Har det ikke godt med ambulant fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2012

MariaJ

Anonym skriver:

Rart at høre jeg ikke er den eneste som bliver skræmt ved tanken. Jeg var jo ved en anden jm sidste gang. Hun nærmest udregnede, hvor længe jeg skulle blive. Det gjorde hun ved at spørge hvor når jeg begyndte at bløde og hvornår de opdagede det og hvor længe blødningen varede. Jeg svarede at blødningen begyndte efter fødslen, hvor vi var alene, at de blev kaldt ind på stuen af min mand omkring to timer efter pga. Mens smerter og at de hav blødningen undr kontrol efter yderligere to timer. Så sagde hende jm.jamen så kan du godt komme hjem efter fire timer og indsilles til ambulant fødsel!! Efter den udmelding brød jeg så sammen om aftenen i det famøse badekar. Tænk synes faktisk det var lidt kynisk den måde det blev udregnet på..skulle måske ikke forståes på den måde, men alligevel....

Ja, det kan jeg virkelig godt forstå. Det virker enormt koldt og uvenligt. Jeg kan slet ikke forstå, at det får lov til at være på den måde i et land, der jo ellers har et nogenlunde anstændigt sundhedssystem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Ja, det kan jeg virkelig godt forstå. Det virker enormt koldt og uvenligt. Jeg kan slet ikke forstå, at det får lov til at være på den måde i et land, der jo ellers har et nogenlunde anstændigt sundhedssystem.

Hvor længe kan man ligge i norge. Er det 48 timer efter fødslen? 

Anmeld

10. april 2012

MariaJ

Hvor længe kan man ligge i norge. Er det 48 timer efter fødslen? 

Ja, det tror jeg. Jeg har faktisk ikke fået checket om det stadig er samme regler, men for to år siden, da jeg fik min datter, kom anden-/flergangsfødende på patienthotellet i to døgn. Jeg er i hvert fald helt sikker på at det er mindst et døgn.

Med min den første var vi på patienthotellet i tre døgn, og jeg kunne absolut ikke forestille mig at have været der i kortere tid. Denne gang synes jeg de to døgn virker som lige i underkanten, men det er da tusind gange bedre end fire timer.

Måske er det bare mig, men jeg syntes virkelig det var vigtigt for mig at være et sted, hvor man havde ro til at komme sig lidt ovenpå fødslen, før man skal ud i den virkelige verden. Denne gang har vi jo ovenikøbet en toårig fra før, og jeg kan slet ikke forestille mig bare at skulle rejse mig fra fødelejet og stå op og tage mig af alle hendes praktiske gøremål med det samme. Det kan godt være at graviditet og fødsler ikke er en sygdom, men det er da virkelig en fysisk kraftanstrengelse af dimensioner, som man nok kunne fortjene at hvile lidt ud fra bagefter. Sidst kunne jeg knapt overskue at blive flyttet til patienthotellet, da vi skulle forlade fødestuen ca tolv timer efter fødslen, og jeg er altså en helt normal, kompetent person, der var i god fysisk form op til sidste fødsel.

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Ja, det tror jeg. Jeg har faktisk ikke fået checket om det stadig er samme regler, men for to år siden, da jeg fik min datter, kom anden-/flergangsfødende på patienthotellet i to døgn. Jeg er i hvert fald helt sikker på at det er mindst et døgn.

Med min den første var vi på patienthotellet i tre døgn, og jeg kunne absolut ikke forestille mig at have været der i kortere tid. Denne gang synes jeg de to døgn virker som lige i underkanten, men det er da tusind gange bedre end fire timer.

Måske er det bare mig, men jeg syntes virkelig det var vigtigt for mig at være et sted, hvor man havde ro til at komme sig lidt ovenpå fødslen, før man skal ud i den virkelige verden. Denne gang har vi jo ovenikøbet en toårig fra før, og jeg kan slet ikke forestille mig bare at skulle rejse mig fra fødelejet og stå op og tage mig af alle hendes praktiske gøremål med det samme. Det kan godt være at graviditet og fødsler ikke er en sygdom, men det er da virkelig en fysisk kraftanstrengelse af dimensioner, som man nok kunne fortjene at hvile lidt ud fra bagefter. Sidst kunne jeg knapt overskue at blive flyttet til patienthotellet, da vi skulle forlade fødestuen ca tolv timer efter fødslen, og jeg er altså en helt normal, kompetent person, der var i god fysisk form op til sidste fødsel.

Ja kan godt følge dig i forhold til at man har brug for hvile og ro. Og herhjemme har vi også en to årige, og jeg har lige som dig ret svært ved at se, hvor meget sjov jeg vil være for hende den første uges tid efter fødslen. Af samme grund må bette mand godt melde sin ankomst til terminen, idet vi i den efterfølgende uge har mulighed for bedsteforældrenes hjælp. Ville ønske man også her kunne komme automatisk på patient hotellet som flergangsfødend..vi betaler trods alt en ret høj skat. Hvisman skal vende det den vej. 

Anmeld

11. april 2012

Kløver

Først et kæmpe kram

Jeg havde selv et hårdt fødselsforløb, og frygtede også denne gang, men kan klart anbefale at snakke med JM selvom det kan være svært, det har gjort det hele meget bedre, og de lytter til behov.

Tror ikke de bare sparker dig ud, og slet ikke hvis du snakker med dem om din frygt, kan også være de netop af den grund så holder ekstra øje med dig, og giver dig en tryg oplevelse denne gang

Håber det bedste for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.