Mit 30 minutters barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.744 visninger
32 svar
0 synes godt om
3. april 2012

Anonym trådstarter

Mit barn på 6 måneder sover igennem om natten. Typisk fra 19.30-05 (får flaske) og så sover hun videre til 6-7 tiden. Hun sover i egen seng på eget værelse og falder i søvn selv, så der er intet vrøvl der.

Men i løbet af dagen sover hun kun 30 minutter af gangen! Det er nærmest på minuttet en halv time, at hun vågner. Og det er ikke noget med jeg lige kan give hende sutten, og så falder hun i søvn igen. Nej "PLING" hun slår øjnene op og vil lege.. Hun er vågen 3 timer af gangen før hun bliver i nærheden af træt, og falder så fint i søvn efter de 3 timer, men vågner så efter 30 minutter.

Kan IKKE få hende til at sove igen efter de 30 minutter, men så er hun sådan lidt pyller og utilfreds de næste timer, fordi hun ikke er udsovet, men alligevel ikke kan falde i søvn.

Hvis jeg tager hende ind i vores seng i løbet af dagen og putter med hende, sover hun snildt 2 timer, men hvis hun puttes i egen seng max 30 minutter!

Hvad skal jeg gøre? Hvad skyldes det? Det er jo ikke fordi hun er bange for at sove selv, for det gør hun hver nat, og hun falder jo uden problemer i søvn til sine lure i egen seng..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Mit barn på 6 måneder sover igennem om natten. Typisk fra 19.30-05 (får flaske) og så sover hun videre til 6-7 tiden. Hun sover i egen seng på eget værelse og falder i søvn selv, så der er intet vrøvl der.

Men i løbet af dagen sover hun kun 30 minutter af gangen! Det er nærmest på minuttet en halv time, at hun vågner. Og det er ikke noget med jeg lige kan give hende sutten, og så falder hun i søvn igen. Nej "PLING" hun slår øjnene op og vil lege.. Hun er vågen 3 timer af gangen før hun bliver i nærheden af træt, og falder så fint i søvn efter de 3 timer, men vågner så efter 30 minutter.

Kan IKKE få hende til at sove igen efter de 30 minutter, men så er hun sådan lidt pyller og utilfreds de næste timer, fordi hun ikke er udsovet, men alligevel ikke kan falde i søvn.

Hvis jeg tager hende ind i vores seng i løbet af dagen og putter med hende, sover hun snildt 2 timer, men hvis hun puttes i egen seng max 30 minutter!

Hvad skal jeg gøre? Hvad skyldes det? Det er jo ikke fordi hun er bange for at sove selv, for det gør hun hver nat, og hun falder jo uden problemer i søvn til sine lure i egen seng..

har du mulighed for at lade hende sove ude?

Min dreng sover meget bedre ude i barnevognen end da han sov inde. Det var også kun 30 min inde, nu sover han næsten 2 timer ude.

Og han sover lidt ligesom din datter om natten: fra 18.30/19.00 til 6.00/7.00 (vågner en gang for at spise)

Anmeld

3. april 2012

My Babygirl

Sover hun ude i barnevogn i løbet af dagen?

For førhen havde vi også samme problem her, indtil hun begyndte at sove middagslur udenfor i sin vogn, nu sover hun mellem 2-3 timer middagslur

Anmeld

3. april 2012

quindelist

Anonym skriver:

Det indlæg kunne jeg have skrevet.....

Min datter har også været powernap'er i hele sit korte liv. Uanset om hun sov inde eller ude, vi travede timevis med barnevognen, lå i egen seng eller i vores seng, med eller uden os. 20-30 min PLING vågen og legeklar.....

Jeg fandt aldrig de vise sten, men her de sidste par uger er hun begyndt at sove 2 lure i lidt længere tid, typisk 1-1½ time og hvis vi er rigtig heldige 2 timer.

Så pt ser rytmen sådan her ud:

Mellem 8 og 9 står vi op
Kl 11.30 første lur, somregel på en times tid
Kl 16 tager hun anden lur, den er somregel på 1½ times tid
Kl 20-20.30 bliver hun lagt i seng

Vi har altid ladet hende "styre" det selv, på den måde at hun er blevet lagt med det samme hun viser træthedstegn, men hun er ikke blevet lagt "bare fordi nu er kl 20 og nu skal du sove". Hun har sovet igennem fra starten af, og har ikke virket som om hun har manglet sammenhængende søvn i dagtimerne, det er vist kun hendes mor der har savnet det rigtig meget

Som sagt har hun selv fået lov at styre det og vi har meget tydeligt oplevet at hun har ændret sin rytme efterhånden. Men hun skulle blive 7½ måned før hun fandt på at sove mere end 1 time sammenhængende om dagen (hun bliver 8 måneder på fredag).

Håber din pige selv finder på at tage nogle længere lure, -de er guld værd for moren -rimelig typisk hun finder på det et par uger før min orlov slutter og far tager over

Men hvis hun iøvrigt virker veludhvilet og legeklar så tror jeg ikke der er så meget du kan gøre for at ændre det, andet end når hun selv gør det!!

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

har du mulighed for at lade hende sove ude?

Min dreng sover meget bedre ude i barnevognen end da han sov inde. Det var også kun 30 min inde, nu sover han næsten 2 timer ude.

Og han sover lidt ligesom din datter om natten: fra 18.30/19.00 til 6.00/7.00 (vågner en gang for at spise)

Vi har forsøgt, men det vil hun ikke. Desværre står solen også på altanen hele dagen, og hun er et meget varmt barn, så næsten uanset hvor lidt tøj hun har på, får hun det for varmt i barnevognen..

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

My Babygirl skriver:

Sover hun ude i barnevogn i løbet af dagen?

For førhen havde vi også samme problem her, indtil hun begyndte at sove middagslur udenfor i sin vogn, nu sover hun mellem 2-3 timer middagslur

Vi har forsøgt, men det vil hun ikke. Desværre står solen også på altanen hele dagen, og hun er et meget varmt barn, så næsten uanset hvor lidt tøj hun har på, får hun det for varmt i barnevognen..

Anmeld

3. april 2012

Anonym skriver:

Jeg glemte lige at skrive at jeg putter min dreng for selvom han ikke viser træthedstegn. For nogle gange kan det være for sent, altså at tegnene først kommer når han er blevet alt for træt, og når først han er overtræt har han svært ved at falde i søvn.

Her putter jeg altid når han har været vågen i ca. 2 timer. Han falder i søvn efter 5 min

Vores rytme ser sådan her ud:

oppe kl. 7. Puttes kl. 9.

Oppe kl. 11. Puttes kl. 13.

Oppe kl 15. Puttes kl. 18.30.

De kan variere med en halv time. Det er kun sen eftermiddag han er vågen i længere tid end to timer.

Anmeld

3. april 2012

Anonym skriver:

Det var ærgeligt

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Det indlæg kunne jeg have skrevet.....

Min datter har også været powernap'er i hele sit korte liv. Uanset om hun sov inde eller ude, vi travede timevis med barnevognen, lå i egen seng eller i vores seng, med eller uden os. 20-30 min PLING vågen og legeklar.....

Jeg fandt aldrig de vise sten, men her de sidste par uger er hun begyndt at sove 2 lure i lidt længere tid, typisk 1-1½ time og hvis vi er rigtig heldige 2 timer.

Så pt ser rytmen sådan her ud:

Mellem 8 og 9 står vi op
Kl 11.30 første lur, somregel på en times tid
Kl 16 tager hun anden lur, den er somregel på 1½ times tid
Kl 20-20.30 bliver hun lagt i seng

Vi har altid ladet hende "styre" det selv, på den måde at hun er blevet lagt med det samme hun viser træthedstegn, men hun er ikke blevet lagt "bare fordi nu er kl 20 og nu skal du sove". Hun har sovet igennem fra starten af, og har ikke virket som om hun har manglet sammenhængende søvn i dagtimerne, det er vist kun hendes mor der har savnet det rigtig meget

Som sagt har hun selv fået lov at styre det og vi har meget tydeligt oplevet at hun har ændret sin rytme efterhånden. Men hun skulle blive 7½ måned før hun fandt på at sove mere end 1 time sammenhængende om dagen (hun bliver 8 måneder på fredag).

Håber din pige selv finder på at tage nogle længere lure, -de er guld værd for moren -rimelig typisk hun finder på det et par uger før min orlov slutter og far tager over

Men hvis hun iøvrigt virker veludhvilet og legeklar så tror jeg ikke der er så meget du kan gøre for at ændre det, andet end når hun selv gør det!!

Tak for svar og erfaringer! Jeg lad hende også helt selv styre. Der er mange der siger, at det er vigtigt at have en rytme i løbet af dagen og man skal putte efter et fast timeinterval, men det går jeg ikke ind for. Altså hvis hun den ene dag er træt efter 2 timer, så bliver hun puttet der, og næste dag 3 timer, jamen så puttes hun dér og ikke efter 2 timer, fordi "det skal man jo".

Men har også tænkt på om det mon er fordi hun sover så mange timer om natten? - Du oplever jo det samme. Og jeg vil da sige, at hellere hun sover hele natten og så ikke om dagen, end at hun vågner mange gange om natten og sover godt om dagen

Håber hun lærer det! Men hun er også et meget fremmeligt, aktivt og nysgerrigt barn, så nogen gange tænker jeg lidt, at hun bare synes det er røvkedeligt at sove måske.. Altså at hun hellere vil opleve verden, nu hvor hun er ældre og forstår mere - FOr for et par måneder siden tog hun de der lange søvnstræk..

Håber hun lærer det ligesom dit barn! Netop fordi hun er så aktiv og har brug for at blive aktiveret når hun er vågen, kan det godt være lidt hårdt at være PÅ så meget, selvom jeg elsker hende helt vildt. Hvis du forstår?

Anmeld

3. april 2012

foto på lærred

Har desværre ingen vise ting. Min sp sagde en gang, at det oftes er sådan med babyer/små børn at de enten sover godt om natten eller om dagen. At det er sjældent man ser en baby som sover godt begge steder (ville næsten også være for misundelsesværdigt) Men kan desværre ikke hjælpe. Begge mine piger har sovet rigtig dårligt om natten men fint om dagen (kun i barnevogn på altanen). For selv om jeg tænker, at det må være skønt at få sin nattesøvn, så kan jeg helt sikkert godt sætte mig ind i, at det ville være dejligt med nogle pauser i løbet af dagen.

Det eneste jeg tænker på er om det måske ville hjælpe med lidt aktivitet f.eks babysvømning, legestue osv. Men det kan selvfølgelig godt være, at du gør det allerede, og det stadigvæk ikke gør din guldklump mere træt.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærreder, uglewallstickers, invitationer til dåb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.