(juni) Hvor langt er i nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2009

SaNiNa

Stumpen skriver:

Fødslen er en helt anden snak end graviditeten.. Fødslen skal jeg også nok nå at blive nervøs over.. Men tænker ikke over en endnu..

Jeg blev sat i gang med stumpen og to dage efter fødte jeg.. Men havde pressetrang og ikke pressefornemmelse eller omvendt.. Så helt efter bogen var det ikke.. Åbnede mig 6 cm på en halv time og jm sagde at hvis jeg selv gik i gang næste gang skulle jeg nok ikke vente med at tage på sygehuset, så den bemærkning har da skræmt mig lidt, for denne gang kan vi jo ikke bare hoppe ud i bilen og køre, der er jo en mere som skal køres et sted hen...
Jeg sprækkede en hel del -siger de- men hende klovn-lægen som ikke bedøvede mig ordentlig dernede havde ikke skrevet noget i min journal om det..
Jeg vil ikke selv sige at jeg havde en slem fødsel, men med min beretning siger flere at jeg havde en hård fødsel, hvilket også stemmer overens med at jm kaldte mig en gæv pige...

Så mht. fødsel er jeg nok lige så skræmt som jer og den der med "du ved hvornår du har veer" den kan jeg ikke nikke genkendende til, på det punkt er jeg lige så uviden som jer andre...

øv det lyder ikke sjovt, prøver osse opå at lade være med at tænke så meget på det men lige om lidt skal jeg jo føde...

gruer osse for ta jeg sprække, kan slet ikke forstille mig den smerte... men nu må jeg jo tage det som det er, kan jo ikke lige sige til lillemanden at han skal blive derinde jo kan jo godt sige det men tror ikke han gør det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2009

Stumpen

Sanne skriver:

øv det lyder ikke sjovt, prøver osse opå at lade være med at tænke så meget på det men lige om lidt skal jeg jo føde...

gruer osse for ta jeg sprække, kan slet ikke forstille mig den smerte... men nu må jeg jo tage det som det er, kan jo ikke lige sige til lillemanden at han skal blive derinde jo kan jo godt sige det men tror ikke han gør det

Altså nu kan jeg kun snakke ud fra min erfaring, men jeg tror simpelthen ikke på at man mærker at man sprækker... Jeg kunne i hvert fald ikke adskille smerten fra det ene og det andet...

Plus Mathilde var kun halvt ud med sit hovede da min ve stoppede, og jeg mindes det ikke som smerte i den -korte- ventetid der var til næste ve.. Det var mere tiden op til selve fødslen der var hård..
At blive syet gør heller ikke som sådan ondt, men hende lægen gav mig ikke nok bedøvelse, så jeg kunne mærke tråden og det var ikke godt... Plus hun tog meget lang tid om at sy, så jeg fik bedøvelse 2 eller 3 gange og da jeg bad om det igen sagde min søde jm -som var den jeg kommunikerede igennem da lægen ikke hørte mig sagde min jm at lægen næsten var færdig og om jeg kunne kklare det sidste uden bedøvelse, da jeg hævede mere og mere for hver bedøvelse...

Men jeg GLÆDER mig til den fornemmelse jeg havde, da Mathilde lå på min mave første gang, det er simpelthen det hele værd

Anmeld

6. april 2009

SaNiNa

Stumpen skriver:

Altså nu kan jeg kun snakke ud fra min erfaring, men jeg tror simpelthen ikke på at man mærker at man sprækker... Jeg kunne i hvert fald ikke adskille smerten fra det ene og det andet...

Plus Mathilde var kun halvt ud med sit hovede da min ve stoppede, og jeg mindes det ikke som smerte i den -korte- ventetid der var til næste ve.. Det var mere tiden op til selve fødslen der var hård..
At blive syet gør heller ikke som sådan ondt, men hende lægen gav mig ikke nok bedøvelse, så jeg kunne mærke tråden og det var ikke godt... Plus hun tog meget lang tid om at sy, så jeg fik bedøvelse 2 eller 3 gange og da jeg bad om det igen sagde min søde jm -som var den jeg kommunikerede igennem da lægen ikke hørte mig sagde min jm at lægen næsten var færdig og om jeg kunne kklare det sidste uden bedøvelse, da jeg hævede mere og mere for hver bedøvelse...

Men jeg GLÆDER mig til den fornemmelse jeg havde, da Mathilde lå på min mave første gang, det er simpelthen det hele værd

tror heller ikke man sådan lægger mere til smerterne, vil kom tænke på han bare skal ud...

hold da op en dårlig læge, det skulle lige have været mig, jeg hvade nok kvalt lægen med min bare næver...

tror osse at få ham op til mig, er det bedste i hele verden så kan der være kring eller epidemi omkring mig uden jeg ville lægge mærke til det...

Håber du får en letter fødsel denne gang... jeg tænker hele tiden at der er så mange kvinder som gør det, så hvorfor skulle jeg så ikke kunne

Anmeld

6. april 2009

Stumpen

Faktisk er der tale om to læger.. Hende der syede var ved at lærer at blive den ansvarlige læge eller hvad det nu hedder i deres sprog.. Men i dag kan det også irritere mig at den anden ikke tog over når det nu tog så lang tid og ikke mindst irritere mig at jeg ikke bad om at den anden tog over...

Anmeld

7. april 2009

SaNiNa

Puha, jeg kan slet ikke have det hvis der er elever og sådan noget, de kan ligeså godt gå med det sammen...

Min egen læge ved osse godt at jeg ikke skal sende ind til sådan nogle...
kan heller ikke forstå at den anden læge ikke overtog for du har lige født, og så har man da ikke lyst til at ligge og blive stukket i i flere timer efterfølgende...

Anmeld

7. april 2009

GryDia

Jeg er 29+3 idag..
Jeg syns tiden går meget hurtig, og er faktisk klar til den lille kommer, mangler bare bleer
Jeg er så andengangsfødende, så det er nok derfor det går så hurtigt.

Anmeld

7. april 2009

Amelia<3

Hej...

Jeg er 30-6 i dag, og jeg syntes at tiden går rimeligt hurtigt... det er dejligt...

Anmeld

14. april 2009

Lone Jakobsen

hejsa
jeg er 29+1 idag.... kæmper lidt med tiden, men har så også været sygemeldt siden midten af november.

Anmeld

14. april 2009

Lærke & Lucas

Hej
Jeg er 28+6 uger henne i dag. Og synes tiden går langsomt. Det er først nu maven begynder at vokse men den bette trold er meget livlig.

Anmeld

15. april 2009

Mca<3

Ja jeg fødte jo 5 april ,,,, Dejligt ,,, Syntes den sidste tid var hård specielt da jeg gik 10 dage over .... God vind til jer alle ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.