Nogle der kan hjælp mig måske.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Laulund87

MissMona skriver:

Jeg har lidt travlt, men det her var hvad jeg hurtigt kunne finde, som forklarer det jeg forsøgte at forklare:

>>Er aflønningen på fuld tid eller deltid?
Kommunen har pligt til at give tilbud om fleksjob på fuld tid - altså løn for 37 timer ugentligt - medmindre patienten:
selv ønsker deltidsansættelse i fleksjob
i den seneste ordinære beskæftigelse var deltidsansat og de seneste sammenlagte 12 måneder forud var i deltidsbeskæftigelse. Dette gælder dog ikke, hvis patienten kan dokumentere lægeligt, at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet, eksempelvis helbredsmæssige skånebehov
En patient, der er godkendt til eller ansat i et deltidsfleksjob, får ret til fleksjob på fuld tid, hvis patienten kommer ud for en social begivenhed som f.eks. skilsmisse eller ægtefælles død. Hensigten er, at patienten bliver i stand til at forsørge sig selv via fleksjobbet. <<
http://laegehaandbogen.dk/socialmedicin/socialmedi cin/fleksjob-34004.html

Du behøver ikke linke for jeg har været i fleksjob i to år, så jeg kender reglerne Jeg siger bare at jeg fik fuld løn for 37 timer selvom jeg havde 15 timer, og aldrig har haft et fuldtidsjob.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Nemesis skriver:

Jeg forstår ikke...du har lige været af sted i 13 uger..det burde være din arbejdsprøvning. så selvom du er flyttet burde du have overstået den del.

Hvis du ønsker at læse videre er det revaiidering du skal søge.

Så hvad er det du er i afklaring med?

:-) Sisse

reglerne er af man skal ud to steder i arbejdensprøveningen/pratik før de må tag op om jeg er flexberette siger de så derfor har jeg jo været ud 4½ mdr i min gammel/tidliger kommune og var endelig bange for jeg skulle ud to nye steder her i den nye kommunen men de 4½ mdr tæller pyha med så derfor skal jeg ud 1 nyt sted på min 13 uger hedder det sig også derfter kan det tages op om jeg er flexberette som jeg håber på jeg blever også kan jeg måske forsatte der bare i flexjob eller et andet sted.

Derfor skal jeg lige ud min de her 13 uge + jeg har ikke lavet det vilde de sidste 11 år været på må kursurs,aktiveringer en del gang her og der ja også 3 gange barsel,fødselser også sygmeldt efter de to sidste børne /knæk begge gange og blever aldrig 100% rask  har 5 sygdomme og gigt i fingerne,knæen og i rygge nogle steder og få også medicin for ryggen og jeg må ikke arbejde fysisk og pyskisk hårdt arbejde så derfor nu 4½ mdr det sted også et nyt sted for af finde frem til hvor mange timer jeg ca kan klar også et flexjob forhåbeligt derefter om et par mdr det er mit ønskede.

Henriette

Anmeld

24. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Laulund87 skriver:

Du behøver ikke linke for jeg har været i fleksjob i to år, så jeg kender reglerne Jeg siger bare at jeg fik fuld løn for 37 timer selvom jeg havde 15 timer, og aldrig har haft et fuldtidsjob.

også sådan det forgår man får for de timer man er der og kommunen betaler resten op til de 37 timer og skal give samme løn ca.

Så hvis jeg f.eks får ca 110 i timen så ville det jo give 16280 pr mdr før skat. Ja det kommer jo andpå hvor meget arbejdestedet ville give i timen også derfra det man får.Tog en lang snak med min papfar han har været i flexjob i 17 år nået han også fik han så pension 1 juli sidste år. Min veninde fik 17300 før skat på flexjob men det er 10 år siden.

Jeg må se bare det giver mere ind hvad jeg får nu ville jeg bleve glad.

Henriette

Anmeld

24. marts 2012

Laulund87

mor til 4 dejlige børn skriver:

også sådan det forgår man får for de timer man er der og kommunen betaler resten op til de 37 timer og skal give samme løn ca.

Så hvis jeg f.eks får ca 110 i timen så ville det jo give 16280 pr mdr før skat. Ja det kommer jo andpå hvor meget arbejdestedet ville give i timen også derfra det man får.Tog en lang snak med min papfar han har været i flexjob i 17 år nået han også fik han så pension 1 juli sidste år. Min veninde fik 17300 før skat på flexjob men det er 10 år siden.

Jeg må se bare det giver mere ind hvad jeg får nu ville jeg bleve glad.

Henriette

Da jeg var i fleksjob fik jeg mindstelønnen i butik og det var 16000 et eller andet før skat Jeg er så på førtidspension nu..

Men ja du må vente og se hvad du får

Anmeld

24. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Laulund87 skriver:

Da jeg var i fleksjob fik jeg mindstelønnen i butik og det var 16000 et eller andet før skat Jeg er så på førtidspension nu..

Men ja du må vente og se hvad du får

ja ikke andet for men tak for hjælpen .

Henriette

Anmeld

24. marts 2012

Laulund87

ja ikke andet for men tak for hjælpen .

Henriette

Selv tak da

Anmeld

24. marts 2012

Klumpe-dumpe

En der helt præcis gider forklare mig hvad et flexjob går ud på?

Anmeld

24. marts 2012

MissMona

Laulund87 skriver:

Ok. Jeg har været i fleksjob i 4 år og havde 37 timers job inden sygemelding og arbejder også 15 timer og får også får 37. Men kun fordi jeg havde 37 timers job inden sygemelding. Hvis jeg var gået ned på deltid inden sygemelding havde jeg ikke fået for 37 timer i dag fik jeg at vide på det tidspunkt!

Anmeld

25. marts 2012

Nemesis

reglerne er af man skal ud to steder i arbejdensprøveningen/pratik før de må tag op om jeg er flexberette siger de så derfor har jeg jo været ud 4½ mdr i min gammel/tidliger kommune og var endelig bange for jeg skulle ud to nye steder her i den nye kommunen men de 4½ mdr tæller pyha med så derfor skal jeg ud 1 nyt sted på min 13 uger hedder det sig også derfter kan det tages op om jeg er flexberette som jeg håber på jeg blever også kan jeg måske forsatte der bare i flexjob eller et andet sted.

Derfor skal jeg lige ud min de her 13 uge + jeg har ikke lavet det vilde de sidste 11 år været på må kursurs,aktiveringer en del gang her og der ja også 3 gange barsel,fødselser også sygmeldt efter de to sidste børne /knæk begge gange og blever aldrig 100% rask  har 5 sygdomme og gigt i fingerne,knæen og i rygge nogle steder og få også medicin for ryggen og jeg må ikke arbejde fysisk og pyskisk hårdt arbejde så derfor nu 4½ mdr det sted også et nyt sted for af finde frem til hvor mange timer jeg ca kan klar også et flexjob forhåbeligt derefter om et par mdr det er mit ønskede.

Henriette

Jeg blev selv flexgodkendt i 2009 og jeg var i arbejdsprøvning i 13 uger ialt, derfor undrer det mig med dine to omgange.

Anmeld

25. marts 2012

H+S Skjolgborg.

Jeg blev selv flexgodkendt i 2009 og jeg var i arbejdsprøvning i 13 uger ialt, derfor undrer det mig med dine to omgange.

De sagde på kommunen/jobcenter sådan er reglen lave i 2011.

Derfor skal jeg ud igen og den gang kan det så ske jeg kun skal i 13 uge i det jeg jo har 4½ mdr bag mig men have 1/3 sygdom næsten i de 4½ mdr så det er lidt for meget.Var der dog over ½ delingen.

Men de siger af i 2011 hedder det sige to steder af ca 13 uge eller mere.

Kan det ikke være fordi du var i arbejde eller ligne inden da jeg har jo gået hjemme - 4½ mdr efter barselen her og før det gået hjemme siden 2005 - 7 ugers kursus efter barn nummer 2 var jeg lige ude de ca 7 uger i 2008 men ellers gået hjemme næsten siden 2005.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.