Hvad er prisen på et barns hoved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.692 visninger
32 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

hekran

Jeg brækker mig over vores tids udvikling!!! 

De mennesker giver mig kvalme! 

http://dagen.no//Nyheter//Utenriks/tabid/249/Default.aspx?ModuleId=75969&articleView=true#.T2bqF-QKjH8.facebook

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Marita skriver:

http://dagen.no//Nyheter//Utenriks/tabid/249/Default.aspx?ModuleId=75969&articleView=true#.T2bqF-QKjH8.facebook

Er det over forældrene du er oprørt eller at det ik blev opdaget? Vh stine

Anmeld

19. marts 2012

Princesspigen

det er jo dybt grotesk

Anmeld

19. marts 2012

hekran

StineW79 skriver:

Er det over forældrene du er oprørt eller at det ik blev opdaget? Vh stine

Forældrene! At kræve 2,9 mill fordi deres barns 'fejl' ikke blev opdaget?

Jeg synes det er forfærdeligt, hvordan vi er ved at aktivt udrydde mennesker med afvigelser. Og så kan man ovenikøbet vinde en sag omkring det.

Anmeld

19. marts 2012

FruStolpe

Marita skriver:

Jeg vil også gerne vide hvem det er du "brækker" dig over ??

Anmeld

19. marts 2012

FruStolpe

Marita skriver:

Jeg synes det er forfærdeligt, hvordan vi er ved at aktivt udrydde mennesker med afvigelser. Og så kan man ovenikøbet vinde en sag omkring det.

Hold da op... Jeg er slet ikke enig i din betragtning.

Hvis sygehuset har lavet en fejl, så må de kompenserer for det. Længere synes jeg ikke den er. For mig ville det ikke ha noget med barnet at gøre, men det faktum at der er lavet en fejl !!

Anmeld

19. marts 2012

hekran

Jeg tror ikke hun vil have noget imod det, men min gamle klassekammerat fra gymnasiet skrev denne artikel for nogle år siden. Hun er selv mor til et svært handicappet dreng, der blev skadet ved fødslen.

http://www.facebook.com/note.php?note_id=163658046986990

Anmeld

19. marts 2012

hekran

FruStolpe skriver:

Hold da op... Jeg er slet ikke enig i din betragtning.

Hvis sygehuset har lavet en fejl, så må de kompenserer for det. Længere synes jeg ikke den er. For mig ville det ikke ha noget med barnet at gøre, men det faktum at der er lavet en fejl !!

Kan sygehuset garantere, at børn bliver født med eller uden fejl? Er det ikke altid et skøn? 1: 305 f.eks.  Så plejer man jo at sige, at der er store odds for at barnet har Down's, mens realiteten er, at chancen er så lille, at du kan føde 305 børn, hvoraf kun det ene barn har Down's. 

Anmeld

19. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Marita skriver:

Jeg ka et eller andet sted godt forstå forældrene! Syntes det er rigtig, rigtig uheldigt at alle de prøver der er taget, er taget forkert! 

Det eneste de ønsker nu er jo at sikre deres højt elskede datters fremtid, så de ka gi hende den behandlig hun har brug for, dække hendes behov osv. Det ville de ik ha kunnet uden de penge! 

Jeg må så også indrømme at hvis vi havde fået at vide at vi ventede et handicappet barn, ville ha valgt at få en abort! Og det handler for mig ik om at udrydde en bestemt type mennesker, men om livskvalitet for barnet og for familien! Vh stine

Anmeld

19. marts 2012

FruStolpe

Marita skriver:

Kan sygehuset garantere, at børn bliver født med eller uden fejl? Er det ikke altid et skøn? 1: 305 f.eks.  Så plejer man jo at sige, at der er store odds for at barnet har Down's, mens realiteten er, at chancen er så lille, at du kan føde 305 børn, hvoraf kun det ene barn har Down's. 

Du har ret, men der vil jo altid være noget af de sager der danner baggrung for fremtiden.

Jeg ser det stadig ikke som et forsøg på at udrydde børn med DS. Det er enhver forældres valg om man magter det eller ej. For pokker da, jeg havde da selv valgt fra hvis jeg vidste at min datter ville få DS...

Sådan er verdenen skruet sammen, vi vælger allesammen selv. Og heldigvis for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.