Hvad er prisen på et barns hoved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

132319

StineW79 skriver:

Jeg ka et eller andet sted godt forstå forældrene! Syntes det er rigtig, rigtig uheldigt at alle de prøver der er taget, er taget forkert! 

Det eneste de ønsker nu er jo at sikre deres højt elskede datters fremtid, så de ka gi hende den behandlig hun har brug for, dække hendes behov osv. Det ville de ik ha kunnet uden de penge! 

Jeg må så også indrømme at hvis vi havde fået at vide at vi ventede et handicappet barn, ville ha valgt at få en abort! Og det handler for mig ik om at udrydde en bestemt type mennesker, men om livskvalitet for barnet og for familien! Vh stine

Jeg kunne have skrevet præcis det samme, så jeg nøjes blot med at skrive ENIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
132319 skriver:

Jeg kunne have skrevet præcis det samme, så jeg nøjes blot med at skrive ENIG

Tak, tak, var lige lidt bange for om det var for hårdt skrevet! Vh stine

Anmeld

19. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Marita skriver:

Jeg brækker mig over vores tids udvikling!!! 

De mennesker giver mig kvalme! 

http://dagen.no//Nyheter//Utenriks/tabid/249/Default.aspx?ModuleId=75969&articleView=true#.T2bqF-QKjH8.facebook

Nu er det sådan at alt koster i USA. Medicin, læge, institution, hospital osv. Jeg kan godt forstå forældrene.

Anmeld

19. marts 2012

AnnaK89

Marita skriver:

Forældrene! At kræve 2,9 mill fordi deres barns 'fejl' ikke blev opdaget?

Jeg synes det er forfærdeligt, hvordan vi er ved at aktivt udrydde mennesker med afvigelser. Og så kan man ovenikøbet vinde en sag omkring det.

Har du stået med et handicappet barn????

Ved du hvordan det føles at du helt uviden får et handicappet barn, når det rent faktisk var ret åbenlyst at se???? 

Hvis ikke du har nogen form for situationsfornemmelse, så synes jeg faktisk du skulle tage og klappe gællerne! 

Jeg står idag med en datter på 2½ år, hun er multihandicappet. Hun har mange hjerneskader, epilepsi og kan intet selv!! 

Blev selv scannet i uge 37 og der kunne man åbenlyst se at der var nogle unormale ting i hendes hjerne - men den gang fik vi intet at vide, det kom først frem bagefter! 

Hun lever idag det bedste liv hun overhovedet kan - men havde jeg haft valget fra starten, så havde jeg ikke fået hende. Det er simpelthen grotesk og ualmindeligt uretfærdigt alt det hun skal igennem for blot at få lov at leve til hun muligvis!! er 6 år!

Anmeld

19. marts 2012

sarahb

AnnaKJ skriver:

Ved du hvordan det føles at du helt uviden får et handicappet barn, når det rent faktisk var ret åbenlyst at se???? 

Hvis ikke du har nogen form for situationsfornemmelse, så synes jeg faktisk du skulle tage og klappe gællerne! 

Jeg står idag med en datter på 2½ år, hun er multihandicappet. Hun har mange hjerneskader, epilepsi og kan intet selv!! 

Blev selv scannet i uge 37 og der kunne man åbenlyst se at der var nogle unormale ting i hendes hjerne - men den gang fik vi intet at vide, det kom først frem bagefter! 

Hun lever idag det bedste liv hun overhovedet kan - men havde jeg haft valget fra starten, så havde jeg ikke fået hende. Det er simpelthen grotesk og ualmindeligt uretfærdigt alt det hun skal igennem for blot at få lov at leve til hun muligvis!! er 6 år!

Hvor er det godt skrevet, og hårene rejser sig på mig.
Man ved intet om dette før man selv har stået der.

Jeg sender jer alt mit bedste.

Anmeld

19. marts 2012

AnnaK89

sarahb skriver:

Hvor er det godt skrevet, og hårene rejser sig på mig.
Man ved intet om dette før man selv har stået der.

Jeg sender jer alt mit bedste.

Præcis - man skal virkelig ikke udtale sig, hvis man intet ved!

Tusind tak 

Anmeld

19. marts 2012

IngenKoPåIsen

Ja det er uhyggeligt.. Man burde ikke have lov at 'frasortere' handicappede børn ved NF-scanning.. Sorteringssamfund er uhyggeligt synes jeg..

Anmeld

19. marts 2012

Tin

Profilbillede for Tin
AnnaKJ skriver:

Jeg kan kun støtte op omkring dit indlæg!!!

Har selv været søster til en svært handicappet dreng......

Tror man skal passe på med at drage forhastede konklusioner, hvis man aldrig selv har set den "mørke" side af det lyserøde liv! For selvfølgelig elsker vi vores børn og det er jo netop den kærlighed der også kan få os til at vælge barnet fra ved svære misdannelser mv.

Anmeld

19. marts 2012

hekran

AnnaKJ skriver:

Nej, jeg ved ikke, hvordan det føles, fordi mine børn har været raske fra start, men jeg ville ikke have valgt dem fra, hvis de havde dårlige odds. 

Vi overvejede at vente med scanning til uge 20, men vi ville bare så gerne se vores børn, så vi tog til scanning, men vi bad om ikke at få at vide hvor stor sandsynligheden for Down's var.

Det gør mig bare harm.

Det var ikke for at vække din vrede.

Anmeld

19. marts 2012

hekran

Tin skriver:

Jeg kan kun støtte op omkring dit indlæg!!!

Har selv været søster til en svært handicappet dreng......

Tror man skal passe på med at drage forhastede konklusioner, hvis man aldrig selv har set den "mørke" side af det lyserøde liv! For selvfølgelig elsker vi vores børn og det er jo netop den kærlighed der også kan få os til at vælge barnet fra ved svære misdannelser mv.

Jeg ved jeg gør mig upopulær her, men jeg har vist en gammeldags indstilling til livet. Det er værdifuldt i hver en form. Jeg ville aldrig kunne overbevise mig selv om, at mit barn ville have et bedre liv, hvis det ikke havde noget liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.