Kan det passe? ........ Jordbær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.148 visninger
39 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

JH12

Kan det passe at man ikke må spise jordbær når man ammer?

Min svigermor bliver ved med at sige det når vi snakker forår, amning osv., og jeg synes det virker underlig og har aldrig hørt om det  

Håber nogen at svare mig på dette..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Guldimaven

Det håber jeg ikke passer! Jeg spiser ikke andet lige for tiden, sådan næsten da.. 

Anmeld

18. marts 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Ja, den er god nok. Jordbær skal man helst holde sig fra når man ammer. Tror det kan give mavekneb ved den lille.

Anmeld

18. marts 2012

Pige2009

Man skal i hvert fald ikke spise så mange

Anmeld

18. marts 2012

An&Jo

Joyce1986 skriver:

Min svigermor bliver ved med at sige det når vi snakker forår, amning osv., og jeg synes det virker underlig og har aldrig hørt om det  

hvis du ikke har født endnu, så skynd dig at starte op på at spise jordbær..

Ellers kan du nemlig risikere at baby får rigtig ondt i maven hvis du spiser jordbær imens du ammer.. det er det samme med ærter.. men spiser du dem imens du er gravid, så vænner babys mave sig til dem og så kan du sagtens spise dem mens du ammer..

Anmeld

18. marts 2012

Nettemor

Der er som sådan ikke noget du ikke må spise. Men jordbær er en af de ting du kan risikere at baby får mavekneb af. Det gjorde min dreng ikke. Han kunne også klare at jeg spiste hvidløg og chili men paprika kunne han ikke ..

Anmeld

18. marts 2012

JH12

An&Jo skriver:

hvis du ikke har født endnu, så skynd dig at starte op på at spise jordbær..

Ellers kan du nemlig risikere at baby får rigtig ondt i maven hvis du spiser jordbær imens du ammer.. det er det samme med ærter.. men spiser du dem imens du er gravid, så vænner babys mave sig til dem og så kan du sagtens spise dem mens du ammer..

Jeg har endnu ikke født, men har termin 8. maj, hvilket vil sige inden den gode jordbær sæson starter  øv, så 2012 bliver vidst et år hvor jeg ingen jordbær skal have.. Skal da heller ikke risikere min lille baby får skidt mave

Anmeld

18. marts 2012

JH12

nettemor skriver:

Der er som sådan ikke noget du ikke må spise. Men jordbær er en af de ting du kan risikere at baby får mavekneb af. Det gjorde min dreng ikke. Han kunne også klare at jeg spiste hvidløg og chili men paprika kunne han ikke ..

Jeg spiser dagligt hvidløg under min graviditet, så det kan hun forhåbentlig også tåle jeg spiser når hun kommer til verden..
Chili kan jeg desværre ikke spise, hvilket jeg får rigtig dårlig mave af, har ellers prøvet hihi

Men det lyder til jeg skal droppe jordbærene i år.. hmm øv

Anmeld

18. marts 2012

An&Jo

Joyce1986 skriver:

Jeg har endnu ikke født, men har termin 8. maj, hvilket vil sige inden den gode jordbær sæson starter  øv, så 2012 bliver vidst et år hvor jeg ingen jordbær skal have.. Skal da heller ikke risikere min lille baby får skidt mave

du begynder da bare at spise en måned inden termin.. så er de knapt så vandede som de er nu..

synes at hvis du virkelig vil have jordbær, så spis nogen imens baby er i maven, og så spis de gode jordbær når baby er kommet ud..

Anmeld

18. marts 2012

M (:

Netsundhedspejersken skriver følgende: 

"Kære X

Jeg synes du skal prøve at spise lidt jordbær og giv også gerne din dreng (på seks månder) et dejligt frisk jordbær i hånden - det vil han elske.

Men prøv i første omgang at holde lidt igen mængdemæssigt. Du kan jo starte med et par stykker og se om det kommer en reaktion fra din dreng. Hvis han reagerer så vil det være med uro og måske ondt i maven, men så ved du jo, hvad det skyldes (o: Det er ikke noget han ellers bliver dårlig af. Går det godt, så kan du spise lidt flere.

Generelt gælder at de ting, som også kan give os voksne lidt ekstra luft i maven, giver også børnene luft i maven. Der er som sådan ikke nogen restriktioner, men man skal spise fornuftigt og således prøve sig frem med lidt af gangen.

God appetit (o:"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.