Mit 30 minutters barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

quindelist

Fenja09 skriver:

Ja, min datter er lige blevet 7 måneder, så hun er ret ivrig i at komme rundt, selvom hun ikke er så vanvittig god til at komme fra mave til ryg, kun den anden vej rundt

Det lyder som en rigtig god ide med den sansegynge, men ved bare ikke lige hvor vi skulle hænge den og vi har frygtelig højt til loftet...hmm  må lige snakke med kæresten om det

Vi har skum-gulvet liggende inde på hendes værelse, så det kunne vi også bare tage ud og ligge under gyngen. Jeg siger i hvert fald tak for ideen og så må jeg se om det er noget vi har mulighed for herhjemme.

/Fenja

Det var så lidt

Vil lige tilføje at vi selv bor i en gammel Københavner lejlighed med højt til loftet og vi købte bare sådan et forlænger stykke til at hænge den i. Man kan få det i både 50 cm og 140 cm (eller man kan lave det selv, men det er vi for dovne til)

http://www.legeskab.dk/Sansegynge-919.aspx?Product ID=PROD10342

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

ESV

Anonym skriver:

Undskyld jeg spørger da Som førstegangsmor kan man altså godt være i tvivl om hvor meget de skal sove, og når man læser diverse steder på nettet at de i denne alder typisk skal sove mindst 4 timer om dagen og derudover nattesøvnen, og alle andre mødre fortæller deres børn sover 2-3 timer af gangen flere gange om dagen, kan man altså godt blive i tvivl! Det er derfor jeg spørger. Men det må du da undskylde så.

Jeg er meget ked af du har misforstået mig det var nemlig slet ikke sådan ment som det er forstået af dig.. Det jeg prøvede at få frem (uden den store succes åbenbart) var hvad du havde forventet som i et opklarede spørgsmål. Min histore med emilie var et forsøg på at fortælle dig at jeg var jo også nødt til at spørge min sp. Nemlig fordi jeg jo også var i tvivl. 

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at sætte pris på min natte søvn selv om du har mindre tid til mange ting i løbet af dagen. Emilie er nu over 2 og sover stadig igennem om natten men jeg ved at der er mange i fx hendes vuggestue som stadig ikke sover igennem. 

Håber jeg fik opklaret at jeg bestemt ikke mente det på nogen sur eller anden måde. 

Anmeld

4. april 2012

dpb

Anonym skriver:

Jeg har overvejet det, men har netop læst en artikel omkring, at det faktisk er ret vigtigt der er lys om dagen. Du kan læse artiklen her: http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Boern/Artikler/201 2/0319130326.htm

Så jeg tror desværre ikke det er løsningen her - Men tak for froslaget, for jeg havde faktisk tænkt samme tanke!

Nu har jeg læst artiklen Men med så meget andet vil jeg tage den med et gran salt for vi er ikke alle ens, og for mit vedkommende ved jeg at det var løsningen, og mine unger fik den søvn de havde behov for i løbet af dagen nogen gange med et vindue åbent bag mørklægningsgardinet...Jeg kunne mærke på dem når de ikke havde fået den tiltrængte lur i løbet af dagen, for så var de MEGET trætte og overgearet når vi nåede eftermiddag og havde svært ved at finde ro og falde i søvn om aftenen... Nu kan jeg læse at det ikke helt er samme dilemma med din datter, men ville bare indskyde at der ofte er to sider af samme sag... for på den ene side så ja vi har behov for dagslyset, men på den anden side har de små også behov for at få den søvn de har brug for, netop også for at undgå at de bliver stresset...

Men umiddelbart tror jeg bare du skal tage den med ro, for mon ikke hun får den søvn hun har behov for bare i en anden rytme end de fleste... nu kan jeg ikke huske præcist hvor mange timer i træk hun tager om natten, men hvis hun f.eks sover 10timer ud i en streg skal hun også "kun" kompensere for 2-4 timer i løbet af dagen   se evt. på netdoktor.dk der står nemlig at et barn på 6-12mdr har behov for ca. 12-14timer i døgnet og det kan jo snildt bare være 4x½time

At være mor handler i høj grad om at følge egne instinkter, for råd er der rigeligt af... også modsigende råd så det er med at finde ud af hvad der passer til ens egen familie...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.