? Måske pga. ryggen? Eller hvorfor er i sygemeldte?

Nu er jeg ikke sygemeldt, men vil da sige at mit job er meget belastende og kan godt mærke forskel fra før jeg blev gravid til nu.

Jeg står i lærer som frisør og skal til svendeprøve på mandag, jeg står op 8timer hver dag og har gjort det de sidste 4år, står i dumme arbejdsstllinger når jeg klipper, farver og føntørre, sætter hår osv osv.

Min energi er ikke den sammen som før gravditeten men dette er normalt da kroppen bruger alt sin energi på barnet.

Jeg vågner flere gange om natten er oppe at tisse 2 gange hvertfaldt! plus jeg er begyndt at få kramper i mine ben når jeg sover. Har konstant rygsmerter da jeg som sagt står op i 8timer og søgte derfor til massør for at få løsnet op hvilket hjalp lidt på det.

Men så længe jeg stadig kan lave en masse ser jeg ingen grund til sygemelding, jo hvis jeg havde bækkenløsning eller lægen mente jeg gik og åbnede mig så jeg ku gå i fødsel. Men ellers så er det bare sådan at være gravid det hårdt for kroppen. Og hvis lægen ikke mener det er ''slemt'' nok så er det nok heller ikke slemt nok.

Anmeld

12. april 2012

l.kjoeller

blev sygmeldt pga bækkenbundsløsning, af slem karakter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.