dagpleje/vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Røverdatter

Sifling skriver:

For det første lå der ikke nogen herude hvor vi bor, så kiggede vi på nogle inde ved frederiksberg, hvor jeg skal gå i skole, men de har kun åbent mellem 8 og 15 eller noget i den stil, hvilket ikke rigtigt hænger sammen med at jeg skal gå i skole.. Super ærgeligt! Men planen er at vi skal flytte til Århus når jeg er færdig, og så skal han i Steiner Børnehave og skole der

Jeg har selv gået både i steiner børnehave og skole i Hjørring indtil 9kl, og mine forældre arbejder begge inden for det Så jeg er også lidt en "hippie"

Hvor fedt! Men det er da også altid noget at han så kan komme i steiner børnehave i Århus, når nu det ikke passer så godt i Kbh

Hvad synes du om at gå i skole dér?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Sifling

Himmelsmil skriver:

Hvor fedt! Men det er da også altid noget at han så kan komme i steiner børnehave i Århus, når nu det ikke passer så godt i Kbh

Hvad synes du om at gå i skole dér?

Altså nu har jeg gået på en MEGET lille skole, hvor vi ikke var så mange elever.. De fleste af klasserne var dobbelt klasser (eks. 4/5 klasse), dog var min kun mit klassetrin.. Tilsidst var vi kun 7 elever  Så det var måske ikke lige det bedste.. Men selve pædagogikken er jo for fed  Alt det kunstneriske og hele måden man lærer på fungerer bare super! Og så er jeg jo stor tilhænger af at der ikke er eksamen og karekterer, men vidnesbyrd (udtalelser) istedet for

Jeg har også været en del rundt på de andrer skoler i tidens løb, til stævner osv,  derfor har jeg også en del bekendte fra dem og syntes helt klart det har været posetivt! Det der er "farligt" ved det er nok at skolerne har en tendens til at blive "for små", og derfor ikke have så mange muligheder.. Men jeg vil helt klart have Jolan til at gå på Steiner Skole, og gerne Sydskolen i Århus Men de små skoler er jo også gode, det er nok bare fordi jeg selv var træt af at vi kun var 7 i den klasse jeg gik i  Syntes også mange af skolerne er blevet gode til at moderniserer sig, så de kan følge med i systemet, hvilket Hjørring Skolen feks ikke var da jeg gik der  

Anmeld

23. marts 2012

Røverdatter

Sifling skriver:

Altså nu har jeg gået på en MEGET lille skole, hvor vi ikke var så mange elever.. De fleste af klasserne var dobbelt klasser (eks. 4/5 klasse), dog var min kun mit klassetrin.. Tilsidst var vi kun 7 elever  Så det var måske ikke lige det bedste.. Men selve pædagogikken er jo for fed  Alt det kunstneriske og hele måden man lærer på fungerer bare super! Og så er jeg jo stor tilhænger af at der ikke er eksamen og karekterer, men vidnesbyrd (udtalelser) istedet for

Jeg har også været en del rundt på de andrer skoler i tidens løb, til stævner osv,  derfor har jeg også en del bekendte fra dem og syntes helt klart det har været posetivt! Det der er "farligt" ved det er nok at skolerne har en tendens til at blive "for små", og derfor ikke have så mange muligheder.. Men jeg vil helt klart have Jolan til at gå på Steiner Skole, og gerne Sydskolen i Århus Men de små skoler er jo også gode, det er nok bare fordi jeg selv var træt af at vi kun var 7 i den klasse jeg gik i  Syntes også mange af skolerne er blevet gode til at moderniserer sig, så de kan følge med i systemet, hvilket Hjørring Skolen feks ikke var da jeg gik der  

Arrh okay.. Dejligt med lidt insider-viden tror også vi vælger en af de større skoler. Tror måske det bliver den i Silkeborg, da vi måske vil flytte dertil før han starter i skole - for her i Odense skal vi ikke bo for altid

Må jeg spørge hvad dine forældre laver? Er de lærere?

Anmeld

23. marts 2012

Sifling

Himmelsmil skriver:

Arrh okay.. Dejligt med lidt insider-viden tror også vi vælger en af de større skoler. Tror måske det bliver den i Silkeborg, da vi måske vil flytte dertil før han starter i skole - for her i Odense skal vi ikke bo for altid

Må jeg spørge hvad dine forældre laver? Er de lærere?

Lindved Skolen (den i Odense) er ellers bare super, helt klart en af mine favoritter!   Kender slet ikke noget til den i Silkeborg, men er sikker på den også er god

Min far bestyrer børnehaven og vuggestuen i Hjørring (han er lidt mobset over Jolan ikke skal i steinervuggetsue/dagpleje ) Og min mor er Lærere på skolen der ligger lige ved siden af Min mor var min klasselærere i 9 kl (ikke nogen succes) Men ellers har hun faktisk kun arbejdet der det sidste år, da hun helst ikke vil have mine søskende.. Det samme gælder med min far, der først begyndte at arbejde der for 2-3 år siden da min mindste søster startede i skole  

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

Katte87 skriver:

Vi har søgt begge dele En lille vuggestue (12 børn + 3 pædagoger) som 1. prioritet og dagpleje som 2. prioritet. Som Benjamin er blevet større, er jeg dog i tvivl, om ikke han i virkeligheden ville have godt af at være et sted med masser af børn, oplevelser og udfordringer.

Vi har behovsdato d. 18. juni, men da vi bor i Københavs kommune, regner vi ikke med at få en plads der. Jeg håber bare, at vi har en plads inden jeg starter i skole igen i slut august.

Puuh det føles så langt væk, og så alligevel så faretruende tæt på! Mor her glæder sig i hvert fald ikke!  hehe

Reagere han da meget på det med andre mennesker, larm og sådan?

Træls i ikke får plads når i har behov. Her i kolding er der plads garanti, hvis man er ude mindst tre måneder før behov.

Ja vi er virkelig tæt på, vi for jo kok plads allerede første maj, i stedet for juni. Lidt over en måned, så måtte jo lave en "det tror jeg, at jeg skal bruge liste".

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

Sifling skriver:

Havde lige tænkt på at lave et lignende emne  

Her er Jolan skrevet op til dagpleje fra den 1. Juli, så har vi en måned til at køre ham på plads (evt finde nyt sted, hvis vi ikke har go kemi med dagplejemoderen) inden jeg starter i skole den 1. August
Vi står i kø som nr 2, så mon ikke vi når det

Vi har valgt dagpleje, da vi mener det er bedst for ham at være et sted med ikke så mange børn.. Vil ikke risikerer at han bare er en del af "flokken", han skal være Jolan Faktisk var det meningen vi gerne ville have haft ham i steiner vuggestue/dagpleje, men det passede slet ikke med tider på dem der lå i nærheden, øv øv..

Hvad er steiners teori?

Synes også det er rarest med noget sikkerheds tid, har i taget højde for sommerferie?

Tror jeg også i når

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

SaNiNa skriver:

Naia skal i dagpleje og vi håber så meget at hun får Nicklas plads pr 1 juni da Nicklas er skrevet op til børnehave pr 1 juni og hvis han ikke får sit første ønske i børnehave beholder jeg ham bare hjemme til vi kan få den. Så heldige er vi.

Det ku jo være lidt rart at skulle aflevere begge børn på samme vej med 100m i mellem.

Nicklas står nu som nr 2 på listen og Naia er vi ret sikker på kan overtage Nicklas plads

Hvor læge vil du kunne holde ham hjemme?

Det kunne da være skønt, hvis i bare kunne skifte børn, så det er samme dpmor i har. Og endnu bedre, at det bare bliver sp lige til.

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

akskovmose skriver:

Valdemar skal i vuggestue, den vuggestue/børnehave, jeg selv har været med til at starte, og bygge.. han skal starte tidligst 1. august, hvis jeg først har arbejde senere starter han først der.. 

Annette

Lækkert du lige har været med til at bygge/grundlægge hans vuggestue

Hvorfor skulle du først få arbejde senere?

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

Jemion skriver:

Noah-Elias har fået plads d. 1 August i en intergreret vuggestue i den vi håbede på Jeg skal først starte på arbejde d. 28 august så har næsten en mdr til indkøring hvilket betyder meget for os

Det var da tidligt i har fået besked, synes jeg.

Hvad arbejder du som?

Anmeld

23. marts 2012

Kofoed.

Himmelsmil skriver:

Jeg har faktisk besluttet mig for at være hjemmegående til Birk er 2 år. En beslutning jeg er enorm glad for at have truffet

Men når han er omkring de 2 år starter vi stille og roligt op i en Steiner dagpleje eller vuggestue Vi har valgt Steiner fordi vi (min kæreste og jeg) begge kan relatere os til Steiner pædagogikken, og så fordi vi er vegetarer og lige netop Steiner servere vegetarmad for børnene. Og så er det bare et ekstra plus at jeg har arbejdet i vuggestuen da jeg var gravid - så kender jeg lidt til pædagogerne osv.

Hvordan kan du være hjemmegående i 2 år?

Lækkert i har fundet en tilgang til tingene der matcher jeres egen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.