Brugte i slynge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2012

Tona

Jeg har meget overvejet sådan en vikleslynge eller en hai slynge.
Brugte i dem?

Fordele/ulemper?

Håber nogen har noget erfaring de vil dele ud

Jeg havde store planer om at jeg ville bære mit barn i slynge da jeg var gravid og også inden enda.

Desværre blev hele graviditeten, fødslen og lang tid efter langt mere traumatisk end jeg havde troet og det er først indenfor det sidste halve år jeg føler mig ved at være ovenpå igen.

Men nuuuu skal det være. Jeg er ved at købe en mai tai slynge af en bruger herinde fra nettop nu og glæder mig til at prøve det af på min datter  

Amanda er et følelsesmæssigt sensitivt barn og har ofte problemer med at være adskildt fra mig og har brug for at være meget oppe ved mig. Det ville være en stor lettelse for mig ikke at skulle bære hendes vægt i armene hele tiden især nu hvor hun alligevel vejer 12 kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2012

Tona

Jeg brugte ikke men havde lånt en bæresele. Brugte den når vi var på tur. Men fik ond i skulderne hvis det var mere end 15 min jeg brugte den. Men tror simpelthen det var fordi den ikke passede til min krop . Så næste gang skal jeg helt klart have fat i en slynge i stedet Så tillader mig da lige at følge med i din tråd

Og slynger et ekstra spørgsmål ud. Hvordan er det med slynge når man har et stort /tungt barn?

Jeg tror at det er bedre med en slynge, for den kan man bære på ryggen, hvilket må være en fordel med et større og tungere barn. Det tror jeg nok man anbefaler.

Jeg har selv bla dårlig ryg og jeg er blevet anbefalet en mai tai slynge, (skilpadde) da den skulle støtte godt og efter sigende kan bruges til nyfødte hvor de ligger ned som i en vugge foran på din mave, til lidt større hvor de sidder foran på din mave ligesom i bæreselen eller til helt store hvor de sidder på ryggen

Anmeld

1. april 2012

dorthemus

AnnaKJ skriver:

Lommeslyngen - det er den man bruger til nyfødte?

Alle tre bæredimser jeg har haft kan bruges til nyfødte, men min datter ku ikke lide manducaen i starteen så jeg købte en ville...som jeg hadede Ku slet ikke finde ud af alt det stof så jeg købte en lommeslynge som nærmest er idiotsikker Det er meget almindeligt at man prøver sig frem til man finder det der passer til en selv og barnet.

Anmeld

1. april 2012

Nettemor

Amandas-mor skriver:

Jeg tror at det er bedre med en slynge, for den kan man bære på ryggen, hvilket må være en fordel med et større og tungere barn. Det tror jeg nok man anbefaler.

Jeg har selv bla dårlig ryg og jeg er blevet anbefalet en mai tai slynge, (skilpadde) da den skulle støtte godt og efter sigende kan bruges til nyfødte hvor de ligger ned som i en vugge foran på din mave, til lidt større hvor de sidder foran på din mave ligesom i bæreselen eller til helt store hvor de sidder på ryggen

Det er da vist sådan en jeg skal ha næste gang så. Nu er han så stor at han ikke gider bæres men tvivler lidt på at jeg får en mini bebs næste gang

Anmeld

1. april 2012

Tona

Nettemor skriver:

Det er da vist sådan en jeg skal ha næste gang så. Nu er han så stor at han ikke gider bæres men tvivler lidt på at jeg får en mini bebs næste gang

Der er ellers nogen der bærer dem til de er 4 år har jeg hørt om

Anmeld

1. april 2012

dorthemus

Amandas-mor skriver:

Det kommer an på hvilken bæresele man har jeg har købt en manduca som kan bæres foran (ikke fremadrettet), på hoften og på ryggen...elsker den! Min datter er 22 måneder og hende bærer jeg på ryggen nu og har gjort det siden hun var 10 måneder og ku sidde stille når jeg svang hende om på ryggen så jeg ku klikke spænderne

Anmeld

1. april 2012

Kløver

Jeg har været enormt glad for min strækvikle til min søn, og skal i den grad bruges igen om lidt. har en meitai og en manduca jeg også tror vil blive godt brugt til nr 2, fik ikke brugt så meget til nr 1 da jeg havde svært ved at sætte ham i selen selv, da han var stor og jeg blev hurtigt gravid, så maven var hurtigt i vejen

Anmeld

1. april 2012

Tona

dorthemus skriver:

Det kommer an på hvilken bæresele man har jeg har købt en manduca som kan bæres foran (ikke fremadrettet), på hoften og på ryggen...elsker den! Min datter er 22 måneder og hende bærer jeg på ryggen nu og har gjort det siden hun var 10 måneder og ku sidde stille når jeg svang hende om på ryggen så jeg ku klikke spænderne

Ja det er nok forskelligt fra sele til sele. Det er en mei tai jeg skriver om

Anmeld

1. april 2012

Nettemor

Amandas-mor skriver:

Der er ellers nogen der bærer dem til de er 4 år har jeg hørt om

Ja det kan være men han har jo ikke været vant til det. Og vil ikke engang bæres almindelig.. Men det er ellers mega smart hvis man lige skal handle også..

Anmeld

1. april 2012

quindelist

AnnaKJ skriver:

Ja det var også det jeg tænkte
Det virker jo som en hurtig løsning frem for barnevogne , også når man skal ud og handle

Det var ellers det fint tilbud
Har du evt. et billed af den?

Jeg tager lige et billede af den -kan jeg sende det på sms? Kan ikke finde ud af at få billederne herind fra min iphone

Jeg tror vi ville have brugt den endnu hvis ikke det var fordi jeg har gigt og ikke orker at slæbe rundt på 9 kg baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.