Hvor længe ammede du??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2009

wildcats

Mette-Marie skriver:

Jeg stoppede med at amme Oskar, da han var 2 år og 2 mdr. Til sidst var det kun en lille aftentår. Han har aldrig hevet op i blusen eller lign. i løbet af dagen. Oskar sagde selv fra en aften

"Nej, tak muar - den er tom nu" ha, ha

/M

ej hvor super kært.. hvordan tog omgivelserne (fa. m.m) dit valg mht. at amme så længe..? "normalt" er jo nok mere i mellem 4-8 måneder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2009

fam.4xc

Har 2 piger og har ik ammet nogen af dem - havde ik lyst... og valgte det fra tidligt i graviditeten.

Anmeld

7. april 2009

Astrid P

fam.4xc skriver:

Har 2 piger og har ik ammet nogen af dem - havde ik lyst... og valgte det fra tidligt i graviditeten.

Må jeg spørge om der er en specifik grund til at du ikke havde lyst til at amme?
Jeg spørger fordi jeg egentlig troede at det var noget alle havde lyst til, men som nogle er nødt til at opgive pga. vanskeligheder eller manglende mælk. Jeg har ikke før mødt nogen, der fravalgte det på forhånd, så jeg er lige lidt nysgerrig... Håber det er okay!

KH Astrid

Anmeld

7. april 2009

Stumpen

Astrid P skriver:

Må jeg spørge om der er en specifik grund til at du ikke havde lyst til at amme?
Jeg spørger fordi jeg egentlig troede at det var noget alle havde lyst til, men som nogle er nødt til at opgive pga. vanskeligheder eller manglende mælk. Jeg har ikke før mødt nogen, der fravalgte det på forhånd, så jeg er lige lidt nysgerrig... Håber det er okay!

KH Astrid

Jeg tillader mig at svare -og gør det kort, så hele historien er ikke med..
Jeg ammede Mathilde 1 uge, det gik bare slet ikke og jeg er så gravid igen og sidder faktisk med en følelse af at være 99 % sikker på at jeg ikke engang vil prøve med den næste.. Jeg har simpelthen ikke det behov/lyst til at amme og mener bestemt at jeg giver lige så meget omsorg, tryghed og nærvær som en mor der ammer.. Kunne aldrig drømme om at ligge mit barn fra sig med en flaske, det foregår altid i mine eller Karstens arme...
Ved egentlig ikke om jeg besvare dit spørgsmål ellers spørg igen

Anmeld

7. april 2009

Astrid P

Jeg tillader mig at svare -og gør det kort, så hele historien er ikke med..
Jeg ammede Mathilde 1 uge, det gik bare slet ikke og jeg er så gravid igen og sidder faktisk med en følelse af at være 99 % sikker på at jeg ikke engang vil prøve med den næste.. Jeg har simpelthen ikke det behov/lyst til at amme og mener bestemt at jeg giver lige så meget omsorg, tryghed og nærvær som en mor der ammer.. Kunne aldrig drømme om at ligge mit barn fra sig med en flaske, det foregår altid i mine eller Karstens arme...
Ved egentlig ikke om jeg besvare dit spørgsmål ellers spørg igen

Tak for svar, det er spændende læsning!
Jeg hører bestemt ikke til dem, der mener at den gode mor sidder i babserne. Jeg er sikker på at flaskebarnet kan få samme gode og nære kontakt med både mor og far, som ammebarnet nok primært får med mor.

Hvordan havde du det med tanken om at amme inden du fødte Mathilde? For jeg kan da sagtens forstå at du ikke har lyst 2. gang, når det var en træls kamp den første gang...

Selv var jeg rigtig glad for at amme, og det gik relativt problemfrit. Sikkert derfor jeg har et naivt billede af, at alle mødre da selvfølgelig gerne vil amme...

KH Astrid

Anmeld

7. april 2009

Stumpen

Astrid P skriver:

Tak for svar, det er spændende læsning!
Jeg hører bestemt ikke til dem, der mener at den gode mor sidder i babserne. Jeg er sikker på at flaskebarnet kan få samme gode og nære kontakt med både mor og far, som ammebarnet nok primært får med mor.

Hvordan havde du det med tanken om at amme inden du fødte Mathilde? For jeg kan da sagtens forstå at du ikke har lyst 2. gang, når det var en træls kamp den første gang...

Selv var jeg rigtig glad for at amme, og det gik relativt problemfrit. Sikkert derfor jeg har et naivt billede af, at alle mødre da selvfølgelig gerne vil amme...

KH Astrid

Jamen inden jeg fik Mathilde der troede jeg da at jeg skulle amme og rystede da på hovedet, da jm spurgte i en gruppekonsultation om vi viste om vi ville amme eller ej, for ja selvfølgelig ville jeg da det...

Nogen kan jo mene at en uge ikke er en kamp, men jeg kunne bare mærke på mig selv at det ikke gik.. Mathilde lå ved mit bryst to timer og sov en halv time og ville ligge igen.. I den halve time jeg hade fri gik jeg og frygtede at hun ville vågne, jeg kunne mærke mens jeg ammede at der kom følelser op i mig, som bestemt ikke skulle være der.. Så efter en halv nats tuderi og snak med Karsten blev vi enige om at det var det.. Jeg følte mig som en rigtig dårlig mor, men blev hurtig klogere...

Mange kan ikke forstå at man fravælger amning og det kan være svært for mig at forstå, men det er jo så fordi at jeg aldrig har haft den følelse, som de mødre hvor amningen fungere med har..

Men sådan er det jo med så mange ting.. tag f.eks pks. Nogle forstår ikke at andre vælger dette, da en alm. fødsel er det eneste rigtig.. For mit vedkommende er det op til den enkelte og derfor bryder jeg mig ikke om at man kalder at føde vaginalt for en alm fødsel, for det er det ikke for nogen...

Anmeld

7. april 2009

Astrid P

Man skal generelt afholde sig fra at dømme over hvad der er det rigtige for andre mennesker at gøre! Det ved de kun selv...

Og tak for dine svar, så blev jeg lidt klogere idag!

Anmeld

7. april 2009

Stumpen

Astrid P skriver:

Man skal generelt afholde sig fra at dømme over hvad der er det rigtige for andre mennesker at gøre! Det ved de kun selv...

Og tak for dine svar, så blev jeg lidt klogere idag!

Det var så lidt -skulle det være en anden gang...

Anmeld

8. april 2009

fam.4xc

KH Astrid

Jamen selvfølgelig må du spørge!!

Jeg har blot aldrig ku se mig selv sidde med en baby i barmen og slet ik offentlige steder.. kan sagens se det naturlige og nemme i det, og jeg synes dem der har lyst og kan gør det, men jeg havde det bare ik selv sådan

Jeg synes så ik at det er naturligt hverken at amme eller gi flaske når barnet er mere end 12-15 mdr men det er jo så bare min mening

Anmeld

8. april 2009

Mette-Marie

wildcats skriver:

ej hvor super kært.. hvordan tog omgivelserne (fa. m.m) dit valg mht. at amme så længe..? "normalt" er jo nok mere i mellem 4-8 måneder

Nej, jeg mødte ingen fordomme, men det var da heller ikke et emne jeg bragte på banen selv

kh
M

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.