Light sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Ciss

Jeg er altid lidt skeptisk til light-produkter, så bruger dem sjældent selv, når jeg ikke er gravid. Så vil jeg hellere bruge moderate mængder af ting, som indeholder sukker.

Men det er mit personlige valg og ikke en fordømmelse af andre, som vælger anderledes.

Jeg prøvede at undgå alt, som man får besked på, da jeg var gravid. Og det var da ikke altid lige enkelt. Men jeg kender jo også folk, som var mere afslappede omkring det, og jeg har jo aldrig set, at der har været noget specielt galt med deres børn. Men jeg tænker, at hvis der så viser sig, at være noget galt, når barnet er født, så vil tanken være der: "Ville barnet have været friskt, hvis jeg bare ikke havde .....?" - og det er selvfølgelig umuligt at svare på. Jeg fandt bare ud af, at jeg hellere ville gå uden om en del ting i nogle måneder og så slippe den bekymring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg drak ikke light i min graviditet, for jeg drikker ALDRIG light

Hvis jeg en gang imellem vil have en sodavand, skal det være en rigtig cola med sukker osv

Anmeld

11. april 2012

S.Maria

Jeg holdte mig fra alle light produkter, netop fordi jeg læste man kan føde for tidligt af det. 

Anmeld

11. april 2012

MortilCilas

Altså drak både light og alm. inden graviditeten, men da jeg blev gravid var det ikke tit jeg kunne drikke light, da jeg simpelthen var ved at kaste op af smagen. Men  holdte mig fra det, generelt. Da det ikke er ret meget sundere end alm sodavand

Anmeld

11. april 2012

Tulle28

Nej, drikker sjældent sodavand og når jeg gør, det den "ægte" vare. Light sodavand er fyldt med aspartam, som bl.a. er mistænkt for at være kræftfremkaldende. 

Anmeld

11. april 2012

Clisolka

MilleMus1988 skriver:

jeg har sagt nej, men det er ikk fordi jeg tror det er skadeligt

det er fordi jeg ik kan fordrage det og syntes dte smager af P*S hehe

Jeg hugger lige dit svar 

Anmeld

11. april 2012

Eliza

Jeg ved kun at Anders (anden) Mattesen, siger man får selvlysende børn af light sodavand..   

Syntes du har et lidt højt "forbrug" hvis du drikker 4-5 om dangen ??   Men det er jo din egen sag..

Personligt syntes jeg altså ikke om light produkter   så nej drak det ikke da jeg var gravid.. Mælk , mælk og atter mælk!! mums

Anmeld

12. april 2012

Tanja1234

Tulle28 skriver:

Nej, drikker sjældent sodavand og når jeg gør, det den "ægte" vare. Light sodavand er fyldt med aspartam, som bl.a. er mistænkt for at være kræftfremkaldende. 

Kunne ikke være mere enig.....

Anmeld

12. april 2012

B&J

ja det gjorde jeg da... men dog kun max 1 litter men ikke særlig tit

Anmeld

12. april 2012

MorDk

Holder mig fra Light produkter da det siges at man kan risikere at føde for tideligt - og det skal jeg altså ikke nyde noget af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.