Hvad er prisen på et barns hoved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

hekran

Malunsesmutti skriver:

Ja det er uhyggeligt.. Man burde ikke have lov at 'frasortere' handicappede børn ved NF-scanning.. Sorteringssamfund er uhyggeligt synes jeg..

Du er vist den eneste, der ikke bliver stødt af mit indlæg. Troede (håbede) virkelig, at samfundet var anderledes, men der bliver støttet op omkring og jeg græder indeni.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

AnnaK89

Marita skriver:

Jeg ved jeg gør mig upopulær her, men jeg har vist en gammeldags indstilling til livet. Det er værdifuldt i hver en form. Jeg ville aldrig kunne overbevise mig selv om, at mit barn ville have et bedre liv, hvis det ikke havde noget liv.

Så vent til du selv står med et barn, der ligger på intenvis og skiftevis skriger/græder og kramper! Det gør fandeme ondt på sådan et stakkels barn at krampe!

Jeg elsker min datter over alt på jorden - men jo, jeg havde valgt hende fra, hvis jeg vidste hun var syg! Her fik vi ingen odds - vi var i lavrisikogruppen for DS, men når de kan se på en scanning at hendes hjerne ikke er normal, så er det sku ikke fair!

Anmeld

19. marts 2012

IngenKoPåIsen

Marita skriver:

Du er vist den eneste, der ikke bliver stødt af mit indlæg. Troede (håbede) virkelig, at samfundet var anderledes, men der bliver støttet op omkring og jeg græder indeni.

Jeg er nok lidt gammeldags på det her punkt, synes simpelthen bare ikke at det pga. DS er i orden.. Man ved det er risikoen når man får et barn- og den må man jo være klar til at løbe.. Jeg tror på der er en mening med alt, og så er vi jo også det eneste nordiske land hvor det er i orden, i Norge fx er der ikke sorteringssamfund..Ville gerne skrive mere/bedre- men er på fra iPhone..

Anmeld

19. marts 2012

AnnaK89

Marita skriver:

Nej, jeg ved ikke, hvordan det føles, fordi mine børn har været raske fra start, men jeg ville ikke have valgt dem fra, hvis de havde dårlige odds. 

Vi overvejede at vente med scanning til uge 20, men vi ville bare så gerne se vores børn, så vi tog til scanning, men vi bad om ikke at få at vide hvor stor sandsynligheden for Down's var.

Det gør mig bare harm.

Det var ikke for at vække din vrede.

Hvorfor gør det dig harm at man fravælger et barn, der ellers vil lide hele deres liv og lide en muligvis meget grotesk død? Det er i mine øjne ekstremt egoistisk!!

Vi har lige modtaget en brochure hvor der nu står at vi skal forholde os til at vores datter kan få hjertestop ved anfald  Hun får omkring 4-5 anfald om dagen, så prøv du og stå og være bange hver gang hun får et anfald! 

Anmeld

19. marts 2012

IngenKoPåIsen

AnnaKJ skriver:

Så vent til du selv står med et barn, der ligger på intenvis og skiftevis skriger/græder og kramper! Det gør fandeme ondt på sådan et stakkels barn at krampe!

Jeg elsker min datter over alt på jorden - men jo, jeg havde valgt hende fra, hvis jeg vidste hun var syg! Her fik vi ingen odds - vi var i lavrisikogruppen for DS, men når de kan se på en scanning at hendes hjerne ikke er normal, så er det sku ikke fair!

Nu synes jeg heller ikke at DS og det som Lærke fejler kan sammenlignes, og det er jo DS ovenstående artikel handler om.. Så rooolig søde (knus)

Anmeld

19. marts 2012

Zeus

Marita skriver:

Jeg ved jeg gør mig upopulær her, men jeg har vist en gammeldags indstilling til livet. Det er værdifuldt i hver en form. Jeg ville aldrig kunne overbevise mig selv om, at mit barn ville have et bedre liv, hvis det ikke havde noget liv.

Du går heller ikke ind for aktiv dødshjælp kan jeg næsten regne ud..

Jeg synes faktisk det er endnu mere trist, at der er forældrene der vil vælge gennemføre en graviditet, velvidende at deres barn er sygt, pga. deres egen livsfilosofi om, at alt liv er godt.. Og her snakker jeg ikke om downs, da det i mine øjne ikke er så slemt endda...

Det er jo ikke forældrene der i sidste ende skal leve barnets liv, med alt hvad der dertil hører af operationer, smerter og hvad ved jeg. Det er barnet..

Det er ikke ALT liv der er værd at leve, livet skal også give mening

Anmeld

19. marts 2012

IngenKoPåIsen

AnnaKJ skriver:

Hvorfor gør det dig harm at man fravælger et barn, der ellers vil lide hele deres liv og lide en muligvis meget grotesk død? Det er i mine øjne ekstremt egoistisk!!

Vi har lige modtaget en brochure hvor der nu står at vi skal forholde os til at vores datter kan få hjertestop ved anfald  Hun får omkring 4-5 anfald om dagen, så prøv du og stå og være bange hver gang hun får et anfald! 

Hov ville have skrevet nedenstående til dette!

Anmeld

19. marts 2012

AnnaK89

Malunsesmutti skriver:

Nu synes jeg heller ikke at DS og det som Lærke fejler kan sammenlignes, og det er jo DS ovenstående artikel handler om.. Så rooolig søde (knus)

TS skriver:  Jeg synes det er forfærdeligt, hvordan vi er ved at aktivt udrydde mennesker med afvigelser. Og så kan man ovenikøbet vinde en sag omkring det.

Og det er det jeg reagere på - for der høre Lærke under! 

Anmeld

19. marts 2012

AnnaK89

Zeus skriver:

Du går heller ikke ind for aktiv dødshjælp kan jeg næsten regne ud..

Jeg synes faktisk det er endnu mere trist, at der er forældrene der vil vælge gennemføre en graviditet, velvidende at deres barn er sygt, pga. deres egen livsfilosofi om, at alt liv er godt.. Og her snakker jeg ikke om downs, da det i mine øjne ikke er så slemt endda...

Det er jo ikke forældrene der i sidste ende skal leve barnets liv, med alt hvad der dertil hører af operationer, smerter og hvad ved jeg. Det er barnet..

Det er ikke ALT liv der er værd at leve, livet skal også give mening

Anmeld

19. marts 2012

hekran

AnnaKJ skriver:

Jeg tror vi har meget forskellige indstillinger til livet, og jeg tror ikke det ville give mening for dig uanset hvad jeg siger, fordi du nemlig har din datter og ser hendes smerte. Det må gøre ondt. Jeg har ikke lyst til at spørge, om du hellere ville være hende foruden, fordi du elsker hende jo. Det er altid et svært emne, fordi det bliver så personligt og følelserne koger.

Jeg er kristen og ser mine børn som en gave fra Gud, som jeg skal passe på, beskytte og opdrage, uanset hvordan de er født. Og nej, jeg ser ikke abort som en form for beskyttelse fra et 'dårligt' liv.

Vi er nok bare fra forskellige verdenshjørner....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.