Anonym skriver:
Tak for svar og erfaringer! Jeg lad hende også helt selv styre. Der er mange der siger, at det er vigtigt at have en rytme i løbet af dagen og man skal putte efter et fast timeinterval, men det går jeg ikke ind for. Altså hvis hun den ene dag er træt efter 2 timer, så bliver hun puttet der, og næste dag 3 timer, jamen så puttes hun dér og ikke efter 2 timer, fordi "det skal man jo".
Men har også tænkt på om det mon er fordi hun sover så mange timer om natten? - Du oplever jo det samme. Og jeg vil da sige, at hellere hun sover hele natten og så ikke om dagen, end at hun vågner mange gange om natten og sover godt om dagen 
Håber hun lærer det! Men hun er også et meget fremmeligt, aktivt og nysgerrigt barn, så nogen gange tænker jeg lidt, at hun bare synes det er røvkedeligt at sove måske.. Altså at hun hellere vil opleve verden, nu hvor hun er ældre og forstår mere - FOr for et par måneder siden tog hun de der lange søvnstræk..
Håber hun lærer det ligesom dit barn! Netop fordi hun er så aktiv og har brug for at blive aktiveret når hun er vågen, kan det godt være lidt hårdt at være PÅ så meget, selvom jeg elsker hende helt vildt. Hvis du forstår?
Jeg forstår dig fuldstændigt -jeg har sommetider været ved at tude af udmattethed. Og folk glor bare på mig og siger jeg ikke har noget at pive over for hun sover jo om natten.....
Og JA hun sover om natten, men man er bare på HELE dagen og det kan være sindssygt hårdt, uanset at man elsker sit lille barn så meget at hjertet er lige ved at briste.
Jeg er af den "skole" der mener at søvn avler søvn og man skal lade dem sove når og hvis de har behov for det, og når hun ikke sover mere om dagen så må det simpelthen være fordi hun ikke har behov for mere, for hun får skam tilbuddet.
Jeg tror ikke på rytmer til små børn, de ved bedst selv hvornår de har behov for hvad og min største pligt som mor er at lytte til mit barn, -og rytmer skal hun nok få så rigeligt af i sit liv, startende når hun skal i vuggestue..... Det lyder som om vi er meget ens på det punkt

Jeg er ked af at jeg ikke lige har den perfekte løsning

men kan helt sikkert sende tanker og opmuntring i din retning.
Tænk hvor er vi heldige at vi har et par helt igennem skønne og fantastiske piger med så meget mod på livet og verden omkring dem at de ikke har tid til at sove om dagen

(super positiv attitude

)