NF gik ikke som forventet :'0(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Nettemor

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Faith

Har en bekendt som fik tallene 1:6, og det var et raskt barn der kom ud.

Men kan SAGTENS forstå din bekymring!

Pøj pøj med det hele. Håber det allerbedste for dig.

Anmeld

12. april 2012

Tanja1234

Jeg kan sagtens forstå dine bekymringer. Jeg var selv det samme igennem for et år siden. Vi valgte at få lavet biopsien selvom vores tal var noget "bedre" end dit. Vi var meget afklarede om at vi ikke ønskede et barn med downs. 

Jeg var SÅ nervøs inden prøven men det gik super nemt og stort set smertefrit. Under selve prøven kunne vi se den lille på scanningsbilledet så vi var slet ikke bekymrede for om nålen ville ramme hende. 

Efter prøven var jeg meget øm og fik nogle krampe agtige smerter der mindede meget om mens smerter. Der blev jeg bekymret men alt var som det skulle. Vi fik positive svar men ventetiden var hård. 

Det bedste var at vi tidligt fik at vide at det 100 % sikkert var en pige. Det er så en lille bonus for alle bekymringerne. 

Skriv endelig hvis du har spørgsmål og pøj pøj. 

Tanja 

Anmeld

12. april 2012

Frk. Himmelblå

GUSO skriver:

Hej piger.. Jeg var til NF igår og havde den skønneste oplevelse lige indtil sygeplejersken havde regnet tallet ud til mig og kunne fortælle at det ikke så så godt ud.. Fik det største chok 1:24 ja ja ved godt at 23 raske babyer og alt det der men når man nu sidder der så er alting pludselig anderledes.. Vi har jo i forvejen Sofie på 2 og vi var afklarede med at hvis tallet ikke så så godt ud ville vi bede om yderligere afklaring, så nu har jeg fået en tid til moderkagebiopsi i morgen tidlig, men hjælp piger, jeg er så hamrende bange for at de rammer min lille baby med den lange kanyle :'0( åh please nogen der har prøvet det fortæl mig Hvordan det var, jeg er så bange for at der skal ske noget.. Hilsen en meget ulykkelig Camilla

Nogen gange kommer jeg i tvivl, om de her NF-scanninger overhovedet er for det gode.

Gang på gang læser man herinde om skræmte mødre, der må vente i uro på svar... Sjældent dog med grund til bekymring.

Og viser det sig, at barnet er fri for let analyserbare kromosomafvigelser, så kan det jo stadig være sygt. Eller have sjældnere genetiske afvigelser. Eller have misdannelser. 

Der er ingen garantier her i livet. Og jeg synes, det er synd for dig, du ikke bare kan nyde din lille levende spire i maven.

Anmeld

12. april 2012

Ciss

Forstår så godt, at du er bange nu!

- både fingre og tæer for at alt er i orden alligevel. Prøv at tænke at 23 ud af 24 er sunde fine babyer. Det er jo en bittelille chance for at der kan være noget galt, derfor en ekstra test for en sikkerheds skyld. Det er trods alt mest sansynlig at det går godt.

!

Anmeld

12. april 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Sender dig en

Jeg håber at din lille baby er sund og rask

Anmeld

12. april 2012

GUSO

Hej piger.. Tusind tak for knus og Dejlige varme ord, jeg har nu været inde og fået lavet biopsien, det var ikke så slemt og har det fint nu, så er det bare ventetiden tilbage.. Igen mange tak for alle ordene, det er dejligt at have et sted og smide alle sine bekymringer.. Camilla

Anmeld

12. april 2012

Karo

GUSO skriver:

Hej piger.. Jeg var til NF igår og havde den skønneste oplevelse lige indtil sygeplejersken havde regnet tallet ud til mig og kunne fortælle at det ikke så så godt ud.. Fik det største chok 1:24 ja ja ved godt at 23 raske babyer og alt det der men når man nu sidder der så er alting pludselig anderledes.. Vi har jo i forvejen Sofie på 2 og vi var afklarede med at hvis tallet ikke så så godt ud ville vi bede om yderligere afklaring, så nu har jeg fået en tid til moderkagebiopsi i morgen tidlig, men hjælp piger, jeg er så hamrende bange for at de rammer min lille baby med den lange kanyle :'0( åh please nogen der har prøvet det fortæl mig Hvordan det var, jeg er så bange for at der skal ske noget.. Hilsen en meget ulykkelig Camilla

Jeg fik lavet en moderkagebiopsi da jeg ventede min datter. Hendes tal var 1:132 og vi valgte derfor biopsien.

Jeg syndes ikke det var en ra føelse og det gjorde da også lidt ondt. For mig var vente tiden den værste.

Men jeg krydser fingere for en hurtig afklaring på et forhåbentligt sundt og raskt barn

Anmeld

12. april 2012

frk-stoltze

GUSO skriver:

Hejsa. første lige et kram

Jeg har prøvet det, og ja det gør ondt, men det er til at holde ud.
Min kæreste fulgte med på skærmen og kunne se de langt fra ville ramme baby, og der er en som scanner og en som stikker. Søde de skal nok passe på og ved de ikk vil ramme den baby.

for alt er som det skal være.

Kram

Anmeld

12. april 2012

MMOGM

GUSO skriver:

Hej piger.. Tusind tak for knus og Dejlige varme ord, jeg har nu været inde og fået lavet biopsien, det var ikke så slemt og har det fint nu, så er det bare ventetiden tilbage.. Igen mange tak for alle ordene, det er dejligt at have et sted og smide alle sine bekymringer.. Camilla

Dejligt at det nu er overstået  Så nu er det bare ventetiden.

Jeg krydser endnu engang finger for jer

Vi håber på at hører om gode svar i brevet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.