Kan det passe? ........ Jordbær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

Julle85

Joyce1986 skriver:

Sådan et fordrag måtte de også gerne holde for mig  Kunne være jeg skulle spørger dem, når jeg alligevel skal være der, til den tid..

Det synes jeg at du skal -Også lad være med at lyt alt for meget til de kommende bedsteforældre, -de er squ altid så kloge at de kan undvære hovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

JH12

Julle85 skriver:

Det synes jeg at du skal -Også lad være med at lyt alt for meget til de kommende bedsteforældre, -de er squ altid så kloge at de kan undvære hovedet

Ja man skal ihvertald hører på meget..  Det er heller ikke det eneste, men nu er jordbær jo bare et af højde punkterne ved sommeren..

Anmeld

18. marts 2012

CaWi

Har lige læst en bog om amning, hvor der stod en masse om de forskellige myter omkring kost når man ammer.

Der stod at så længe man spiste sundt og varieret, og spiste lidt af alt, så ville baby også vænne sig til den smag mælken får af det, og derved ikke pludselig få ondt i/dårlig mave.

Så vi spiser forholdsvis stærk mad, og jeg køber jordbær og chokolade "som det passer mig" 

Alt med måde selvfølgelig, men jeg SKAL have jordbær til sommer

Anmeld

18. marts 2012

Pige2009

Joyce1986 skriver:

Hvilket forhåbentlig vil sige, jeg godt kan spise en jordbær tærte en gang imellem?

Ja, for der er jo ikke mange jordbær på Sejt at du kan spise en hel jordbærtærte selv!

Anmeld

18. marts 2012

JH12

Baagøe skriver:

Ja, for der er jo ikke mange jordbær på Sejt at du kan spise en hel jordbærtærte selv!

Jeg ELSKER jordbær tærter

Min kæreste kan godt lide at bage, så ofte må jeg lokke ham til at lave sådan en til mig, da det er meget billigere..

Anmeld

18. marts 2012

JH12

CAWI skriver:

Har lige læst en bog om amning, hvor der stod en masse om de forskellige myter omkring kost når man ammer.

Der stod at så længe man spiste sundt og varieret, og spiste lidt af alt, så ville baby også vænne sig til den smag mælken får af det, og derved ikke pludselig få ondt i/dårlig mave.

Så vi spiser forholdsvis stærk mad, og jeg køber jordbær og chokolade "som det passer mig" 

Alt med måde selvfølgelig, men jeg SKAL have jordbær til sommer

Jeg er endnu ikke selv kommet så langt med at læse om amning, jeg tager det lidt som det kommer..

Men det lyder ikke helt tosset.. selvfølgelig skal alt være med måde.. Herhjemme siger vi en MASSE hvidløg og krydret mad, så det kommer forhåbentlig ikke som nogen overraskelse når bettepigen kommer til verden..

Kan læse at jeg også skal begynde at smage på jordbær allerede nu, og vende bettepigen til det, så jeg kan spise de gode når den gode sæson endelig starter.. Det ville være en trist sommer hvis man ikke kunne spise lidt jordbær..

Anmeld

18. marts 2012

Pige2009

Joyce1986 skriver:

Jeg ELSKER jordbær tærter

Min kæreste kan godt lide at bage, så ofte må jeg lokke ham til at lave sådan en til mig, da det er meget billigere..

De smager da også bare fantastisk Elsker selv at bage. Vil I dele opskriften?

Anmeld

18. marts 2012

JH12

Baagøe skriver:

De smager da også bare fantastisk Elsker selv at bage. Vil I dele opskriften?

Han har prøvet nogle forskellige, men den sidste var super lækker, jeg skal da lige prøve at finde den

Anmeld

18. marts 2012

Pige2009

Joyce1986 skriver:

Han har prøvet nogle forskellige, men den sidste var super lækker, jeg skal da lige prøve at finde den

Det ville virkelig være super. Gerne den, du synes var allerbedst

Anmeld

18. marts 2012

JH12

Baagøe skriver:

Det ville virkelig være super. Gerne den, du synes var allerbedst

Så fandt jeg den

Jordbær Tærte

Bunden:
150 g. Hvedemel
100 g. Smør
50 g. Sukker
1 Æg

Fyld:
100 g. Smør
100 g. Sukker
150-200 g. Ren rå marcipan
1 Æg

Kage creme:
3 æggeblommer
3 spsk. Sukker
1 stk. Vaniljestang
5 dl. Sødmælk
2 spsk. Maizena majsstivelse

Top:
100-150 g. Mørkt Chokolade
500 g. Friske Jordbær

Bunden.
Ingredienser blandes sammen og stilles i køleskab i en time. Derefter rulles dejen ud, og ligges i tærte form, hvorefter fyldet (som er rørt sammen til en jævn masse) kommer i, den bages i forvarmet ovn, 200 grader i 15-20 minutter.

Kage creme.
Tag lidt af mælken fra og kom den i en mel jævner, kom derefter maizena i og ryst. Æggeblommer, sukker, vanilje og mælk kommes i en gryde og varmes op, tilsæt maizena blandingen lidt efter lidt, til konsistensen er passende. Cremen koges igennem i et par minutter. Det er vigtigt at røre i cremen hele tiden. Cremen sættes på køl i ca. 10 minutter.

Toppen.
Smelt chokoladen, og kom den ovenpå tærten, og lade det størkne lidt, hvorefter kage cremen kommer på, og til sidst kommer ligger man de friske jordbær på toppen.

Selv synes jeg den er SUPER lækker! ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.