Mit 30 minutters barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

Fenja09

quindelist skriver:

Vi købte en sansegynge (du ved en af de der runde) som vi har hængt op i stuen.
Vi købte den da hun var knap 4 måneder gammel, og bruger den stadigvæk flittigt.

Vi har hængt en uro som hun må pille ved op i midten og ligger gerne lidt legetøj også. Der kan hun godt ligge og underholde sig selv i ret lang tid, -så skal der bare lige skubbes lidt til den indimellem

Den gynge har reddet mig utallige gange når jeg er løbet tør for underholdning, eller bare er nødt til at have smidt noget vasketøj over, eller have ordnet opvasken, eller bare lige sidde med benene oppe i 3 min......

Okay tak for tippet  men jeg tænker bare, at min datter ruller rundt, så ved ikke om det er så optimalt når de gør det? Og hvis det stadig kan bruges selvom de gør det, hvor langt skal den så være fra gulvet, for tænk hvis hun trillede ud over

Ellers en rigtig god ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Så er jeg ikke den eneste! Men det er nemlig det. Når de er vågne så længe af gangen, er det altså MEGA svært at finde på aktiviteter, og man kan altså ikke være ude af huset hele tiden! Hun kan sagtens lege selv, men hun bliver nemt irriteret fordi hun har en stærk vilje, og fx VIL fremad, men ikke KAN. Så jeg er også nødt til at lege med hende for at stimulere hende optimalt. Hvordan leger du med din datter? Synes det er svært at finde på nogen gange..

Jeg må se det an! Men tak for svar

Vi øver at rulle helt rundt - min datter er hjertebarn og er derfor ikke helt hvor hun skal være i sin udvikling (motorisk), ikke noget voldsomt, men vi øver at trille hele vejen rundt, kravleposition - noget vi lærte ved hendes ergoterapeut og ellers så har vi købt en "leg og lære" bold, som kan rulle rundt, sige lyde, spille musik osv også en de havde ved ergoterapeuten. Vi ligger på gulvet, i sengen, bruger kravlegården ( vi har dyr) og ellers så er det helt alm. ting, jeg får dagen til at gå med.

Vi synger også lidt, snakker og kæler med dyrene - men når der er gået lidt timer, så er jeg lost og kan starte forfra med alle tingene

/Fenja

Anmeld

3. april 2012

quindelist

Fenja09 skriver:

Okay tak for tippet  men jeg tænker bare, at min datter ruller rundt, så ved ikke om det er så optimalt når de gør det? Og hvis det stadig kan bruges selvom de gør det, hvor langt skal den så være fra gulvet, for tænk hvis hun trillede ud over

Ellers en rigtig god ide

Kan se at min pige er en måneds tid ældre end din. Hun triller også rundt og er i det hele taget lidt en orm *smiler* Men når gyngen er i bevægelse ligger hun tit bare og nyder det (sådan ser det ihvertfald ud)

Vores gynge hænger cirka 20 cm over gulvet og så har vi lagt et af de der skumgulve (puslespilsgulv/legegulv -ved ikke hvad det hedder) nedenunder så hvis hun skulle falde ville hun falde ned på det. Vi købte det tykkeste de havde i babysam og det virker ok "blødt".

Hun har endnu ikke taget den ud over kanten, men mon ikke det sker en dag, og så tænker jeg hellere de 20 cm hvor vi ved hvad hun lander på end at hun tager den ned fra sofaen

Vores sundhedsplejerske synes det er sådan en god at hun sælger ideen til alle de mødre der gider høre på hende -har jeg hørt fra et par andre der bor i samme andelsforening som vi gør og som har samme sundhedsplejerske

Anmeld

3. april 2012

ESV

Anonym skriver:

Mit barn på 6 måneder sover igennem om natten. Typisk fra 19.30-05 (får flaske) og så sover hun videre til 6-7 tiden. Hun sover i egen seng på eget værelse og falder i søvn selv, så der er intet vrøvl der.

Men i løbet af dagen sover hun kun 30 minutter af gangen! Det er nærmest på minuttet en halv time, at hun vågner. Og det er ikke noget med jeg lige kan give hende sutten, og så falder hun i søvn igen. Nej "PLING" hun slår øjnene op og vil lege.. Hun er vågen 3 timer af gangen før hun bliver i nærheden af træt, og falder så fint i søvn efter de 3 timer, men vågner så efter 30 minutter.

Kan IKKE få hende til at sove igen efter de 30 minutter, men så er hun sådan lidt pyller og utilfreds de næste timer, fordi hun ikke er udsovet, men alligevel ikke kan falde i søvn.

Hvis jeg tager hende ind i vores seng i løbet af dagen og putter med hende, sover hun snildt 2 timer, men hvis hun puttes i egen seng max 30 minutter!

Hvad skal jeg gøre? Hvad skyldes det? Det er jo ikke fordi hun er bange for at sove selv, for det gør hun hver nat, og hun falder jo uden problemer i søvn til sine lure i egen seng..

Altså jeg tænker hvor meget forventer du barnet sover?? Emilie gjorde præcis det samme og jeg fik af vide af min sp at jeg dårligt kunne forvente både at have et barn der sover igennem om natten OG sover gode lange lure midt på dagen. 

Anmeld

3. april 2012

Michalala

Har desværre ingen erfaringer med børn og søvn Men syntes jeg har hørt flere tale godt om slyngevugge. Og når du siger at hun sagtens vil sove når I ligger og putter kunne det måske være tryghedsfornemmelsen hun mangler - som jeg måske tror slyngevugge kan give.

Bare en tanke...

Anmeld

3. april 2012

dpb

Mit barn på 6 måneder sover igennem om natten. Typisk fra 19.30-05 (får flaske) og så sover hun videre til 6-7 tiden. Hun sover i egen seng på eget værelse og falder i søvn selv, så der er intet vrøvl der.

Men i løbet af dagen sover hun kun 30 minutter af gangen! Det er nærmest på minuttet en halv time, at hun vågner. Og det er ikke noget med jeg lige kan give hende sutten, og så falder hun i søvn igen. Nej "PLING" hun slår øjnene op og vil lege.. Hun er vågen 3 timer af gangen før hun bliver i nærheden af træt, og falder så fint i søvn efter de 3 timer, men vågner så efter 30 minutter.

Kan IKKE få hende til at sove igen efter de 30 minutter, men så er hun sådan lidt pyller og utilfreds de næste timer, fordi hun ikke er udsovet, men alligevel ikke kan falde i søvn.

Hvis jeg tager hende ind i vores seng i løbet af dagen og putter med hende, sover hun snildt 2 timer, men hvis hun puttes i egen seng max 30 minutter!

Hvad skal jeg gøre? Hvad skyldes det? Det er jo ikke fordi hun er bange for at sove selv, for det gør hun hver nat, og hun falder jo uden problemer i søvn til sine lure i egen seng..

Har læst de mange gode indlæg igennem og har sådan set kun et spørgsmål jeg lige vil stille... Så vidt jeg kan regne ud sover din datter på eget værelse både dag og nat... har i mørklægningsgardiner eller alm. gardiner??  Vores både ældste og yngste sov bedre med mørklægningsgardiner end uden i løbet af dagen...om natten havde det ikke den store betydning... mellemste var et af de såkaldt "luksusbørn" for han sov igennem om natten og sov også godt i løbet af dagen... et par af de der 20-30min og så ihvertfald en af omkring 2timer i hans barnevogn det var næsten så man kom til at kede sig engang imellem 

Qnuz

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Altså jeg tænker hvor meget forventer du barnet sover?? Emilie gjorde præcis det samme og jeg fik af vide af min sp at jeg dårligt kunne forvente både at have et barn der sover igennem om natten OG sover gode lange lure midt på dagen. 

Undskyld jeg spørger da Som førstegangsmor kan man altså godt være i tvivl om hvor meget de skal sove, og når man læser diverse steder på nettet at de i denne alder typisk skal sove mindst 4 timer om dagen og derudover nattesøvnen, og alle andre mødre fortæller deres børn sover 2-3 timer af gangen flere gange om dagen, kan man altså godt blive i tvivl! Det er derfor jeg spørger. Men det må du da undskylde så.

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Har læst de mange gode indlæg igennem og har sådan set kun et spørgsmål jeg lige vil stille... Så vidt jeg kan regne ud sover din datter på eget værelse både dag og nat... har i mørklægningsgardiner eller alm. gardiner??  Vores både ældste og yngste sov bedre med mørklægningsgardiner end uden i løbet af dagen...om natten havde det ikke den store betydning... mellemste var et af de såkaldt "luksusbørn" for han sov igennem om natten og sov også godt i løbet af dagen... et par af de der 20-30min og så ihvertfald en af omkring 2timer i hans barnevogn det var næsten så man kom til at kede sig engang imellem 

Qnuz

Jeg har overvejet det, men har netop læst en artikel omkring, at det faktisk er ret vigtigt der er lys om dagen. Du kan læse artiklen her: http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Boern/Artikler/201 2/0319130326.htm

Så jeg tror desværre ikke det er løsningen her - Men tak for froslaget, for jeg havde faktisk tænkt samme tanke!

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

Michalala skriver:

Har desværre ingen erfaringer med børn og søvn Men syntes jeg har hørt flere tale godt om slyngevugge. Og når du siger at hun sagtens vil sove når I ligger og putter kunne det måske være tryghedsfornemmelsen hun mangler - som jeg måske tror slyngevugge kan give.

Bare en tanke...

Tak for tanken og idéen - Men når hun nu sagtens kan sove om natten og både til lure og til natten falder i søvn på egen hånd uden vrøvl, så tror jeg næsten ikke det er det?

Anmeld

3. april 2012

Fenja09

quindelist skriver:

Kan se at min pige er en måneds tid ældre end din. Hun triller også rundt og er i det hele taget lidt en orm *smiler* Men når gyngen er i bevægelse ligger hun tit bare og nyder det (sådan ser det ihvertfald ud)

Vores gynge hænger cirka 20 cm over gulvet og så har vi lagt et af de der skumgulve (puslespilsgulv/legegulv -ved ikke hvad det hedder) nedenunder så hvis hun skulle falde ville hun falde ned på det. Vi købte det tykkeste de havde i babysam og det virker ok "blødt".

Hun har endnu ikke taget den ud over kanten, men mon ikke det sker en dag, og så tænker jeg hellere de 20 cm hvor vi ved hvad hun lander på end at hun tager den ned fra sofaen

Vores sundhedsplejerske synes det er sådan en god at hun sælger ideen til alle de mødre der gider høre på hende -har jeg hørt fra et par andre der bor i samme andelsforening som vi gør og som har samme sundhedsplejerske

Ja, min datter er lige blevet 7 måneder, så hun er ret ivrig i at komme rundt, selvom hun ikke er så vanvittig god til at komme fra mave til ryg, kun den anden vej rundt

Det lyder som en rigtig god ide med den sansegynge, men ved bare ikke lige hvor vi skulle hænge den og vi har frygtelig højt til loftet...hmm  må lige snakke med kæresten om det

Vi har skum-gulvet liggende inde på hendes værelse, så det kunne vi også bare tage ud og ligge under gyngen. Jeg siger i hvert fald tak for ideen og så må jeg se om det er noget vi har mulighed for herhjemme.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.