Hej (igen) !
Vores dejlige dreng som blev født d. 15.3. i år trives ikke, synes vi. Han har enten ondt i maven eller også er han overstimuleret, eller måske noget helt andet... Har lavet et lignende indlæg, men prøver lige igen...
here goes:
Han får noget at spise f.eks kl. 9 om morgenen. Tømmer måske et bryst og virker veltilpas bagefter. I tre minutter. Han får skiftet ble (farven her er gullig og grøn), virker søgende og får tilbudt det bryst han var ved før. Nogen gange spiser han så det er tomt, og kommer til det andet bryst. Andre gange starter "balladen" allerede når han bliver tilbudt brystet 2. gang. Han sutter, men bliver afbrudt af at han bliver utilpas/freds. Sutter igen i nogle sekunder, men bliver igen utilpas/freds. Sådan er det ved hver eneste amning. Han kan så falde lidt til ro, hvis man tager ham op og går rundt med ham "stående" op ad en, godt pakket ind i dyner/tæpper. Så kan der gå 20 minutter, så virker han søgende igen, og her hjælper sutten ikke mere end nogle få minutter. Han kan blive helt vild hysterisk indtil han bliver tilbudt noget mere bryst, som han så spiser fra i små 2-3 minutter og bliver gal igen. Derefter kan man med lidt held godt få ham puttet, i vores seng, med en klud over hovedet. Han er ikke meget for at sove i sin egen seng, og vil faktisk helst ikke ligge selv overhovedet. Han har haft en lur i barnevognen, hvor han blev gået i søvn og sov derefter 2 timer - det var ren lykke!!
Igår aftes var så helt slem, han græd og græd, men havde fået bryst og vi kunne ikke finde ud af årsagen.. Jeg drønede så ned efter en NAN1 brik og da han havde fået noget af den gik der en god time, så faldt han i søvn og sov i 5 timer!
Her tænker jeg så, Har jeg ikke mælk nok? trods det at han ikke kan tømme begge bryster ved et måltid? Eller er det ikke mættende nok? Når han endelig falder i søvn kan han sove i 1 1/2 - 2 timer og når han vågner starter det hele forfra...
Vi kan ikke rigtig finde ud af om han samtidig måske er overstimuleret, siden han ikke kan finde ro. Får han måske for mange indtryk hele tiden? Han har jo en storesøster på knap to, som jo selvfølgelig skal have lov at være her på sin måde, men hun larmer jo en del og det kan vel godt være forstyrrende i sådan et nyt livs lille hoved? Samtidig har han været meget mere med rundt til alt mulig, end sin søster i sin tid. Hun var nærmest afskåret fra omverdenen i tre uger efter hun blev født...
Jeg skal være alene med begge børn i en god uge fra i dag af, og hun har oven i hatten fået skoldkopper, så what to do? for at HAN får ro og HUN får lov at være to år..
Anmeld