Jer der køber Økologi.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her i huset skifter vi lige så stille til økologi...

Nu køber vi mælk (den fra Netto smager bare meget bedre end arla), æg, havregryn, mel, pasta, brød, grønt, frugt en gang imellem.. kød kniber det med, da jeg synes det er meget dyrt og vi har et højt forbrug på mad i forvejen.... Men når jeg starter i arbejde igen, så skal vi helt over på økologiske vare... på arbejdet er det ren økologi ( arbejder i et netværk med unge) og det smager bare af meget mere... og jeg synes egentlig ikke det kniber med holdbarheden her, man kan jo købe lidt af gangen, så det bliver spist op... gælder vel egentlig med alle madvare..

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Kofoed.

Kiwi har et øko ordning, så navn spare halv moms, det er 10%, der køber vi vores øko vare, de har en mega god saft, grønne gården hindbær så hvis det er prisen der drille, så vil jeg helt klar forslog du kigger forbi der engang.

Anmeld

21. marts 2012

JonTri

isabellamor skriver:

vi havde en periode hvor vi købte øko alt. mælk og mel og brød osv. men vi havde simpelthen ikke råd til at gøre det.. og øko mel køber vi ALDRIG mere... på grund af det lort har vi fået møl epidemi i vores køkken... og det er så skide irriterende...

så der holder vi os til konventionelst.

men når jeg er ude og handle og der er tilbud eller prisen er det samme på konventionelt og øko vælger jeg gerne øko...

Øv med møl...man skal huske at fryse øko mel og korn/kerner ned i en time, inden det bør sættes i skabet... 

Kan ikke sige at jeg selv gør det, men det er anbefalingen

Anmeld

21. marts 2012

Kloster

MissMona skriver:

Har du været her? :

http://www.raaddaad.dk/gaardbutik.html ... Det ser da hyggeligt ud og også rimeligt billigt i forhold til grøntsagsabbonnement, og måske ovenikøbet en oplevelse oveni hatten for børnene - også godt som opbakning til et socialt støttende projekt!

Jeg kender det ikke, men det ser hyggeligt ud.

Ved du hvad... Dem havde jeg fuldstændig glemt.... Det ligger kun 4-5 km fra min bopæl. Vil besøge dem i morgen

Anmeld

21. marts 2012

Isabella_mor

JonTri skriver:

Øv med møl...man skal huske at fryse øko mel og korn/kerner ned i en time, inden det bør sættes i skabet... 

Kan ikke sige at jeg selv gør det, men det er anbefalingen

okay, det vidste jeg slet ikke, men det er stadig mega KLAMMO at der er små æg osv i melet...! 

der må jo være noget i som man så skal slå ihjel ved nedfrysningen..

Anmeld

21. marts 2012

JonTri

Køber 90 pct øko - har ikke samvittighed til andet. I weekenden tager vi ud på en gård, der sælger økokød - så kan ungerne gå en tur ved dyrene oveni... man lærer at rationere, når man vælger øko - jeg smider i hvert fald ikke så meget mad ud mere - handler så lidt oftere, for at få det mest friske. 

handler øko i bilka, netto og rema. Tænker ikke over om vi bruger mere - vi vil ikke gå på kompromis... Er vi HELT på røven og skal vælge vælges alle mejeriprodukter og kornprodukter. 

Anmeld

21. marts 2012

MissMona

Kloster skriver:

Ved du hvad... Dem havde jeg fuldstændig glemt.... Det ligger kun 4-5 km fra min bopæl. Vil besøge dem i morgen

Tænkte jeg nok. Jeg så dit postnummer i din profil og gogglede derefter på din by og økologisk gårdsalg!

Nolge gange er tingene ik så vanskelige hvis man tænker ud af boxen! Håber det bliver en succes mht pris og kvalitet!

Anmeld

21. marts 2012

JonTri

isabellamor skriver:

okay, det vidste jeg slet ikke, men det er stadig mega KLAMMO at der er små æg osv i melet...! 

Ja det er der også... det findes, men jeg har ikke haft problemer... endnu... Omvendt er utøjet vel slået i hjel med gift i konventionelt mel/korn

Men lækker er vist ikke lige ordet...

Anmeld

21. marts 2012

raca

isabellamor skriver:

sjældet er der noget.. men det kan nu også være i alm mel.

jeg vil så heldre spise et enkelt møl æg end sprøjtegifte rester..

syntes så også at bageevenen af alm mel er dårlig i forholdt til øko mel..

Anmeld

21. marts 2012

JonTri

raca skriver:

sjældet er der noget.. men det kan nu også være i alm mel.

jeg vil så heldre spise et enkelt møl æg end sprøjtegifte rester..

syntes så også at bageevenen af alm mel er dårlig i forholdt til øko mel..

Jeg er helt enig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.