Hvor længe ammede du??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2009

Heidimed lea

jeg ammede Rasmus 9md så sagde han fra pga lungebet.

ammede Lea til hun var 1½ år det var ret uproblematisk og jeg havde det fint med det.

Nicolaj er nu 10 md og amning går stadig fint ca 4 gange i døgnet.

jeg nyder at amme, og mine børn er ret små i det så føler ikke de bliver for store til at ligge der.
Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
En god uges tid, så var jeg tørlagt

Anmeld

6. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Har ammet sådan:

1.barn til hun var 17 mdr (fuldammet 6 mdr)
2. barn til han var 12 mdr, hvor han selv sagde stop (fuldammet 6 mdr)
3. barn til han var 19 mdr (fuldammet knap 9 mdr, ville ikke have grød mm før)

Anmeld

6. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Mette-Marie skriver:

Jeg stoppede med at amme Oskar, da han var 2 år og 2 mdr. Til sidst var det kun en lille aftentår. Han har aldrig hevet op i blusen eller lign. i løbet af dagen. Oskar sagde selv fra en aften

"Nej, tak muar - den er tom nu" ha, ha

/M

Nårh... hvor er han sød

Anmeld

6. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg ammede begge børn til de var 7 måneder.

Min datter sagde selv fra, og begyndte at bide mig i stedet for at sutte!

Min søn blev vænnet fra da han ikke ville have andet end mælk. Men han vænnede sig også lynhurtigt til det.

Anmeld

6. april 2009

Lusi

Jeg ammede desværre kun i 2 måneder

Jeg fik allerede mælk da jeg var 16 uger henne og havde SÅ meget mælk, at hvis jeg ikke malkede ud hver 2. time (da jeg havde født) kunne jeg slet ik holde ud at være til.
Men pludselig blev hun slet ik mæt af det og der var heller ik nok til sidst..
Startede så på min p-ring igen og det forsvandt helt..

Ville gerne have haft ammet til hun var 6 måneder, men da jeg jo ikke kunne, måtte jeg vende den om og se positivt på, at hun da så sov fra 21- 9, hvilket hun jo så nok ikke havde gjort, hvis jeg havde ammet..

Anmeld

6. april 2009

Pia

3½ månede ammede jeg..
Jeg havde mega meget mælk, men lærke nægtede simpelhen og tage det..
Pumpede det så ud til hende, men der ville hun heller ikke have det..
Hun ville kun have ren mme.
Og det er sikkert kommet af , at fra hun var ca 1 måned gammel var jeg nød til og give hende 1 flakse mme mellem kl 17 og 22. for på det tidspunkt af dagen havde jeg slet ikke mælk nok til og mætte hende, men resten af dagen havde jeg rigeligt..
Men havde det fint med at stoppe.. Amning er dejligt og selv sagt sundt for barnet..
Men mme er lige så fin en ting og bruge efter min mening...

Kh Pia.

Anmeld

6. april 2009

Moderator

Jeg ammede Idun FULDT i 6 mrd. Herefter 80% - mad var ikke lige hendes stil. Da hun var 10 mrd spiste hun ret meget mad... Så der trappede vi ned til 3-5 gange dagligt.

Herefter blev det langsomt mindre og mindre. De sidste 2 år, var det MAX 2 gange om dagen....

Jeg stoppede helt med at amme Idun da hun var 3½ år gammel. Det var uden skrig og skrål. Det sidste halve år, så var det ENTEN bab eller nathistorie... Og der var ikke noget, på andre tider af dagen. Til sidst valgte hun kun nathistorien, så det var helt fint

Hun er stadig et 'babse-barn' fordi hun elsker at ligge ved mit bryst. Det gør hende tryg og glad, hvis hun er ked af det, eller syg. Men der er ikke noget til hende mere...

Den næste skal helt sikkert også ammes længe.

Anmeld

6. april 2009

Moderator

Karoline skriver:

Har ammet sådan:

1.barn til hun var 17 mdr (fuldammet 6 mdr)
2. barn til han var 12 mdr, hvor han selv sagde stop (fuldammet 6 mdr)
3. barn til han var 19 mdr (fuldammet knap 9 mdr, ville ikke have grød mm før)

Idun ville heller ikke have grød... Jeg troede ærligt at hun skulle leve resten af sit liv på avokado og babser, men jeg snakkede med lægen om det og spurgte om hun SKULLE have grød først, eller hun kunne begynde med rigtig mad.
Derfor fik hun også RET meget babs indtil 10 mrd.

Det var slet ikke noget problem, så da hun fik lov til at spise 'voksenmad' så begyndte hun at spise. Jeg var dog MEGET krakilsk med, HVAD hun spiste, da hun er dobbelt disponeret for fødevare allergi, så vi har introduceret 1 fødevare af gangen og det har virket. Hun spiser ALT og har ikke nogen allergi tegn

Anmeld

6. april 2009

Moderator

Mette-Marie skriver:

Jeg stoppede med at amme Oskar, da han var 2 år og 2 mdr. Til sidst var det kun en lille aftentår. Han har aldrig hevet op i blusen eller lign. i løbet af dagen. Oskar sagde selv fra en aften

"Nej, tak muar - den er tom nu" ha, ha

/M

NÅÅÅÅRRR hvor sødt

Idun havde nu en periode, hvor hun gerne ville bestemme HVOR og HVORNÅR babs - men det var ligesom i hele hendes hverdag at hun ville bestemme, så tog jeg et par ordenlige ture og satte grænser for alt, incl babsen, så slappede hun af igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.