Ryger mit su-lån også i praktikperioden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
henh01 skriver:

Slutter man uddanelse i juli f.eks. har man fået sin SU 1 juli da den jo er forudbetalt - starter man arbejde d. 1 aug (dagen efter endt udd.) vil man få sin første løn med bagudvirkende kraft d. 31 aug.

nå på den måde. Ja det er selvfølgelig rigtig nok.

Men det er heldigvis kun 1 måned. Så man kan spare op og hvis man ikke har mulighed for det, plejer bankerne at være søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

henh01

mor:) skriver:

nå på den måde. Ja det er selvfølgelig rigtig nok.

Men det er heldigvis kun 1 måned. Så man kan spare op og hvis man ikke har mulighed for det, plejer bankerne at være søde

Ja da man startede på udd fik man SU og løn/kontanthjælp eller hvad man nu fik før udd og der burde man have gemt sin SU til når man sluttede udd. Men det er meget rart lige at være opmærksom på således man ikke står og mangle rnår man slutter.

Anmeld

18. marts 2012

trunte24

MGN~NGM<3 skriver:

Hej piger.

Jeg er enlig med en datter, samtidig med at jeg studerer.

Jeg har forhøjet su-lån, og mit spørgsmål er så, om mit su-lån også ryger, når jeg skal i lønnet praktik (Jeg er pædagogstuderende)

HVIS jeg heller ikke får mit su-lån mangler jeg 6500 kr i mdr. når jeg skal i praktik, og hvordan faen klare man lige den. 6*2 mdr fordelt på 3,5 år?

Knus.

Ja, det kan desværre godt passe. Personligt mister jeg ca. 5500 kr udbetalt ved praktik. Jeg Kan få det til at hænge sammen ved at dele børnefamilieydelsen som kommer hver 3 måned ud på de 3 næstkommende måneder. Det giver mig ca. 2000 kr mere om måneden + jeg skære helt ind til benet med unødvendige udgifter i de måneder, fx, skære jeg ca. 500 kr af mad budgettet.

Det kan lade sig gøre

Mvh Line

Anmeld

18. marts 2012

henh01 skriver:

Ja da man startede på udd fik man SU og løn/kontanthjælp eller hvad man nu fik før udd og der burde man have gemt sin SU til når man sluttede udd. Men det er meget rart lige at være opmærksom på således man ikke står og mangle rnår man slutter.

Godt du lige forklerede det. Den fangede jeg slet ikke.Så må jeg huske at gemme en su

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

nej det er virkelig surt.

hvis der er 2.praktik periode skal du huske at løn er bagudbetalt og su er forud. dvs. at du skal huske at søge om dobbeltsu for den sidste måned du modtager su inden du starter i praktik. Når du så er færdig med din praktik vil du i den sidste måned få både løn og su. Det er så meningen at man skal gemme den sidste su til sin tredje praktik periode, da man ikke kan søge dobbelt der.

Men du kan vælge at bruge pengene og selv ligge til side til den måned i 3. praktikperiode.

Ja okay. Tak.

Det var jeg ikke klar over, så siger i hvertfald tak for påmindelsen

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

puha håber ikke jeg forvirrede dig endnu mere

Det gjorde du muligvis, men lægger jeg penge til side i 1. lønnet praktik, skulle det gerne gå op. Er det ikke sådan det skal forståes..

Udover de 6500 kr jeg siger jeg kommer til at mangle..

Forstår du hvad jeg mener?

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

man kan søge om dobbelt su (og sulån) i en måned så det hele kommer til at passe sammen

Men jeg får jo i forvejen 8500 kr udbetalt i su (fordi jeg er enlig forsørger) og dobbelt su-lån..? Kan jeg så stadig søge dobbelt af begge?

Anmeld

18. marts 2012

MGN~NGM<3 skriver:

Det gjorde du muligvis, men lægger jeg penge til side i 1. lønnet praktik, skulle det gerne gå op. Er det ikke sådan det skal forståes..

Udover de 6500 kr jeg siger jeg kommer til at mangle..

Forstår du hvad jeg mener?

jeg har lige fået forklaret at det ikke kommer til at gå op når man slutter uddannelse. Så man skal huske at ligge til side der.

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

Lunae skriver:

Det korte svar er JA!

Det er virkelig bare røv og nøgler

Anmeld

18. marts 2012

MGN~NGM<3 skriver:

Men jeg får jo i forvejen 8500 kr udbetalt i su (fordi jeg er enlig forsørger) og dobbelt su-lån..? Kan jeg så stadig søge dobbelt af begge?

ja det kan du. Det skyldes at du den første måned i din praktik ikke får løn, da det er bagud og su forud. Du skal bruge dem der.

Men når du slutter din praktik får du løn og su samtidig. Denne skal du så ligge til side, da det samme kommer til at ske i din 3. praktikperiode, men her kan du ikke søge dobbelt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.