Ryger mit su-lån også i praktikperioden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.742 visninger
40 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

Bare mig..

Hej piger.

Jeg er enlig med en datter, samtidig med at jeg studerer.

Jeg har forhøjet su-lån, og mit spørgsmål er så, om mit su-lån også ryger, når jeg skal i lønnet praktik (Jeg er pædagogstuderende)

HVIS jeg heller ikke får mit su-lån mangler jeg 6500 kr i mdr. når jeg skal i praktik, og hvordan faen klare man lige den. 6*2 mdr fordelt på 3,5 år?

Knus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

come2

MGN~NGM<3 skriver:

Hej piger.

Jeg har forhøjet su-lån, og mit spørgsmål er så, om mit su-lån også ryger, når jeg skal i lønnet praktik (Jeg er pædagogstuderende)

HVIS jeg heller ikke får mit su-lån mangler jeg 6500 kr i mdr. når jeg skal i praktik, og hvordan faen klare man lige den. 6*2 mdr fordelt på 3,5 år?

Knus.

Det er jeg ret sikker på det gør, da du jo får løn et andet sted fra.

Anmeld

18. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MGN~NGM<3 skriver:

Hej piger.

Knus.

Man får ikke su lån under praktik, da man ikke er su berretiget i praktikperioden og dermed heller ikke kan få su-lån. Desværre

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

come2 skriver:

Det er jeg ret sikker på det gør, da du jo får løn et andet sted fra.

Det håber jeg satme ikke.. Jeg kan jo ikke miste 6500 kr i mdr. i 6 mdr to gange i løbet af uddannelsen... Hmm. Hvordan h****** klare jeg den!?

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

mor:) skriver:

Man får ikke su lån under praktik, da man ikke er su berretiget i praktikperioden og dermed heller ikke kan få su-lån. Desværre

Fedt fedt fedt.. Hvad gør man mon så!? Dropper ud af uddannelsen..? Jeg kan ikke miste de penge.. Det er en fuldstændig umulighed.

Anmeld

18. marts 2012

come2

MGN~NGM<3 skriver:

Det håber jeg satme ikke.. Jeg kan jo ikke miste 6500 kr i mdr. i 6 mdr to gange i løbet af uddannelsen... Hmm. Hvordan h****** klare jeg den!?

Jeg ved faktisk ikke hvad der er af muligheder Ikke udover fritidsjob, men det er jo umuligt når du er alene med den bette

Anmeld

18. marts 2012

henh01

Jeg stod i samme situation som du da jeg studerede. Jeg klarede den dod Og er sikker på at der også er en løsning på din økonomi således at du kan klare dig igennem

Hvis du har et lån i banken, kan du evt forhøre dig om du kan få henstand i de perioder du er i praktik. Og ellers må du gennemkigge dit budget og spare hvor der spares kan.

Vil gøre dig opmærksom på at når du slutter din praktik vil du få SU og løn på samme tid da Su'en er forud og lønnen bagud - halvdelen bør du gemme, da du i din anden periode vil komme til at mangle da du jo skal arbejde en mdr for at få den bagudbetalte løn. (Du kommer jo også til at mangle en indkomst nu du starter i praktik, som du skal huske at spare op til) det sammen gælder når din uddannelse slutter, da vil du også have en mdr hvor du ingenting vil få.

Anmeld

18. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MGN~NGM<3 skriver:

Fedt fedt fedt.. Hvad gør man mon så!? Dropper ud af uddannelsen..? Jeg kan ikke miste de penge.. Det er en fuldstændig umulighed.

jeg har ingen anelse. Jeg vender tilbage fra barsel til august og skal til at være elevlønnet og ingen su og sulån længere

Jeg tænker jeg må lave nye madplaner, der tager højde for budgetten, købe billigt tøj i føtex/kvickly/bilka osv.Men jeg har ikke særlig mange regninger og så tjener min kæreste også en sjat, så det hjælper på det. 

Men ser det helt håbløst ud når nu det er i en periode og ikke vedvarende?

Anmeld

18. marts 2012

Happiness

MGN~NGM<3 skriver:

Kan du ikke tale med banken. Mon ikke de hellere vil låne dig de ekstra penge, end at du skal droppe ud.

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

come2 skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvad der er af muligheder Ikke udover fritidsjob, men det er jo umuligt når du er alene med den bette

Nej det er desværre slet ikke en mulighed nu hvor jeg er enlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.