Hvor længe ammede du??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe ammede du??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.265 visninger
37 svar
0 synes godt om
6. april 2009

Mie A

Ja, som overskriften lyder, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor længe I ammede og også gerne hvorfor I har gjort som I gjorde. Har I flere børn, så kryds af I afstemningen, hvad I gjorde med den yngste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2009

Diana...

Jeg ammer stadig og håber jeg kan amme et halvt år det er det jeg hele tiden har ville så må vi jo se hvad der sker når jeg når der til

Anmeld

6. april 2009

Bastian

Jeg har haft store vanskeligheder med at amme, og det har været forbundet med stor smerte. Nummer 1 forsøgte jeg med den første måned, men det gik slet ikke. Nummer 2 ammede jeg (ikke fuldt ud) med suttebrikker i ca 3-4 måneder.

Anmeld

6. april 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Jeg ammede fuldt ud i 6 måneder. Det startede som et rent smertehelvede med brystbetændelse og store blødende sår. Da Sofus var 10 dage holdt jeg en uges pause, og så gav vi den en ordentlig skalle og fik gang i det igen.

Da det først kørte var det SKØNT synes jeg. Det var udelukkende mit valg at stoppe efter 6 måneder, Sofus kunne være blevet ved, men jeg har det svært med amning når børnene bliver for store. Så 6 måneder passede fint her !

Anmeld

6. april 2009

Lise

Jeg ammede 7½ måned. Efter fire måneder begyndte vi på grød/mos. Da der var gået et halvt år orkede jeg det ikke rigtigt længere... vidste ikke hvordan jeg skulle stoppe det, da ungen elskede at hænge i patten, og i øvrigt nægtede flasken. Men så købte jeg et par amme-stop-piller på det sorte marked (en veninde havde i overskud), og tog dem - og vupti - så stoppede mælkeproduktionen, og ungen tog flasken...

Jeg kunne nu mægtig godt lide at amme; trygheden, nærheden, hyggen..al det der...men jeg kunne ikke tage nogen steder hen om aftenen, for uanset hvor sulten og træt han var den lille, så nægtede han at tage den flaske, og så nægtede han at sove - og bare skreg og skreg og skreg, til jeg kom og reddede ham. Og jeg trængte sådan til at komme ud, og være andet end Simons mor. Så derfor stoppede jeg det selv...

Anmeld

6. april 2009

Tynen

7½ mdr.
Så gad Stella ikke mere

Anmeld

6. april 2009

Stumpen

Jeg ammede 1 uge...

Anmeld

6. april 2009

Astrid P

Jeg ammede fuldt ud i 5 måneder, og derefter mindre og mindre indtil Smilla selv sagde fra da hun var omkring 9½ måned...

Anmeld

6. april 2009

Katjaro

Dicte var den der selv sagde fra da hun var omkring 6 måneder. Hun ville nemlig ikke længere ligge tæt (hvilket jo er temmelig nødvendigt når man ammer).

Så der gik vi over til flaske - hvor hun igen IKKE ville ligge oppe hos en i arm - men yderst gerne ligge på ens ben eller i sin seng.

Underlige unge

Hilsen katja

Anmeld

6. april 2009

Mette-Marie

Jeg stoppede med at amme Oskar, da han var 2 år og 2 mdr. Til sidst var det kun en lille aftentår. Han har aldrig hevet op i blusen eller lign. i løbet af dagen. Oskar sagde selv fra en aften

"Nej, tak muar - den er tom nu" ha, ha

/M

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.