Kan det passe? ........ Jordbær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

Pige2009

Joyce1986 skriver:

Så fandt jeg den

Jordbær Tærte

Bunden:
150 g. Hvedemel
100 g. Smør
50 g. Sukker
1 Æg

Fyld:
100 g. Smør
100 g. Sukker
150-200 g. Ren rå marcipan
1 Æg

Kage creme:
3 æggeblommer
3 spsk. Sukker
1 stk. Vaniljestang
5 dl. Sødmælk
2 spsk. Maizena majsstivelse

Top:
100-150 g. Mørkt Chokolade
500 g. Friske Jordbær

Bunden.
Ingredienser blandes sammen og stilles i køleskab i en time. Derefter rulles dejen ud, og ligges i tærte form, hvorefter fyldet (som er rørt sammen til en jævn masse) kommer i, den bages i forvarmet ovn, 200 grader i 15-20 minutter.

Kage creme.
Tag lidt af mælken fra og kom den i en mel jævner, kom derefter maizena i og ryst. Æggeblommer, sukker, vanilje og mælk kommes i en gryde og varmes op, tilsæt maizena blandingen lidt efter lidt, til konsistensen er passende. Cremen koges igennem i et par minutter. Det er vigtigt at røre i cremen hele tiden. Cremen sættes på køl i ca. 10 minutter.

Toppen.
Smelt chokoladen, og kom den ovenpå tærten, og lade det størkne lidt, hvorefter kage cremen kommer på, og til sidst kommer ligger man de friske jordbær på toppen.

Selv synes jeg den er SUPER lækker! ..

Mums! 1000 tak Den er hermed gemt i opskriftsmappen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

raca

Ja, den er god nok. Jordbær skal man helst holde sig fra når man ammer. Tror det kan give mavekneb ved den lille.

ammestue snak..

man må spise hvad man vil når man ammer...sådan alkoholdfrit

nogle babyer reagere på noget og ande ikke...men det er tåbeligt og sidde sig selv på streng ammediet hvis den lille slet ikke reagere på noget,

for

kål

karry

hvidløg

kaffe

stærke madvare(gad vide om indiske babyer har kronisk mave onde? )

har alle været mistænkt..

jeg kan ikke lige komme på flere men der er sikkert flere... som der er skrøner om man ikke må indtage...

det eneste man kan er at spise med måde og prøve sig frem... for hvad farmors moster baby havde problemer med behøves din baby ikke få problemer med

Anmeld

18. marts 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
raca skriver:

ammestue snak..

man må spise hvad man vil når man ammer...sådan alkoholdfrit

nogle babyer reagere på noget og ande ikke...men det er tåbeligt og sidde sig selv på streng ammediet hvis den lille slet ikke reagere på noget,

for

kål

karry

hvidløg

kaffe

stærke madvare(gad vide om indiske babyer har kronisk mave onde? )

har alle været mistænkt..

jeg kan ikke lige komme på flere men der er sikkert flere... som der er skrøner om man ikke må indtage...

det eneste man kan er at spise med måde og prøve sig frem... for hvad farmors moster baby havde problemer med behøves din baby ikke få problemer med

Ja, altså med måde skal man spise jordbær og de andre ting du nævner.

Min kollegas søn fik mavekneb af noget af det hans mor spiste og da hun stoppede med at spise nogle ting så holdt hans skrigeri op. Han var selvfølgelig også til zoneterapi og moderen drak også en speciel te men en kobination at disse ting hjalp på hans mavepineri.

Anmeld

18. marts 2012

raca

Omsorgsgiver skriver:

Ja, altså med måde skal man spise jordbær og de andre ting du nævner.

Min kollegas søn fik mavekneb af noget af det hans mor spiste og da hun stoppede med at spise nogle ting så holdt hans skrigeri op. Han var selvfølgelig også til zoneterapi og moderen drak også en speciel te men en kobination at disse ting hjalp på hans mavepineri.

ja og da min mosters onkels tante fik et barn skete der ingen ting...

og heller ikke da jeg fik børn..

jeg har ædt alt... i de mængder det passede mig...

det eneste den ene ikke kunne tåle var sodavand...

men hvor ville det da hvade været trælst at havde udværet alt det andet i de 6 år jeg ammede... nå der kun er tale om ammestuesnak.. dvs enkelte enestående tilfælde.. men ikke noget videnskabenligt bevist...

Anmeld

18. marts 2012

Caroline86

Joyce1986 skriver:

Kan det passe at man ikke må spise jordbær når man ammer?

Min svigermor bliver ved med at sige det når vi snakker forår, amning osv., og jeg synes det virker underlig og har aldrig hørt om det  

Håber nogen at svare mig på dette..

jeg spiste jordbær uden problemer, og Laura nåede også selv at smage - uden problemer

Det der KAN ske er at bebs for ondt i maven, ligesom h*n kan få af andre ting, men alt med måde fungere rigtigt godt for mig...

Prøv dig lidt frem! Hvis bebs får ondt i maven når du spiser jordbær, så lader du bare være med at gøre det igen!

Anmeld

18. marts 2012

Maja88

Jeg vold åd af jordbær og hun fik ingen mavekneb her

Anmeld

18. marts 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
raca skriver:

men hvor ville det da hvade været trælst at havde udværet alt det andet i de 6 år jeg ammede... nå der kun er tale om ammestuesnak.. dvs enkelte enestående tilfælde.. men ikke noget videnskabenligt bevist...

Det kommer nok også meget an på hvor sart baby's mave er.

Men dejligt for dig at du har kunne spise alt uden det gik over i baby's mave

Anmeld

18. marts 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
raca skriver:

Det kommer nok også meget an på hvor sart baby's mave er.

Men dejligt for dig at du har kunne spise alt uden det gik over i baby's mave

Anmeld

19. marts 2012

MariaJ

Som andre her har været inde på er det ikke noget der er bevist, og gælder i hvert fald ikke for alle børn.

Min datter er født i april, og jeg spiste alle de jordbær jeg kunne komme i nærheden af den første sommer. Jeg har aldrig oplevet problemer hverken med jordbær eller andre madvarer og har snart ammet i to år.

Anmeld

19. marts 2012

MortilCilas

Jeg spiste sammenlagt et ½ jordbær i en frugtsalat, og min søn fik så dårlig mave af det!

Det er jordbær, chokolade, kakao, karry, stærke krydderier, løg, hvidløg og vindruer. De ting jeg ikke kunne spise uden min søn fik super dårlig mave, da jeg ammed ham fuld ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.