Light sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Ma-lu

Anonym skriver:

Hej

Har lige hørt man ikke må drikke light sodavand når man er gravid.. Jeg drikker selv 4-5 light sodavand om dagen, er ikke gravid i nu, men håber snart jeg er det. Men drak du light sodavand under din graviditet?

Stemte godt nok nej, men vil sige både og.. Drak hvad der er 

Meeeen min sundhedsplejerske anbefalede ( hvis jeg sku drikke det) at det så IKKE var light.. Og hvorfor husker jeg ikke.!!! Men det var bedre med alm i små mængder.. Det samme gælder saftevand.! 

Nu drikker jeg sjællend sodavand,

- men desværre gerne saftevand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Frejsmor

Jeg drak altså light sodavand hele min graviditet igennem, omkring en ½L om dagen - da jeg er overvægtig bruger jeg meget light sodavand som substitut for aaaalt det slik og søde sager jeg ikke må få og det gjorde jeg også under graviditeten..

Jeg fødte 40+5, så han kom i hvert fald ikke for tidligt..

Du skal gøre hvad du føler for og så vil jeg sige alting med måde, det er måske ikke smart at drikke 1½-2L dagligt..

Anmeld

12. april 2012

Fenja09

Ja jeg drak light sodavand under min graviditet - ganske enkelt så måtte jeg ikke drikke med sukker, da jeg fik konstateret graviditetssukkersyge, så det gav sig selv

Du kan sagtens drikke det, men som alt andet - med måde.

/Fenja

Anmeld

12. april 2012

Mom2012

Ja, men drikker det ikke  hver dag. Jeg tænker alt med måde! 

Anmeld

12. april 2012

morethanperfect

Nej .. Det gjorde jeg ikke .. Har hørt det er dobbelt så usundt som ALM. cola , så drikker slet ikke light .. 
Hverken spiser eller drikker noget som helst af light , da det er tilsat alt mulig andet usundt i stedet for sukker ...  

Anmeld

12. april 2012

Malene76

Light produkter er noget skrammel... Jeg stoppede med af drikke faxe kondi light, dog inden jeg blev gravid. Jeg gik fra nærmest daglig hovedpine til stort set aldrig hovedpine. Det var virkelig et wake up call for mit vedkommende. Jeg drak overhovedet ikke light sodavand under min graviditet. En kostvejleder gav mig en beskrivelse af hvad aspertam kan være årsag til, det er virkelig ikke småting! Aspertam er virkelig noget skrammel.

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.