Børns hår behøver ikke shampoo...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg vasker mit eget hår i Rasul - marrokansk vulkanjord. Det er SÅ lækkert og fuldstændig naturligt, og det blødgør også huden.. Også er det altså lidt ligesom at være barn og lege med mudder igen, og det er jo sjovt.. 

Birk får mandelolie en gang imellem i hans bad. Men det er først noget jeg begyndte på efter 3 måneders alderen..

Og du har fuldstændig ret i at vores hår faktisk ikke har brug for shampoo. De folk jeg kender som bruger shampoo hver dag, gør det udelukkende fordi deres hår hele tiden er fedtet.. Tror det handler om at tage en kold tyrker.

Jeg brugte overhovedet ikke noget i mit hår under hele graviditeten og mit hår blev faktisk bare flottere og flottere - plus at det groede hurtigere!

Det kunne være sjovt at se et billede af dit hår hvis du har mod på det?

Hvor tit vasker du så håret?

Hvor køber du det der Rasul?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Himmelsmil skriver:

Jeg vasker mit eget hår i Rasul - marrokansk vulkanjord. Det er SÅ lækkert og fuldstændig naturligt, og det blødgør også huden.. Også er det altså lidt ligesom at være barn og lege med mudder igen, og det er jo sjovt.. 

Birk får mandelolie en gang imellem i hans bad. Men det er først noget jeg begyndte på efter 3 måneders alderen..

Og du har fuldstændig ret i at vores hår faktisk ikke har brug for shampoo. De folk jeg kender som bruger shampoo hver dag, gør det udelukkende fordi deres hår hele tiden er fedtet.. Tror det handler om at tage en kold tyrker.

Jeg brugte overhovedet ikke noget i mit hår under hele graviditeten og mit hår blev faktisk bare flottere og flottere - plus at det groede hurtigere!

http://www.naturkost-odense.dk/plejeartikler/kropspleje/1530/rasul-sabe-macurth

Anmeld

19. marts 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg var temmelig hippie-inspireret i mine unge teenageår i 80,erne

Vaskede derfor ikke hår med shampoo i hele mit 13 leveår! Kan fortælle, at håret holdt op med at være fedtet efter et par mdr. når man bare vaskede det med vand, meeen det blev bare meget kedeligt og glansløst. Så da jeg som 14 årig skulle konfirmeres vaskede jeg håret med shampoo og syntes håret blev så fint og skinnende at jeg har vasket det gladeligt med shampoo lige siden

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Tak for link  havde godt set den selv da jeg Googlede det går. Jeg var bare overrasket over at der kun kom den ene side frem og tænkte at det måske var billigere andre steder  

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Jeg var temmelig hippie-inspireret i mine unge teenageår i 80,erne

Vaskede derfor ikke hår med shampoo i hele mit 13 leveår! Kan fortælle, at håret holdt op med at være fedtet efter et par mdr. når man bare vaskede det med vand, meeen det blev bare meget kedeligt og glansløst. Så da jeg som 14 årig skulle konfirmeres vaskede jeg håret med shampoo og syntes håret blev så fint og skinnende at jeg har vasket det gladeligt med shampoo lige siden

Måske hvis du stadig havde vasket spidserne med æblecidereddike en gang i måneden? Og evt vasket med tea-tree olie af og til (selv om olien nu sagtens kan undværes).

Anmeld

20. marts 2012

Røverdatter

sommerbarn<3 skriver:

Ja, det er den! Og det er faktisk købt i netop dén butik. Naturkost i Odense - det er der vi handler

Jeg lærte for første gang at bruge det hos nogle veninder jeg havde da jeg var lille, som var hippier. Hehe

Jeg ville gerne lige tage et billede, men har lige vasket hår - så er det ikke så tydeligt.... Kan lige prøve at lægge et billede ind

Anmeld

20. marts 2012

Røverdatter

Anonym skriver:

Det kunne være sjovt at se et billede af dit hår hvis du har mod på det?

Hvor tit vasker du så håret?

Hvor køber du det der Rasul?

Vasker håret et par gange om ugen, højest... Prøver lige at få taget et billede senere hvis det er ok?

Køber Rasul i helsekostbutikker

Anmeld

20. marts 2012

aarhusmor

Vi bruger heller ikke shampoo i min søns hår og hans hår er meget meget flot og rent, han er 5 år nu. Det er aldrig fedtet og vi har været i svømmehallen med ham.

I øvrigt er der så mange kemikalier og hormonforstyrrende stoffer i shampoo at vi voksne er gået over til svanemærket shampoo

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Vi bruger heller ikke shampoo i min søns hår og hans hår er meget meget flot og rent, han er 5 år nu. Det er aldrig fedtet og vi har været i svømmehallen med ham.

I øvrigt er der så mange kemikalier og hormonforstyrrende stoffer i shampoo at vi voksne er gået over til svanemærket shampoo

Dejligt at det også virker for jer

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Det er sjovt nok, da jeg lavede denne tråd troede jeg virkelig at det ville være et kontroversielt emne, og så viser det sig at det slet ikke er noget som folk regner for ulækkert. Det er måske bare mine omgivelser der er sarte med det så, for jeg har godt nok fået nogle hug for ikke at vaske hår i shampoo på hverken mig selv eller min datter. Også selv om vores hår altid er pænt og rent. Jeg ved i øvrigt ikke lige hvorfor den blev anonym, for det var faktisk ikke meningen, men hvis nogen er interesseret, så er det altså Amandas-mor der har lavet denne tråd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.