Studerende og Økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.930 visninger
36 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

Sifling

Ja, den har nok været oppe før, men prøver lige igen
Jeg går hjemme på barsel nu, og inden det var jeg i lære som kok. Dette er ikke en mulighed for mig efter jeg er blevet mor, da min kæreste også er kok og arbejdstiderne jo bare ikke dur Så nu vil jeg gerne starte i skole til sommer (Studenterkursus), men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan vores økonomi så vil se ud?? Lige nu får jeg ca 13.000 før skat, SU'en er kun på 5.600 før skat Kan det virkeligt passe at man ikke kan få tilskud når man ikke er alene??

For hvis det er tilfældet, så har vi altså ligepludseligt ca 7000 kr mindre om måneder, pluds vi skal betale for dagpeje/vuggestue på over 2000kr, da vi stadig har en fælles inkomst der er for høj til at få friplads, eller mere tilskud der  Det syntes jeg virkeligt er mange penge!

Så hvis jeg har regnet rigtigt har vi kun ca 3000 kr, efter vi har betalt regninger, til mad, bleer tøj osv  

Håber på der er nogle kloge hoveder der kan kommer med en super løsning Men ellers må i have en god aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

come2

Sifling skriver:

Jeg går hjemme på barsel nu, og inden det var jeg i lære som kok. Dette er ikke en mulighed for mig efter jeg er blevet mor, da min kæreste også er kok og arbejdstiderne jo bare ikke dur Så nu vil jeg gerne starte i skole til sommer (Studenterkursus), men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan vores økonomi så vil se ud?? Lige nu får jeg ca 13.000 før skat, SU'en er kun på 5.600 før skat Kan det virkeligt passe at man ikke kan få tilskud når man ikke er alene??

For hvis det er tilfældet, så har vi altså ligepludseligt ca 7000 kr mindre om måneder, pluds vi skal betale for dagpeje/vuggestue på over 2000kr, da vi stadig har en fælles inkomst der er for høj til at få friplads, eller mere tilskud der  Det syntes jeg virkeligt er mange penge!

Så hvis jeg har regnet rigtigt har vi kun ca 3000 kr, efter vi har betalt regninger, til mad, bleer tøj osv  

Håber på der er nogle kloge hoveder der kan kommer med en super løsning Men ellers må i have en god aften

Nix din kæreste skal forsørge dig da han tjener penge. :/

Anmeld

18. marts 2012

An&Jo

Sifling skriver:

ja det er de rigtige tal du har fået frem.. du får ikke mere..
Du har dog mulighed for at tage et forhøjet su lån, og få de 2600kr + omkring 1400kr så det kan jo give lidt mere..

Anmeld

18. marts 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Sifling skriver:

Jeg kigger lige med da jeg selv er udlært tjener .. Men med en knægt på 3 og en baby til maj .. Overvejer jeg ogs noget andet .. Men SU'en er sku lav  

Anmeld

18. marts 2012

henh01

Der er kun den mulighed at finde en uddannelse der ansætter på elev løn hvis man ønsker at studere og ikke være på SU

Anmeld

18. marts 2012

Sifling

Åh ha.. Jeg syntes bare det er langt ude, at fordi man har en kæreste , så skal man ikke have mulighed for at gå i skole? Ved godt det er lidt overdrevet, men syntes godt nok det er vildt den forskel der er! Og at man faktisk for flere penge, hvis man vælger at være på kontanthjælp  

Jeg har bare et brændende ønske om at tage en længere universitets uddannelse, men det bliver da lidt svært med sådan en økonomi

Anmeld

18. marts 2012

An&Jo

Sifling skriver:

Åh ha.. Jeg syntes bare det er langt ude, at fordi man har en kæreste , så skal man ikke have mulighed for at gå i skole? Ved godt det er lidt overdrevet, men syntes godt nok det er vildt den forskel der er! Og at man faktisk for flere penge, hvis man vælger at være på kontanthjælp  

Jeg har bare et brændende ønske om at tage en længere universitets uddannelse, men det bliver da lidt svært med sådan en økonomi

det er jo fordi i er to om udgifterne.. :/

Men som jeg skrev, du kan tage su lån, og det er på omkring de 4000kr om måneden, men du bestemmer faktisk selv beløbet så længe det ikke overstiger de max satser de har sat..

Anmeld

18. marts 2012

Lunae

Hos os er vi begge studerende. Vi har udbetalt 12500 kr om måneden. Når alle vores regninger er betalt har vi MAX 4000 kr til mad, bleer, tøj, gaver osv!

Det er meget stramt, men sådan er livet hvis vi vil have en uddannelse.
Min kæreste er færdig om lidt over et år og på trods af en løn på omkring 25000 kr før skat, så kommer vores rådighedsbeløb ikke til at stige før jeg er færdig!!

Anmeld

18. marts 2012

Sifling

An&Jo skriver:

det er jo fordi i er to om udgifterne.. :/

Men som jeg skrev, du kan tage su lån, og det er på omkring de 4000kr om måneden, men du bestemmer faktisk selv beløbet så længe det ikke overstiger de max satser de har sat..

Ja, det hjælper lidt, men kommer jo stadigvæk til at leve af "pasta med ketchup" i meget lang tid.. og så kommer det jo til at bide en i den anden ende  

Men tusind tak for svar

Anmeld

18. marts 2012

come2

Sifling skriver:

Ja, det hjælper lidt, men kommer jo stadigvæk til at leve af "pasta med ketchup" i meget lang tid.. og så kommer det jo til at bide en i den anden ende  

Men tusind tak for svar

Jeg synes det er lidt sørgeligt man må væle uddannelse fra fordi man ikke har råd

Det er jo næsten vejen frem her i livet

Er der slet ingen steder i kan spare? bil? billigere husleje? forbrug? mobilregninger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.