Åh jeg kender det. Jeg var det samme igennem. Lidt højere tal, men stadig et meget dårligt tal.
Jeg fik også en moderkagebiopsi og de scanner dig imens de stikker så de IKKE rammer din baby. Jeg valgte ikke at kigge med, men bad lægen om at se min baby EFTER biopsien så jeg med egne øjne kunne se at han/hun var ok derinde. Det fik jeg også lov til.
Jeg vil ikke lyve overfor dig. Jeg syntes det gjorde ret ondt. Jeg har dog også hørt om andre der syntes det var som at få taget en blodprøve (dvs ikke specielt smertefuldt).
De starter med at stikke dig gennem maven og derefter gennem livmoderen. Nålen er ret lang for at den skulle kunne nå igennem så jeg vil råde dig til ikke at kigge hvis du er bange for nåle. Jeg har skræk for nåle, så jeg kiggede slet ikke. Jeg kiggede på min kæreste hele tiden.
Da de var færdige skulle jeg ud og ligge på en seng i 20min og der havde jeg smerter i livmoderen og havde svært ved at finde ro. Det gik dog over.
Du vil få at vide at du skal holde dig i ro samme dag som prøven er taget men at du må tage på arbejde dagen efter. Jeg vil råde dig til at være meget opmærksom på din krops signaler. Jeg havde efterfølgende plukkeveer, så jeg holdt mig hjemme i en hel uge i samråd med min læge. Men så var der heller ingenting bagefter.
Og nu er jeg 32+6 og venter en sund dreng. Jeg krydser alt for at det vil gå godt og at I får et godt svar. Og så håber jeg ikke jeg har skræmt livet af dig. Jeg syntes bare jeg ville være ærlig overfor dig. Kram!!! 
Anmeld