Ryger mit su-lån også i praktikperioden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

Bare mig..

trunte24 skriver:

Ja, det kan desværre godt passe. Personligt mister jeg ca. 5500 kr udbetalt ved praktik. Jeg Kan få det til at hænge sammen ved at dele børnefamilieydelsen som kommer hver 3 måned ud på de 3 næstkommende måneder. Det giver mig ca. 2000 kr mere om måneden + jeg skære helt ind til benet med unødvendige udgifter i de måneder, fx, skære jeg ca. 500 kr af mad budgettet.

Det kan lade sig gøre

Mvh Line

Du har ret, og HELDIGVIS går de penge ikke ind i mit budget.. Så det er helt sikkert en lille redning.. Jeg må bare spare lidt op nu hver mdr. og så se hvad der kommer til at ske..

Men blev sgu overrasket, da jeg fandt ud af det.. Og så slog det mig med mit sulån.. Men tak.. Så ved jeg da det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Bare mig..

mor:) skriver:

ja det kan du. Det skyldes at du den første måned i din praktik ikke får løn, da det er bagud og su forud. Du skal bruge dem der.

Men når du slutter din praktik får du løn og su samtidig. Denne skal du så ligge til side, da det samme kommer til at ske i din 3. praktikperiode, men her kan du ikke søge dobbelt.

Ja okay.. Mange tak.. Det kommer jo så til at redde mig i første omgang.. Altså første lønnede praktik er det egentlig "kun" 5 mdr. jeg mangler 6500 kr..

Eller er jeg helt blank?

Anmeld

18. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MGN~NGM<3 skriver:

Ja okay.. Mange tak.. Det kommer jo så til at redde mig i første omgang.. Altså første lønnede praktik er det egentlig "kun" 5 mdr. jeg mangler 6500 kr..

Eller er jeg helt blank?

lige præcis. Men så skal du huske huske din 3. praktik at være forberedt på det

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

lige præcis. Men så skal du huske huske din 3. praktik at være forberedt på det

Ja okay.. Nu er jeg helt med.. Det glæder mig egentlig lidt, for så har jeg længere tid til, at skulle spare op til 3. praktik..

Anmeld

18. marts 2012

MGN~NGM<3 skriver:

Ja okay.. Nu er jeg helt med.. Det glæder mig egentlig lidt, for så har jeg længere tid til, at skulle spare op til 3. praktik..

ja du har 4. semester hvor du er på su igen. Her skal du spare til 3. praktik

Anmeld

18. marts 2012

MGN~NGM<3 skriver:

og husk at spare til den sidste måned af hele uddannelsen i de sidste semstre

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

ja du har 4. semester hvor du er på su igen. Her skal du spare til 3. praktik

Ja okay.. Men puha, det bliver sgu ikke sjovt alligevel

Anmeld

18. marts 2012

MGN~NGM<3 skriver:

Ja okay.. Men puha, det bliver sgu ikke sjovt alligevel

nej helt bestemt ikke. Man må hele tiden sige til sig selv, at det kun er en lille periode der slutter igen

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

og husk at spare til den sidste måned af hele uddannelsen i de sidste semstre

Ja, tak for påmindelsen..

Så er det jo faktisk 12 mdr jeg skal spare sammen til. Puha skal minimum spare 70.000 kr op... - og så på SU!?!  

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

nej helt bestemt ikke. Man må hele tiden sige til sig selv, at det kun er en lille periode der slutter igen

Ja. Heldigvis..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.