han sover ikke ret meget. Overstimulering/ ondt i maven???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

Vidunderligeunger

Madam Blå skriver:

Tager han på som han skal?

Det kunne nemlig godt lyde som min datter, der blev ammet den første måned. Hun skulle ammes hele tiden, og var grædende og utilpas.

Mener også at afføringen ikke skal være grøn ved ham længere.. Den skal være gullig. Bliver den grønlig kan det være et tegn på for lidt mad. (Sagde min sp til os)

Jeg havde rigeligt med mælk, men af en eller anden grund har den ikke været mættende nok til hende. Så hun fik flaske fra hun var 4-5 uger, og blev en dejlig og glad pige
Hvad med at ringe til din SP? Hun kan måske komme og tale med dig, og give dig nogle gode råd

har ringet til sp, men jeg tror muligvis hun er gået på ferie. vil dog ringe til åben rådgivning imorgen.. 

som skrevet til de to andre tror jeg der er næring nok da han tog 500 gram på fra han var 7-14 dage gl..

tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

Vidunderligeunger

Månsson skriver:

Tænker om mælken ikke løber hurtigt nok for ham, at han måske bliver frustreret over det. Og om han bliver ordentlig mæt når han så ellers ku sove så fint oven på en flaske.. Der ska rigtig meget til at overstimulere og hvis alle dage er sådan der så tror jeg ikke umidlbart det er det, men prøv og ligge ham og lad ham kigge på en uro hvis han kan hygge sig med det så bliver han jo afstimuleret der, ellers prøv at svøbe ham.

Det er lige hva jeg har af råd for selvfølgelig ska storesøster ha lov at leget osv

ja netop.. vi prøver med svøb!!

Anmeld

3. april 2012

Vidunderligeunger

Jonatansmor skriver:

Jeg skal da lige sige at jeg er indehaver af 1 stks barn, er absolut på forsøgsstadiet stadig og alt min viden kun er dannet ud fra ham...

Men jeg tror på at vi lærer hvad vi lever. Lærer man barnet at der er tysstille hver gang h*n skal sove, så bliver det en bestanddel af den person. Hvis man omvendt udsatte det for alt muligt (ved at lade det sove udenfor f.eks) lærer man istedet barnet at fokuserer på problemstillingen: Jeg skal falde i søvn.. Hvis det giver mening?

Kluden over hovedet kan jeg ikke finde noget godt argument for, men ved det er blevet brugt med succes på andre.

Tror jeg ville prøve at skærme den lille fra alt for mange oplevelser udenfor hjemmet og fokusere på at han blev tryg i de omgivelser der nu er med den 2-årige?

Men liften kan jeg kun anbefale. Da drengen var helt spæd pakkede vi ham godt sammen med dynen og hans bamse, han lå i den overalt han var med og sov som en sten i den

hm.. jeg tror ikke man kan pådrage et barn et sådan "ansvar" at skulle finde ud af at sove selvom det larmer, men jeg er heller ikke bedrevidende end dig han  har sovet i barnevognen idag, men vågner konstant og nu er han sulten

Anmeld

3. april 2012

Nessie

Det lyder lidt som det der "skete" for os.

Havde en lille dreng der havde taget fint på da SP var på besøg første gang, da han var 14 dage gammel. Mælken løb også fint til og havde brystspændinger.
Men lige så stille begyndte han at søge oftere og faldt hurtigt i søvn ved brystet, eller græd og slog på det.

Til sidst græd han bare nærmest hele tiden, og jeg sad nærmest i døgndrift og prøvede at amme ham. Gav en dag op, og forsøgte mig med MME, og drengen drak 100 ml i én køre og sov så i 5 timer  Han var bare sulten, den lille stakkel.

Derefter ammede jeg ham til der åbenbart ikke var mere, og så fik han flaske for resten. Lidt ærgerligt, men det vigtigste var jo at han blev mæt.

Anmeld

3. april 2012

Vidunderligeunger

Nessie skriver:

Det lyder lidt som det der "skete" for os.

Havde en lille dreng der havde taget fint på da SP var på besøg første gang, da han var 14 dage gammel. Mælken løb også fint til og havde brystspændinger.
Men lige så stille begyndte han at søge oftere og faldt hurtigt i søvn ved brystet, eller græd og slog på det.

Til sidst græd han bare nærmest hele tiden, og jeg sad nærmest i døgndrift og prøvede at amme ham. Gav en dag op, og forsøgte mig med MME, og drengen drak 100 ml i én køre og sov så i 5 timer  Han var bare sulten, den lille stakkel.

Derefter ammede jeg ham til der åbenbart ikke var mere, og så fik han flaske for resten. Lidt ærgerligt, men det vigtigste var jo at han blev mæt.

frygter også det er det der er "galt".. Netop fordi at flasken gjorde at han sov så længe. Men i og med han ikke er ældre hænger jeg i lidt endnu og så må han blive ammet 10 gange i døgnet, det er der ikke noget at gøre ved.. Han bliver jo mæt, bare i kort tid af gangen, desværre... Dog har jeg overvejet om han skulle have en flaske til nat hver aften..?

tak for dit svar.. selvom det var det jeg ikke håbede på. :/ 

Anmeld

3. april 2012

Nessie

MAJ*MOR skriver:

frygter også det er det der er "galt".. Netop fordi at flasken gjorde at han sov så længe. Men i og med han ikke er ældre hænger jeg i lidt endnu og så må han blive ammet 10 gange i døgnet, det er der ikke noget at gøre ved.. Han bliver jo mæt, bare i kort tid af gangen, desværre... Dog har jeg overvejet om han skulle have en flaske til nat hver aften..?

tak for dit svar.. selvom det var det jeg ikke håbede på. :/ 

Har du stadig spændte bryster der ind i mellem "flyder over"?
Det holdt mine nemlig op med, og var vel egentlig bare det der fik mig til at tænke at jeg ikke producerede nok mælk.

Og husk endelig at drikke en masse vand og spise gost, så du har optimale betingelser for at få amningen godt videre

Anmeld

3. april 2012

Skouboe

MAJ*MOR skriver:

vi har "Kun" en voksipose, men måske en lift var løsningen.. Han vil ikke sove i sin vugge, som har samme størrelse som en lift, med himmel til. Jeg har aldrig brugt det med en klud over hovedet før nu, da det jo bare hjalp.,  Men jeg tænker, han er jo ikke ret gammel, så ALT hvad der kan få ham til at føle sig tryg nu, er vel ok? Dårlige vaner kan man vænne dem fra lige så langsomt senere ?

Tak for dit svar  

En stofble ved/over hovedet er noget af det bedste du kan gøre ved ham - Det giver en fantastisk tryghed og ro og det hjælper rigtigt meget ved overstimulering. Bare sørg for at det er en almindelig stofble, og ikke noget tungere.

Anmeld

3. april 2012

Musen5

Jeg tænker lidt om hans frustationer bunder i at der måske ikke længere er næring nok? Om det ikke løber hurtigt nok og om han evt har for kort tungebånd?.

Det sidste burde nok have haft indvirken før oxo, men det var bare en tanke. Jeg ved ikke hvad har vejer nu ell ved fødslen, men det lyder gevaldigt som begge mine drenge. De blev født med en kampvægt på hhv 4700 og 4900 og de tabte sig en del dell inden de vi tog hjem fra sygehuset. De var så sultne at jeg endte med at smide flasker i hovedet på dem fordi de blev SÅ frustrerede over at det ikke gik hurtigt nok. Det var som sådan ikke fordi der ikke var nok, men det gik bare ikke hurtigt nok til dem.

og så tænkte jeg bare at f... det. Måltiderne skal være hyggelige og ikk en kamp. At det så betød at jeg måtte ofre amningen... tja..

Han kan oxo meget vel være overstimuleret. Jeg har prøvet det med Leah. Hendes ældre søskede på 9 og 4 har intet problem med at lade hende være især når de kan se at hun er træt. Gabriel på 2½ kan desværre slet ikke forstå at han skal være stille en gang i mellem fordi hun skal sove ell at han ikk liiige skal stikke hovedet ned til hende.
Og fred være med det. Han skal da oxo ha lov til at være her. Og så må man tage lidt overstimulering med i ny og næ

/Mette

Anmeld

3. april 2012

Vidunderligeunger

Nessie skriver:

Har du stadig spændte bryster der ind i mellem "flyder over"?
Det holdt mine nemlig op med, og var vel egentlig bare det der fik mig til at tænke at jeg ikke producerede nok mælk.

Og husk endelig at drikke en masse vand og spise gost, så du har optimale betingelser for at få amningen godt videre

ja meget spændte og det flyder over flere gange om dagen. så det er vel ok? Malker altid lidt ud inden han skal have noget at spise så der ikke er for meget af det tynde.

Anmeld

3. april 2012

Nessie

MAJ*MOR skriver:

ja meget spændte og det flyder over flere gange om dagen. så det er vel ok? Malker altid lidt ud inden han skal have noget at spise så der ikke er for meget af det tynde.

Ja, det er da i hvert fald mere end hvad mine gjorde til sidst.

Der er næsten ikke andet for end at blive ved at amme, og så prøve at give ham så meget ro som overhovedet muligt.

Den store er vel også afsted nogle timer om dagen, så er der jo da lidt ro dér

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.