Hvad ville i sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

Kløver

Jeg kunne forstå hvis han intet sagde, men de kan jo ikke have alt planlagt. Det er da kun godt de kan være voksne om det at have et barn, selvom de ikke er sammen længere, og lave nogle ting for barnets skyld. Det er sikkert svært nok i forvejen.
Tror desværre det er dig som er en smule for jaloux. Glæd dig over han Er din og ærlig om at de bare gik en tur. Må også være til din fordel de har et godt samarbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Kløver

Jeg kunne forstå hvis han intet sagde, men de kan jo ikke have alt planlagt. Det er da kun godt de kan være voksne om det at have et barn, selvom de ikke er sammen længere, og lave nogle ting for barnets skyld. Det er sikkert svært nok i forvejen.
Tror desværre det er dig som er en smule for jaloux. Glæd dig over han Er din og ærlig om at de bare gik en tur. Må også være til din fordel de har et godt samarbejde

Anmeld

25. marts 2012

Muhmi

Månelys skriver:

Jamen det er da én ting! Hvorfor må de kun være sammen i lejligheden? Det er da sådan et kontrolleret miljø. Det er SÅ sundt for barnet også at kunne komme UD med dem.
Og om hun har følelser for ham er vel i princippet ligegyldigt, hvis de ikke er gengældt Der er x'er af en årsag, og han er sammen med ham nu. Et forhold bygger på tillid, og du er nødt til at stole på din kæreste. Han gør kun noget godt for sit barn, og det er jeg sikker på du også ville ønske, hvis det var dit barn.

Jeg forstår godt dine følelser som sådan, men de er også irrationelle, og det er du nødt til at overbevise dig selv om.

Mega giga enig!

Ligemeget hvor meget du er inde i billedet, så vil de 3 ALTID være en familie, en splittet familie ja, men dog stadig en familie og det skal og bør du ikke prøve at ødelægge.. Det er da SUPER at de kan have en hyggelig dag sammen med deres fælles barn... Og ja jeg kan godt forstå at dine følelser kommer i klemme, men det gør deres utvivlsomt også, da de jo fik et barn sammen og de ikke fungere som kærester mere, det må være utroligt hårdt, men hatten af for at de i det mindste prøver at give datteren det som hun må hungre efter, når man er skilsmissemarn

Og vil lige give dig en heads up... For din kæreste kan sikkert mærke på dig at du ikke bryder dig om det han har gjort i dag og er der noget du ikke vil er det at virke som om du vil have mere opmærksomhed end hans barn... Det kan være farligt i et forhold... Held og lykke

Anmeld

25. marts 2012

Mamalou

Du ved sikkert godt hvad barnets behov er, men derfor kan det godt gøre ondt på dig, som bonusmor, og så tænker man måske ikke så fornuftigt. Det er en udfordring, når man er i et forhold med børn, hvilket jeg husker fra starten af mit eget forhold. Det bliver nemmere med tiden i takt med, at du/i finder jeres roller i det hele. 

Kh. Louise

Anmeld

25. marts 2012

Victoriasmor88

Jeg har også en bonusdatter og jeg opfatter det sjovt nok helt anderledes, det skal hertil nævnes at min kæreste og jeg har et fælles barn. Min kæreste ser bestemt ikke sig selv som en familie med sin eks. Han har heller ej 2 familier.. Nej han har EN familie og den består af mig, vores datter og hans søde pige. Vi har et liv sammen, og det er fantastisk skønt! Barnet trives og har det skønt. Hendes far og mor taler kun sammen hvis det har noget med barnet at gøre, vi har heller ej oplevet at barnet får blsiddet signaler og tror at mor og far måske finder sammen en dag, for det ved hun med sikkerhed at det ikke sker. Hun oplever derimod at hendes forældre at lykkelige hver for sig. Jeg oplever ofte at børn har sådan et omsorgs gen. Det er svært at tænke på sig selv hvis man konstant skal fokusere på om mor og far er glade, det er ikke et ansvar man bør give sine børn 

Anmeld

25. marts 2012

Tvillingemor80

Kan godt forstå dine tanker..

Men må stadig sige at jeg ikke synes din kæreste gør noget forkert.. Han har bare givet sin datter en dejlig dag.

Anmeld

25. marts 2012

Kofoed.

Til svar på indlægges overskrift, så ville jeg sige, at jeg synes det var rigtig sejt, at i kan så godt sammen for barnets skyld, men jeg vil nu gerne, at han lige sender en sms, så jeg ved hvad der sker og kan forsvare, hvis nogen kommer, "ej, så din kæreste lege familie med (morens navn)"og bare afvise og sige, min kæreste sætter hans barn ve og vel højere, end alt andet. Så håber du fremover ville vil give et heads up, når i tager ud til ting, vil forresten også gerne med i ny og næ.

Synes du skal pakke dem op og stol på din kæreste, hvis han ville noget med hende, så havde han gjort det.

Anmeld

25. marts 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Min kæreste kom hjem i dag efter at have været sammen med sin datter og fortalte mig at han og datteren havde været nede i byen.. Sammen med moren også??

Det havde ingen anledning ud over at de var dernede sammen... Jeg blev faktisk lidt vred på min kæreste.. Syntes ikke det er fair overfor mig at han går dernede i byen som en lille familie med, eksen og deres fælles barn..

Er det mig der er sippet eller er der andre der ville stejle lidt over at få sådan noget afvide.. Især når det ikke var aftalt og jeg først fik det afvide da han kom hjem.....

synes det er dig som er sippet ! tænk på hvor dejligt det er for barnet at se dets forældre sammen selvom de ik er sammen...

tænk på barnet og være glad på dets vegne.

Anmeld

26. marts 2012

Fenja09

Jeg synes det er fantastisk at barnet kan få lov at gå en tur i byen med både mor og far - også selvom far har kæreste. Desuden ville jeg som kæreste da egentlig heller at de går tur nede i byen end at de sidder sammen i en lejlighed.

Kan godt forstå, at det gør ondt, men du bliver nok nødt til at accptere fuldt ud, at din kæreste har en fortid med x og barn. Så slipper du også for at føle jalousi. Og hvis i selv får stiftet familie ( ved ikke om i har barn/børn) så vil det måske også hjælpe.

/Fenja

Anmeld

4. april 2012

>>Carina<<

Jeg er selv bonusmor til 2 og jeg kan (åbenbart som en af de eneste) godt forstå dig. 

Det er rigtig dejligt hvis far og mor kan sammen selvom de er skilt og har nye familier MEN...
Sådan her er det hos os (min kærestes og xens eget valg) :
Vi har 2 børn sammen og de har 2 børn sammen. Vi har deres børn sammen hver anden uge så ordningen er 50/50. Hvis min kæreste ses med xen så er det kun i forbindelse med afhentning og aflevering eller hvis der holdes fødselsdag for klasserne. Men der er jeg der for det meste også. De få gange de er alene sammen er det til skolehjemsamtalerne på børnenes skole og det er fint for mig. Ingen af dem har ønske om at ses alene de to eller de to og deres børn. 
MEN... Der har også været situationer lignende din og det har jeg heller ik brudt mig om. Ka desværre ik forklare hvorfor for er ik selv klar over det. Når alt kommer til alt skyldes det sikkert mit eget selvværd (grundet noget fortid) og har intet med ham eller hende at gøre. 
Men jeg ka også blive skide irriteret hvis han fx har inviteret hende ind på kaffe uden at spørge mig først. Men det er jo småting. 
Det værste jeg har oplevet var til min bonusdatters konfirmation. Vi holdte den sammen med hendes mor og både hendes og hans familie var jo selvfølgelig med. Da vi kom ud hvor festen sku holdes efter kirken var flere af hendes gæster kommet. Jeg kendte ingen af dem og havde regnet med at min kæreste stolt præsenterede mig og vores søn for xfamilien. Men det gjorde han ikke. Mens jeg tog jakke af og jakken af vores søn gik han hen og snakkede med hele hendes familie. Ikke en eneste blev jeg præsenteret for. Så der stod jeg, gravid og med en lille søn og så til :-( Under festen følte jeg mig meget alene og blev total ked af det efter festen da han gav hende et kram. Har han aldrig gjort siden de gik fra hinanden for 4 år siden. DET gik over min grænse og ramte mig følelsesmæssigt. 
Så... Ja jeg ka til dels godt forstå dig. 
Så må vi sgu være sippet sammen ;-)
Knus fra en anden bonusmor :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.