dagpleje/vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Sifling

Kofoed. skriver:

Hvad er steiners teori?

Synes også det er rarest med noget sikkerheds tid, har i taget højde for sommerferie?

Tror jeg også i når

Rudolf Steiner Pædagogikken handler om at børn skal bruge deres fantasi og være børn længst muligt Der er masser af kreativitet og så er alt mad økologisk/biodynamisk og har altid værret det også inden det blev "ind"  Det er lidt svært sådan lige kort at forklare, men hvis du er interreseret står der en masse om det på nettet  

Sommerferie, det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på  Håber da de holder åbent! Ville være rigtig ked af hvis vi ikke fik tid til at få ham ordentligt kørt ind inden jeg starter den 1. August.. Så det må jeg da lige have undersøgt, Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

akskovmose

Kofoed. skriver:

Lækkert du lige har været med til at bygge/grundlægge hans vuggestue

Hvorfor skulle du først få arbejde senere?

Jeg havde desværre kun et vikariat inden jeg gik på barsel, så står uden arbejde når min barsel er slut, så hvis jeg ikke finder et arbejde, og gå ledig, beholder jeg Valdemar hjemme..

Anmeld

23. marts 2012

Jemion

Kofoed. skriver:

Det var da tidligt i har fået besked, synes jeg.

Hvad arbejder du som?

Jeg ringede og ville flyttet vores valg af vuggestuer så sagde hun i røret at hun faktisk var igang med at kigge pladser til Noah-Elias og at hun ville sende et brev til os i løbet af 14 dage også har vi så lige fået brevet nu her

Jeg er Driftsoperatør på Haldor Topsøe i Frederikssund hvor jeg arbejder med katalysatore

Anmeld

23. marts 2012

Røverdatter

Sifling skriver:

Lindved Skolen (den i Odense) er ellers bare super, helt klart en af mine favoritter!   Kender slet ikke noget til den i Silkeborg, men er sikker på den også er god

Min far bestyrer børnehaven og vuggestuen i Hjørring (han er lidt mobset over Jolan ikke skal i steinervuggetsue/dagpleje ) Og min mor er Lærere på skolen der ligger lige ved siden af Min mor var min klasselærere i 9 kl (ikke nogen succes) Men ellers har hun faktisk kun arbejdet der det sidste år, da hun helst ikke vil have mine søskende.. Det samme gælder med min far, der først begyndte at arbejde der for 2-3 år siden da min mindste søster startede i skole  

Orv det lyder fedt! Ja, kan da godt forstå hans ærgelse, men det går nok, når nu Jolan skal starte i Steiner skolen.. Kunne godt forestille mig at når man har sin mor til klasselærer kan man blive lidt små tosset af det til sidst

Ja, vi havde også tænkt på Lindved Skolen og kender flere der har børn dér, men vi er begge oprindeligt fra jylland, og savner lidt de jyske omgivelser - plus at vi tænker på at flytte lidt længere væk fra byen.. Men vi får se, måske flytter vi bare lidt længere væk fra Odense

Anmeld

23. marts 2012

Røverdatter

Kofoed. skriver:

Hvordan kan du være hjemmegående i 2 år?

Lækkert i har fundet en tilgang til tingene der matcher jeres egen.

Ja, vi er også rigtig glade for valget

Hmm, altså der er tilskud fra Odense Kommune, på ca. 5.100 før skat - men jeg har et hovedkort som gør at jeg ikke skal betale skat. Derudover er min kæreste i fuld gang med renoveringen af vores nyindkøbte kolonihavehus, som i hvert fald står klart næste år Og det er jo billigt at bo i kolonihavehus - vi har andre venner med børn som gør det En god løsning hvis man vil spare lidt penge op.

Min kæreste arbejder fuldtid som bager og derudover underviser han i en ungdomsskole Så vi har tænkt os at have fællesøkonomi når jeg skal gå hjemme - min kæreste er ligeså meget med på "idéen" som jeg er

Ved ikke om det var det du mente med spørgsmålet?

Anmeld

23. marts 2012

Røverdatter

akskovmose skriver:

Jeg havde desværre kun et vikariat inden jeg gik på barsel, så står uden arbejde når min barsel er slut, så hvis jeg ikke finder et arbejde, og gå ledig, beholder jeg Valdemar hjemme..

Det var samme tilfælde her hos os - jeg var vikar inden og da jeg blev gravid. Så står også uden job og uddannelse, og har besluttet (men også af andre grunde) at blive hjemme med Birk til han er omkring de 2 år. Derefter starter jeg på uddannelse eller skal arbejde som selvstændig

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

akskovmose skriver:

Du skal ikke i en form for aktivering?

Anmeld

23. marts 2012

SaNiNa

Kofoed. skriver:

Hvor læge vil du kunne holde ham hjemme?

Det kunne da være skønt, hvis i bare kunne skifte børn, så det er samme dpmor i har. Og endnu bedre, at det bare bliver sp lige til.

Jamen jeg kan holde ham hjemme ind til midten af august men der skulle han da meget gerne været startet for så han på vej til 3½ å.

Ja det kunne være dejlig hvis vi kunne få vores dp"far" vi har jo en mandelig dp´er.

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

Jemion skriver:

Jeg ringede og ville flyttet vores valg af vuggestuer så sagde hun i røret at hun faktisk var igang med at kigge pladser til Noah-Elias og at hun ville sende et brev til os i løbet af 14 dage også har vi så lige fået brevet nu her

Jeg er Driftsoperatør på Haldor Topsøe i Frederikssund hvor jeg arbejder med katalysatore

Lækkert.

Hvad er det for noget?

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

Himmelsmil skriver:

Ja, vi er også rigtig glade for valget

Hmm, altså der er tilskud fra Odense Kommune, på ca. 5.100 før skat - men jeg har et hovedkort som gør at jeg ikke skal betale skat. Derudover er min kæreste i fuld gang med renoveringen af vores nyindkøbte kolonihavehus, som i hvert fald står klart næste år Og det er jo billigt at bo i kolonihavehus - vi har andre venner med børn som gør det En god løsning hvis man vil spare lidt penge op.

Min kæreste arbejder fuldtid som bager og derudover underviser han i en ungdomsskole Så vi har tænkt os at have fællesøkonomi når jeg skal gå hjemme - min kæreste er ligeså meget med på "idéen" som jeg er

Ved ikke om det var det du mente med spørgsmålet?

Det var det, troede nemlig ikke man kunne få tilskud, så troede du ville gå helt uden indtægt.

Men lyder som en lækker løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.