Kloster skriver:
Hej.
Jeg køber ikke Øko. Simpelthen fordi det er dyrere og fordi det ikke holder sig så længe. Men men men... Jeg er alligevel blevet lidt åben over for det.
Jeg læste nemlig i Fit Living bladet, at hver gang jeg købet 1 kg øko mel frem for konventionelt, sparar jeg 550 liter grundvand for mødet med sprøjtegifte! Dét synes jeg er tankevækkende...
Jeg skulle bage en special appelsinkage i sidste uge og skulle bruge 2 øko appelsiner. Gav 25,- for 8 øko appelsiner. Fik bagt kagen og resten af appelsinerne blev spist. Aldrig har jeg smagt så gode og søde appelsiner. Det samme med nogle øko æbler, jeg fik købt for lang tid siden. Virkelig virkelig god smag.
Men har jeg bare været heldig med smagen og holdbarheden med de æbler og appelsiner der??
Øko mælk bryder jeg mig ikke om. Og slet ikke prisen... Vi drikker 10-12 liter mælk om ugen og her køber jeg absolut det billigste.
Tilføjer lige at, jeg handler ind i Rema1000, Aldi og Super Best. Men vi har også en Kiwi, Fakta og Super Brugsen i byen. Der er 40 km til Bilka, Kvickly og Føtex 
Hvad køber I af øko-varer?
Hvad kan "betale" sig at købe? Både af holdbarhed, smag og miljøet?
Jeg køber næsten altid øko varer, hvis det kan fåes.
Jeg gør det mest af hensyn til miljøet og ikke mindst dyrevelfærd.
Jeg gør det også af hensyn til mig selv, da det ikke kan være særlig godt for kroppen med alle de konservering midler og sprøjtegifte.
For et stykke tid siden læste jeg en artikel om at man har været nød til at forlænge fredningstiden på gravsteder (den tid der min. skal gå før en ny kan begraves samme sted) fordi de døde er længere tid om at kompostere fordi vi spiser så mange konserveringsmidler.
Der synes jeg er stof til eftertanke...
Og så der selvfølgelig smagen som bare er bedre, og der tror jeg da helt bestemt er fordi at dem der vælger at være økologiske, de har mere respekt for maden. Ellers var man nok ligeglad for det kan jo bestemt ikke betale sig at være økologisk.