Mit 30 minutters barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

quindelist

Anonym skriver:

Tak for svar og erfaringer! Jeg lad hende også helt selv styre. Der er mange der siger, at det er vigtigt at have en rytme i løbet af dagen og man skal putte efter et fast timeinterval, men det går jeg ikke ind for. Altså hvis hun den ene dag er træt efter 2 timer, så bliver hun puttet der, og næste dag 3 timer, jamen så puttes hun dér og ikke efter 2 timer, fordi "det skal man jo".

Men har også tænkt på om det mon er fordi hun sover så mange timer om natten? - Du oplever jo det samme. Og jeg vil da sige, at hellere hun sover hele natten og så ikke om dagen, end at hun vågner mange gange om natten og sover godt om dagen

Håber hun lærer det! Men hun er også et meget fremmeligt, aktivt og nysgerrigt barn, så nogen gange tænker jeg lidt, at hun bare synes det er røvkedeligt at sove måske.. Altså at hun hellere vil opleve verden, nu hvor hun er ældre og forstår mere - FOr for et par måneder siden tog hun de der lange søvnstræk..

Håber hun lærer det ligesom dit barn! Netop fordi hun er så aktiv og har brug for at blive aktiveret når hun er vågen, kan det godt være lidt hårdt at være PÅ så meget, selvom jeg elsker hende helt vildt. Hvis du forstår?

Jeg forstår dig fuldstændigt -jeg har sommetider været ved at tude af udmattethed. Og folk glor bare på mig og siger jeg ikke har noget at pive over for hun sover jo om natten.....

Og JA hun sover om natten, men man er bare på HELE dagen og det kan være sindssygt hårdt, uanset at man elsker sit lille barn så meget at hjertet er lige ved at briste.

Jeg er af den "skole" der mener at søvn avler søvn og man skal lade dem sove når og hvis de har behov for det, og når hun ikke sover mere om dagen så må det simpelthen være fordi hun ikke har behov for mere, for hun får skam tilbuddet.

Jeg tror ikke på rytmer til små børn, de ved bedst selv hvornår de har behov for hvad og min største pligt som mor er at lytte til mit barn, -og rytmer skal hun nok få så rigeligt af i sit liv, startende når hun skal i vuggestue..... Det lyder som om vi er meget ens på det punkt

Jeg er ked af at jeg ikke lige har den perfekte løsning men kan helt sikkert sende tanker og opmuntring i din retning.

Tænk hvor er vi heldige at vi har et par helt igennem skønne og fantastiske piger med så meget mod på livet og verden omkring dem at de ikke har tid til at sove om dagen (super positiv attitude )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg glemte lige at skrive at jeg putter min dreng for selvom han ikke viser træthedstegn. For nogle gange kan det være for sent, altså at tegnene først kommer når han er blevet alt for træt, og når først han er overtræt har han svært ved at falde i søvn.

Her putter jeg altid når han har været vågen i ca. 2 timer. Han falder i søvn efter 5 min

Vores rytme ser sådan her ud:

oppe kl. 7. Puttes kl. 9.

Oppe kl. 11. Puttes kl. 13.

Oppe kl 15. Puttes kl. 18.30.

De kan variere med en halv time. Det er kun sen eftermiddag han er vågen i længere tid end to timer.

Men min datter har slet ikke problemer med at falde i søvn, der er intet der. Det er bare længden af hendes lure - Hvis jeg putter hende inden 3 timer, vil hun SLET ikke sove Der er mange der har været efter mig og siger: "De SKAL altså puttes efter 1½ time", men det har min datter ikke brug for.. Min lillebror var også sådan et barn der var vågen længe af gangen til dagplejemorens store irritation! Hehe :p

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

Har desværre ingen vise ting. Min sp sagde en gang, at det oftes er sådan med babyer/små børn at de enten sover godt om natten eller om dagen. At det er sjældent man ser en baby som sover godt begge steder (ville næsten også være for misundelsesværdigt) Men kan desværre ikke hjælpe. Begge mine piger har sovet rigtig dårligt om natten men fint om dagen (kun i barnevogn på altanen). For selv om jeg tænker, at det må være skønt at få sin nattesøvn, så kan jeg helt sikkert godt sætte mig ind i, at det ville være dejligt med nogle pauser i løbet af dagen.

Det eneste jeg tænker på er om det måske ville hjælpe med lidt aktivitet f.eks babysvømning, legestue osv. Men det kan selvfølgelig godt være, at du gør det allerede, og det stadigvæk ikke gør din guldklump mere træt.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærreder, uglewallstickers, invitationer til dåb.

Din SP har nok ret! Man kan jo ikke få alt, selvom det ville være LUKSUS! Og vil trods alt hellere have min nattesøvn, hvor jeg selv sover. Hehe

Jeg har ikke råd til så mange aktivteter, men vi var i svømmehal første gang den anden dag, hvor hun plaskede rundt og blev rigtig træt. Hun faldt ikke en gang i søvn i bilen hjem, og da hun endelig blev puttet, rigtig træt, sov hun 20 minutter, og PLING! Vågen igen! Man tror det er løgn

Anmeld

3. april 2012

Den lykkelige

Jeg har desværre ingen gode råd.. men min datter gjorde præcis det samme.. hun sov også hele natten uden problemer.. men om dagen kunne hun ikke sove mere end 35 min.. og det var også sådan at vi næsten kunne sætte uret efter det.. Hun var så i modsætning til din bare vildt ked og pylet fordi hun netop ikke fik sovet.. Vi har prøvet ALT!! Så accepterede jeg til sidst at sådan er hun nok bare og har levet med brok i et år.. da hun havde været i dagpleje i 3 dage blev hun rettet ind.. så nu tager hun 2,5 time  (hun er forresten 13 mdr)..
men nu får hun kun den ene lur.. og kan nok sove så længe fordi hun er blevet godt og grundig naturlig træt med de andre børn.. elller også spejler hun sig i dem.. Hun sover i hvert fald super nu  og er glad og tilfreds fordi hun jo er udhvilet..
Håber der er nogle som sidder med nogle gode råd!!
Held og lykke!

Anmeld

3. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Men min datter har slet ikke problemer med at falde i søvn, der er intet der. Det er bare længden af hendes lure - Hvis jeg putter hende inden 3 timer, vil hun SLET ikke sove Der er mange der har været efter mig og siger: "De SKAL altså puttes efter 1½ time", men det har min datter ikke brug for.. Min lillebror var også sådan et barn der var vågen længe af gangen til dagplejemorens store irritation! Hehe :p

Okay tænkte bare om det havde noget med længden at gøre, det havde nemlig en indvirkning her.

Hmmm...så tror jeg lidt at du har en meget aktiv datter der måske bare ikke har brug for at sove længe.

Anmeld

3. april 2012

Fenja09

Ja, det kunne have været mig der havde skrevet dit indlæg  

Jeg har haft det oppe at vende med min sp fordi jeg nogle gange ikke ved hvad jeg skal lave med min datter, fordi hun er vågen så mange timer i streg om dagen - nogle gange helt op til 4 timer! Og så er mor her ved at være rigtig godt træt i hovedet...sp´en sagde at der bare er forskel på børn og at jeg ikke skal prøve at ændre det, for det kommer med tiden. Så jeg venter og ser tiden an.

Hvis jeg sover sammen med hende om dagen, så sover hun gerne længere tid, ligger hun alene, så sover hun max 45 min. Jeg håber det går over som hun bliver ældre og når hun snart starter i dp kan det også være at det er med til at ændre lidt ting.

/Fenja

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Jeg forstår dig fuldstændigt -jeg har sommetider været ved at tude af udmattethed. Og folk glor bare på mig og siger jeg ikke har noget at pive over for hun sover jo om natten.....

Og JA hun sover om natten, men man er bare på HELE dagen og det kan være sindssygt hårdt, uanset at man elsker sit lille barn så meget at hjertet er lige ved at briste.

Jeg er af den "skole" der mener at søvn avler søvn og man skal lade dem sove når og hvis de har behov for det, og når hun ikke sover mere om dagen så må det simpelthen være fordi hun ikke har behov for mere, for hun får skam tilbuddet.

Jeg tror ikke på rytmer til små børn, de ved bedst selv hvornår de har behov for hvad og min største pligt som mor er at lytte til mit barn, -og rytmer skal hun nok få så rigeligt af i sit liv, startende når hun skal i vuggestue..... Det lyder som om vi er meget ens på det punkt

Jeg er ked af at jeg ikke lige har den perfekte løsning men kan helt sikkert sende tanker og opmuntring i din retning.

Tænk hvor er vi heldige at vi har et par helt igennem skønne og fantastiske piger med så meget mod på livet og verden omkring dem at de ikke har tid til at sove om dagen (super positiv attitude )

Hahaha! Man skal da også bare have super positiv attitude, andet kan ikke svare sig!!

Men jeg er fuldstændig enig. Det er da super, hvis man har et barn, der følger en fast rytme, men hvis man har et barn, hvis dage er meget forskellige, så er det bare sådan det er. Og det er okay - Man kan abre hurtigt føle, at der må være noget galt. Min SP spørger hver gang hun er her, om jeg vil fortælle om hendes søvnrytme om dagen. Føler mig sådan lidt dum, for det kan jeg ikke, for der er ingen. Det eneste der undrer mig er, at hun godt kan sove længere hvis hun sover med mig, men måske er hun bare en lille puttetrold.. Og jeg kan jo give hende sutten så snart hun rører LIDT på sig, når jeg er lige ved siden af. Når hun ligger i sin seng når hun jo at vågne helt, før jeg når ind til hende..

Men ja. Trøster mig med nætterne er gode, ellers ville dagene være dræber!! Men man kan jo knap nok nå at rydde op på en halv time, så LIDT mere mortid ville være super

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg har haft det oppe at vende med min sp fordi jeg nogle gange ikke ved hvad jeg skal lave med min datter, fordi hun er vågen så mange timer i streg om dagen - nogle gange helt op til 4 timer! Og så er mor her ved at være rigtig godt træt i hovedet...sp´en sagde at der bare er forskel på børn og at jeg ikke skal prøve at ændre det, for det kommer med tiden. Så jeg venter og ser tiden an.

Hvis jeg sover sammen med hende om dagen, så sover hun gerne længere tid, ligger hun alene, så sover hun max 45 min. Jeg håber det går over som hun bliver ældre og når hun snart starter i dp kan det også være at det er med til at ændre lidt ting.

/Fenja

Så er jeg ikke den eneste! Men det er nemlig det. Når de er vågne så længe af gangen, er det altså MEGA svært at finde på aktiviteter, og man kan altså ikke være ude af huset hele tiden! Hun kan sagtens lege selv, men hun bliver nemt irriteret fordi hun har en stærk vilje, og fx VIL fremad, men ikke KAN. Så jeg er også nødt til at lege med hende for at stimulere hende optimalt. Hvordan leger du med din datter? Synes det er svært at finde på nogen gange..

Jeg må se det an! Men tak for svar

Anmeld

3. april 2012

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

Jeg har desværre ingen gode råd.. men min datter gjorde præcis det samme.. hun sov også hele natten uden problemer.. men om dagen kunne hun ikke sove mere end 35 min.. og det var også sådan at vi næsten kunne sætte uret efter det.. Hun var så i modsætning til din bare vildt ked og pylet fordi hun netop ikke fik sovet.. Vi har prøvet ALT!! Så accepterede jeg til sidst at sådan er hun nok bare og har levet med brok i et år.. da hun havde været i dagpleje i 3 dage blev hun rettet ind.. så nu tager hun 2,5 time  (hun er forresten 13 mdr)..
men nu får hun kun den ene lur.. og kan nok sove så længe fordi hun er blevet godt og grundig naturlig træt med de andre børn.. elller også spejler hun sig i dem.. Hun sover i hvert fald super nu  og er glad og tilfreds fordi hun jo er udhvilet..
Håber der er nogle som sidder med nogle gode råd!!
Held og lykke!

Tak for dit svar! Jeg tænker også det måske hjælper på det, først og fremmest når hun kommer i vuggestue, og så måske også når hun begynder at kravle og kan få brændt det der krudt i røven af og blive mere træt, i stedet for hun bare ikke kan komme hverken frem og tilbage og derfor ikke får brændt energien nok af Selvom hun ligger på maven stort set hele tiden..

Håber hun gør ligesom dit barn og lærer det med tiden!

Anmeld

3. april 2012

quindelist

Fenja09 skriver:

/Fenja

Vi købte en sansegynge (du ved en af de der runde) som vi har hængt op i stuen.
Vi købte den da hun var knap 4 måneder gammel, og bruger den stadigvæk flittigt.

Vi har hængt en uro som hun må pille ved op i midten og ligger gerne lidt legetøj også. Der kan hun godt ligge og underholde sig selv i ret lang tid, -så skal der bare lige skubbes lidt til den indimellem

Den gynge har reddet mig utallige gange når jeg er løbet tør for underholdning, eller bare er nødt til at have smidt noget vasketøj over, eller have ordnet opvasken, eller bare lige sidde med benene oppe i 3 min......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.