Sanne skriver:
tror helt sikkert at de spiller en rolle, du ved jo hvad der vil "ske", her er jeg jo begynd at tænke meget på selv fødslen og er ved at være lidt bange for den. efter min kære jordemoders udmeldning om hvor ondt det ville gøre, og at jeg nok ville flække...
ikke lige så betrykkende
var ellers overhovede ikke bange og vil ikke have smertestillende men lige nu tror jeg bare jeg skal være i fuldnarkose.
Fødslen er en helt anden snak end graviditeten.. Fødslen skal jeg også nok nå at blive nervøs over.. Men tænker ikke over en endnu..
Jeg blev sat i gang med stumpen og to dage efter fødte jeg.. Men havde pressetrang og ikke pressefornemmelse eller omvendt.. Så helt efter bogen var det ikke.. Åbnede mig 6 cm på en halv time og jm sagde at hvis jeg selv gik i gang næste gang skulle jeg nok ikke vente med at tage på sygehuset, så den bemærkning har da skræmt mig lidt, for denne gang kan vi jo ikke bare hoppe ud i bilen og køre, der er jo en mere som skal køres et sted hen...
Jeg sprækkede en hel del -siger de- men hende klovn-lægen som ikke bedøvede mig ordentlig dernede havde ikke skrevet noget i min journal om det..
Jeg vil ikke selv sige at jeg havde en slem fødsel, men med min beretning siger flere at jeg havde en hård fødsel, hvilket også stemmer overens med at jm kaldte mig en gæv pige...
Så mht. fødsel er jeg nok lige så skræmt som jer og den der med "du ved hvornår du har veer" den kan jeg ikke nikke genkendende til, på det punkt er jeg lige så uviden som jer andre...
Anmeld