overvindelse, og deler nu FB

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

Kløver

LR85 skriver:

PKS er fantastisk. Fik det selv. 

Nyd det, glæd dig og bed familien om a holde sig lidt på afstand de første dage. Det er jeres helt fantastiske dage der venter. 

Har du snakket smertestillende med nogen, nu du ikke kunne tåle det sidst? Det er vigtigt de finder noget så du kan holde smerterne ud, uden a blive skæv/dårlig a det. 

Del gerne af din oplevelse med pks

Har ikke nået at snakke så meget med jm sidst, pga jeg skulle til ekstra tjek, men forstod så heller intet af hvad narkoselægen sagde da han var udlænding og knap kunne dansk. har intet imod hvor man kommer fra, men er ikke smart man ikke kan kommunikere pga manglende sprog Jeg satser på at få noget andet, og ellers skifte over, når det er, men er maven som ikke kan tåle det, så kan det tage toppen den første dags tid eller 2, så kunne jeg håbe det går for resten med panodil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Muffin_girl

Maja84 skriver:

Tak, siger også mere fra denne gang, og efter jeg har banket i bordet, tager de det heldigvis seriøst. det er helt ok, du deler, det er jo desværre ikke første gang sådanne ting sker med personalet, og ofte er det jo pga for få ressoucer, heldigvis ved jeg bedre denne gang, og har ikke min biofar og hans kæreste i billedet, som langt fra har gjort en i forvejen svær situation endnu sværere

Håber også på bedre forløb, også da jeg skal have pks denne gang, og ja er vildt at tænke på, jeg om senest 4 uger har 2 små guldklumper

Nej er det desværre ikke... Det er meget uheldigt. Og gør at man føler sig glemt, og måske går derfra med en rigtigt dårlig oplevelse.. Og måske kunne man have blevet rask lidt hurtigere .. Men sådan er det jo desværre - ikke ligefrem noget jeg har lyst til at sige. men der spares og spares.! Desværre de HELT forkerte steder... 

Jeg tror det er meget vigtigt at du ikke har din biofar og kæreste til at hænge og irretere dig .. Det er bare en faktor der gør at man bliver alt for presset og måske ikke kan føle sig tilpas i ens nye rolle.. Jeg ved ihvert fald at jeg skal have taget nogle beslutninger med familie - inden jeg selv skal stå i situationen.. Fordi  ellers starter man den ellers så gode tid med fårlige oplevelser

Har du så fået en dato for PKS? 

Det bliver jo intet mindre en fantastisk 

Anmeld

1. april 2012

B&J

Hold da op en hård omgang i har været igennem og lige fra start af...

håber virkelig i har fået det meget meget bedre og du har fået det bedre...

sender dig en masse krammer

Anmeld

1. april 2012

Tona

Maja84 skriver:

Tusind tak, håber du får skrevet ned, når tiden er inde, tror heller ikke jeg havde fået det gjort endnu hvis ikke jeg ventede nr 2 lige om hjørnet, og det hele er kommet frem igen.

Håber også du vil få en bedre oplevelse næste gang, alle fortjener at få en god oplevelse når man skal være forældre, desværre bare ikke et privilegie alle får

Godt at du fik det skrevet ned. Jeg håber at du får en fantastisk oplevelse denne gang

Du har ret i at alle fortjener en god oplevelse, men at ikke alle får det. Jeg har tænkt meget over det og har prøvet meget at slutte fred med det ved at tænke på at nej det gik mildest talt ikke perfekt hverken for Amanda eller mig og vi blev snydt for en god fødsel og første tid sammen. Det kan vi ikke lave om på nu. Men hvis man måler hele Amandas barndom ud i procenter, så er det trods alt en meget lille procentdel vi har fået ødelagt og vi har det godt igen nu og har sååååå lang tid foran os til at have det godt i sammen

Anmeld

1. april 2012

Kløver

AalborgPigen skriver:

Nej er det desværre ikke... Det er meget uheldigt. Og gør at man føler sig glemt, og måske går derfra med en rigtigt dårlig oplevelse.. Og måske kunne man have blevet rask lidt hurtigere .. Men sådan er det jo desværre - ikke ligefrem noget jeg har lyst til at sige. men der spares og spares.! Desværre de HELT forkerte steder... 

Jeg tror det er meget vigtigt at du ikke har din biofar og kæreste til at hænge og irretere dig .. Det er bare en faktor der gør at man bliver alt for presset og måske ikke kan føle sig tilpas i ens nye rolle.. Jeg ved ihvert fald at jeg skal have taget nogle beslutninger med familie - inden jeg selv skal stå i situationen.. Fordi  ellers starter man den ellers så gode tid med fårlige oplevelser

Har du så fået en dato for PKS? 

Det bliver jo intet mindre en fantastisk 

Vi kan kun være enige. Ja det er så skidt når de sparer de steder, og har især været overrasket over hvor forringet det ser ud til at blive med den nye regering som jo netop burde være for sundhed osv. Der må bare ikke spares så det går ud over liv og helbred man frygter jo hvad det ender med

Jeg tror bestemt også det er vigtigt, og beslutningen om at cutte forbindelsen var langtfra ny, og da den var taget, var tanken, hvorfor gjorde jeg det ikke noget før. kan kun anbefale du lytter til din mavefornemmelse inden. For de gjorde bestemt intet godt for den i forvejen dårlige situationen, men den havde været noget nemmere at takle hvis jeg ikke havde haft deres egoisme og krav at skulle forholde mig til oveni

Har fået datoen, og er kun ca 3 uger til, og håber sådan at gå helt til datoen, og at jeg holder tingene i orden, så alle muligheder for en fantastisk oplevelse vil være der

Anmeld

1. april 2012

Kløver

B&J skriver:

Hold da op en hård omgang i har været igennem og lige fra start af...

håber virkelig i har fået det meget meget bedre og du har fået det bedre...

sender dig en masse krammer

tusind tak

Har det heldigvis bedre, og rustet til at takle denne situation meget bedre, og hjulpet meget jeg ikke længere har kontakt til min biofar

Heldigvis klarer min søn det rigtig flot, og har hentet alt i forhold til vægt og højde

Anmeld

1. april 2012

Muffin_girl

Maja84 skriver:

Vi kan kun være enige. Ja det er så skidt når de sparer de steder, og har især været overrasket over hvor forringet det ser ud til at blive med den nye regering som jo netop burde være for sundhed osv. Der må bare ikke spares så det går ud over liv og helbred man frygter jo hvad det ender med

Jeg tror bestemt også det er vigtigt, og beslutningen om at cutte forbindelsen var langtfra ny, og da den var taget, var tanken, hvorfor gjorde jeg det ikke noget før. kan kun anbefale du lytter til din mavefornemmelse inden. For de gjorde bestemt intet godt for den i forvejen dårlige situationen, men den havde været noget nemmere at takle hvis jeg ikke havde haft deres egoisme og krav at skulle forholde mig til oveni

Har fået datoen, og er kun ca 3 uger til, og håber sådan at gå helt til datoen, og at jeg holder tingene i orden, så alle muligheder for en fantastisk oplevelse vil være der

Nej netop.. Det burde jo netop blive bedre nu med den nye regering Men man må jo være tålmodig åbenbart. Det er bare ærgeligt.. Ikke fordi man kan sige sådan hårdt sagt at det handler om liv/død.. Men gør det jo sådan set. Men det handler også om at gøre livets oplevelser og ubehageligheder til en god ting.. Jeg bryder mig ihvert fald ikke om sygehuse. Og hvis man så oveni bliver glemt, er det da bare ikke bedre ..

Jeg tror helt sikkert at det er meget vigtigt at man tager en beslutning om sin fremtid og sine børns fremtid. Nu har jeg selv en MEGET rodet familie. Og for mig er det specielt vigtigt at få styr på min familie inden familieforøgelse, da jeg ikke ønsker at mine børn skal rodes ind i alt dette. Og jeg ønsker ikke at se dem græde og være forvorrte ligeså meget som jeg selv har været: Så jeg forstår dig FULDT ud ! 

Også fordi at familie tit har mange krav og kun tænker på dem selv, desværre ... 

Jeg krydser fingre for at du går fuldt ud, og at det bliver fantastisk 

Anmeld

1. april 2012

LR85

Maja84 skriver:

Del gerne af din oplevelse med pks

Har ikke nået at snakke så meget med jm sidst, pga jeg skulle til ekstra tjek, men forstod så heller intet af hvad narkoselægen sagde da han var udlænding og knap kunne dansk. har intet imod hvor man kommer fra, men er ikke smart man ikke kan kommunikere pga manglende sprog Jeg satser på at få noget andet, og ellers skifte over, når det er, men er maven som ikke kan tåle det, så kan det tage toppen den første dags tid eller 2, så kunne jeg håbe det går for resten med panodil

øv, igen. Du har ret til a forstå hva der bliver sagt, så kræv a det bliver sagt flere gange eller der må blive oversat. Jeg ville blive hammer frustreret hvis jeg ikke fattede hva han sagde, og det er da smadder vigtige ting. -men om ikke andet, husk a fortæl /få din kæreste til a fortælle a du tåler morfin dårligt.

resume a mit PKS:

kom ind på rigshospitalet kl 10.15, de var forsinket. Fik hospitalstøj på og lagt venflon så jeg kunne få lidt væske (havde jo fastet fra om natten)

kom ind på operatioensstuen, fik benklæderne af, og støttestrømper på. Kom op og sidde på briksen og fik epidural som OVERHOVED ikke er noget a være nervøs for, det gik SÅ fint og roligt.

Blev lagt op og så begyndt de vist, var noget nervøs, det er jo klart.

De maste lidt på mig og så kom der et skrig og jeg fik ham hurtigt a se, før de tog ham over på undersøgelsesbordet. Jeg blev lappet sammen og vi kørte op på opvågningen, der fik jeg min søn i armene. Var på benene samme aften men MEGET smadret i hoved og bare super træt. Vi fik en del besøg den aften, hvilket vi absolut ikke skal denne gang. Der skal vi have mere ro omkring os.

Alt i alt en super dejlig oplevelse.

Anmeld

1. april 2012

Kløver

AalborgPigen skriver:

Nej netop.. Det burde jo netop blive bedre nu med den nye regering Men man må jo være tålmodig åbenbart. Det er bare ærgeligt.. Ikke fordi man kan sige sådan hårdt sagt at det handler om liv/død.. Men gør det jo sådan set. Men det handler også om at gøre livets oplevelser og ubehageligheder til en god ting.. Jeg bryder mig ihvert fald ikke om sygehuse. Og hvis man så oveni bliver glemt, er det da bare ikke bedre ..

Jeg tror helt sikkert at det er meget vigtigt at man tager en beslutning om sin fremtid og sine børns fremtid. Nu har jeg selv en MEGET rodet familie. Og for mig er det specielt vigtigt at få styr på min familie inden familieforøgelse, da jeg ikke ønsker at mine børn skal rodes ind i alt dette. Og jeg ønsker ikke at se dem græde og være forvorrte ligeså meget som jeg selv har været: Så jeg forstår dig FULDT ud ! 

Også fordi at familie tit har mange krav og kun tænker på dem selv, desværre ... 

Jeg krydser fingre for at du går fuldt ud, og at det bliver fantastisk 

igen enig
Det er ikke rart at blive glemt på et sygehus, eller forværre en situation pga små ting som kunne være gjort hvis tiden var til det, små ting som at afdelingerne snakkede sammen

Forstår også dig, det er dælme vigtigt, også at man tager beslutningerne, ikke at der ikke kan ændres, men at man har gjort op hvordan man også selv ønsker det, og ikke vil have grænserne overtrådt Håber du får fundet ud af det hele og er velkommen til at skrive hvis du får brug for det

Tusind tak

Anmeld

1. april 2012

ønskebørn74

Maja84 skriver:

Min søn er nu 14 mdr, men har først nu kunne skrive beretningen ned. Både da vi har haft travlt, men også da det var et forløb jeg har haft det enormt svært ved, og nu føler behov for at få det skrevet ned, især da fødslen af lillesøster, venter lige om hjørnet.

Med min søn, blev jeg syg af svangerskabsforgiftning. Jeg blev indlagt på gynækologisk, og kom på en 4 mands stue. delte først stue med en gravid, som kom hjem dagen efter, og om aftenen kom 2 nye til. De kunne på ingen måde få styr på mit blodtryk, selv på højeste dosis. fik at vide jeg knap måtte gå på toilet, ikke måtte se tv eller få besøg, og så kunne jeg ligge der, mens de 2 andre havde deres mænd på besøg, og sad og hujede og hyggede til håndboldfinalen. De glemte at tage mad fra da jeg skulle ned og sættes igang, og blev rigtig ked af jeg bare lå derovre i hjørnet, og blev glemt, mens de andre blev serviceret og fik hjælp og information.

2 dage efter indlæggelse, var der jeg blev sat igang, og dagen efter kom jeg jeg på fødegangen.Det var utrolig hårdt, især da de konstant vejede frem og tilbage mellem fødsel og kejsesnit. Det lykkedes dem at tage vandet, om eftermiddagen på dag 2, men intet skete, fik slet ikke stærke veer nok, og fik sent om aftenen lagt epidural. efter 37 hårde timer med stikpiller, ve-drop og utallige kurver, undersøgelser osv, blev vores søn taget ved akut kejsersnit. Jeg var meget dårlig efter, og mange ting har jeg først kunne genkalde i hukommelsen efterfølgende. Jeg blev efter opvågning kørt på barselsgangen, men var så dårlig og udmattet jeg ikke har kunnet holde mig vågen, og derfor fik lov at sove.
Resultat var, at da jeg vågnede om formiddagen, helt fra den og konfus, og stadig meget dårlig grundet svangerskabsforgiftningen, og ikke anede hvad der foregik, gik der lidt før jeg sådan fik genkaldt at jeg vist havde født, og hov hvad blev kønnet, og hvor var barnet egentlig.... lå bare der alene og helt forvirret, telefonen ringede, og min biologiske far og hans kæreste var på vej, og de vendte ikke om for nu var de halvvejs, og jeg havde jo ikke svaret på deres smsér... blev endnu mere forvirret og fik ringet efter en, som kunne fortælle at min søn lå på neonatal.
Min biofar ville så køre og komme igen, når jeg skulle op og se min søn.
kl 1 blev jeg kørt op, og fik første møde efter opvågningen, med min lille søn, og første gang jeg var vågen nok til rigtig at få tid med ham. Han lå i kuvøse, men kom ud og lå hos mig. min biofar og hans kone, ankom, og da det var udenfor besøgstid, kunne jeg høre de diskuterede med personalet ude på gangen, jeg blev ikke spurgt om jeg ønskede besøg, og det endte med de kom ind til os. Min biofar tog billeder, mens jeg lå der, og følte mig lidt overrumblet, og var glad da de gik igen.

Dagene efter var forfærdelige, jeg var syg, og kunne samtidig ikke tåle de smertestillende, for kejsersnittet, og min lille søn lå på neonatal, og der blev konstant hevet i mig fra alle sider, neonatal, for at jeg skulle op og give mad, og tage mig af min søn, skulle den første dag gå maks 1 time fra amnings start til amningsstart, derefter var det maks hver 2 timer fra start til start, og skulle nå både at give sonde, ligge og senere give bryst, og malke ud. efterlod ingen tid til overs, men blev hevet i fra barselsgangen, om jeg skulle hvile, pga mit blodtryk, de skulle måle konstant da det var alt for højt, og missede flere måltider, så jeg måtte leve primært af yoghurt. derudover kom der gæster og ville besøge, og min biofar var utrolig anmasende ang billederne han havde taget. han ønskede at vise dem frem til hans 50 års fødselsdagsfest i weekenden, hvilket jeg ikke kunne klare tanken om, da jeg synes jeg viste alt for meget bryst, og samtidig havde det svært med de billeder, især da jeg så så syg ud. der var ingen forståelse, trods jeg tilbød at tage nye vi kunne sende på mail, eller komme forbi med, eller han måtte komme og tage nogle nye billeder, intet var godt nok, og han blev så sur han på et tidspunkt nægtede at tale med mig. De blev ved at give ønske om vi kom til festen, og skulle tage vores søn med, hvilket selvfølgelig ikke kunne lade sig gøre, og da de endelig forstod det, kunne vi jo selv komme, også bare et par timer. min biofars kæreste, ville endda have jeg skulle sidde syg i hospitalstøj, og lave en video med den tale på, jeg havde skrevet til min biofar, hvilket jeg hverken ville eller havde tid til.

Efter 5 dage, kom vores søn ned til mig på barselsgangen, og her fortsatte udmalkning, amning og sonde, og kæmpede for at hænge sammen, da jeg stort set ingen søvn fik. Samtidig var jeg rigtig ked af det, pga det som skete i forhold til min biofar, og var rigtig ked af den manglende forståelse, og følte mig verbalt angrebet, da jeg bla fik at vide jeg nu måtte tage mig sammen og at jeg var en dårlig datter, midt i jeg egentlig havde brug for støtte.

1 uge efter vi var blevet forældre, kom jeg over på storken, hvor jeg var med vores søn, indtil vi blev udskrevet efter 14 dage. Han fik sonden ud dagen inden vi kom hjem, og set i bakspejlet burde vi være blevet dernede længere da vi fik problemer efter vi kom hjem, hvor han tabte sig og stadig kæmpede med amning, udmalkning og flaske med supplering.

Det var en hård oplevelse, og elsker min søn, men håber meget på en noget bedre oplevelse denne gang (venter lillesøster, med termin om 4 uger) Samtidig har jeg denne gang ikke min biofar og hans kæreste til at forstyrre, da jeg for snart ½ år siden valgte, ikke have dem som en del af vores liv længere.

Hårdt og skulle skrive det hele ned, men samtidig en stor overvindelse at det nu er gjort, og samtidig en lettelse.

Kæmpe krammer!!!!!

Sikke en omgang!!!!!

krydser for en dejlig rolig oplevelse med lilesøs!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.