Astrid P skriver:
Tak for svar, det er spændende læsning!
Jeg hører bestemt ikke til dem, der mener at den gode mor sidder i babserne. Jeg er sikker på at flaskebarnet kan få samme gode og nære kontakt med både mor og far, som ammebarnet nok primært får med mor.
Hvordan havde du det med tanken om at amme inden du fødte Mathilde? For jeg kan da sagtens forstå at du ikke har lyst 2. gang, når det var en træls kamp den første gang...
Selv var jeg rigtig glad for at amme, og det gik relativt problemfrit. Sikkert derfor jeg har et naivt billede af, at alle mødre da selvfølgelig gerne vil amme...
KH Astrid
Jamen inden jeg fik Mathilde der troede jeg da at jeg skulle amme og rystede da på hovedet, da jm spurgte i en gruppekonsultation om vi viste om vi ville amme eller ej, for ja selvfølgelig ville jeg da det...
Nogen kan jo mene at en uge ikke er en kamp, men jeg kunne bare mærke på mig selv at det ikke gik.. Mathilde lå ved mit bryst to timer og sov en halv time og ville ligge igen.. I den halve time jeg hade fri gik jeg og frygtede at hun ville vågne, jeg kunne mærke mens jeg ammede at der kom følelser op i mig, som bestemt ikke skulle være der.. Så efter en halv nats tuderi og snak med Karsten blev vi enige om at det var det.. Jeg følte mig som en rigtig dårlig mor, men blev hurtig klogere...
Mange kan ikke forstå at man fravælger amning og det kan være svært for mig at forstå, men det er jo så fordi at jeg aldrig har haft den følelse, som de mødre hvor amningen fungere med har..
Men sådan er det jo med så mange ting.. tag f.eks pks. Nogle forstår ikke at andre vælger dette, da en alm. fødsel er det eneste rigtig.. For mit vedkommende er det op til den enkelte og derfor bryder jeg mig ikke om at man kalder at føde vaginalt for en alm fødsel, for det er det ikke for nogen...
Anmeld