Kan det passe? ........ Jordbær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

JH12

Baagøe skriver:

Man skal i hvert fald ikke spise så mange

Hvilket forhåbentlig vil sige, jeg godt kan spise en jordbær tærte en gang imellem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Diana...

Joyce1986 skriver:

Jeg har endnu ikke født, men har termin 8. maj, hvilket vil sige inden den gode jordbær sæson starter  øv, så 2012 bliver vidst et år hvor jeg ingen jordbær skal have.. Skal da heller ikke risikere min lille baby får skidt mave

Du kan sagtens prøve det er ikke alle børn der får det, ingen af mine børn har fået det og jeg spiste mange jordbær mums også selv om det var ude for sæson griner og de ikke var lige så godt  

Anmeld

18. marts 2012

Nettemor

Joyce1986 skriver:

Jeg spiser dagligt hvidløg under min graviditet, så det kan hun forhåbentlig også tåle jeg spiser når hun kommer til verden..
Chili kan jeg desværre ikke spise, hvilket jeg får rigtig dårlig mave af, har ellers prøvet hihi

Men det lyder til jeg skal droppe jordbærene i år.. hmm øv

Hvis jeg var dig ville jeg stadig smage en enkelt eller 2. Du behøver jo ikke æde et halvt kilo

Anmeld

18. marts 2012

MelikkazMoar

Joyce1986 skriver:

Kan det passe at man ikke må spise jordbær når man ammer?

Min svigermor bliver ved med at sige det når vi snakker forår, amning osv., og jeg synes det virker underlig og har aldrig hørt om det  

Håber nogen at svare mig på dette..

Alt med måde..

hvis du spiser en hel bakke flere gange dagligt/ugenligt, kan det jo sagtens give den lille maveknab -ligeså vel som chokolade..

men jeg spiste det når jeg havde lyst.. også chokolade.. og hun havde ikke mavekneb mere end normalt af den grund..

Anmeld

18. marts 2012

Julle85

Dengang jeg fik min datter, der holdte sygeplejerskerne/jordmødrene på patienthotellet et lille foredrag om netop dette. Der er IKKE noget der er videnskabeligt bevist, så derfor holder de på at det ikke er noget man behøver at tro på.

Nogle har måske spist noget de ikke plejer en aften til et selskab, og dagen efter har den lille været ked af det. -Men det er nok mere fordi at babyen har været "stresset" i nye/andre omgivelser, end det er maden der går i modermælken

Anmeld

18. marts 2012

JH12

MelikkazMoar skriver:

Alt med måde..

hvis du spiser en hel bakke flere gange dagligt/ugenligt, kan det jo sagtens give den lille maveknab -ligeså vel som chokolade..

men jeg spiste det når jeg havde lyst.. også chokolade.. og hun havde ikke mavekneb mere end normalt af den grund..

Puha, det ville da være dejligt, hvis man kunne nyde lidt jordbær når den gode sæson endelig startet - det er jo noget af det bedste ved sommeren..

Så må jeg bare håbe hendes mave ikke er super sart ..

Anmeld

18. marts 2012

MelikkazMoar

Joyce1986 skriver:

Puha, det ville da være dejligt, hvis man kunne nyde lidt jordbær når den gode sæson endelig startet - det er jo noget af det bedste ved sommeren..

Så må jeg bare håbe hendes mave ikke er super sart ..

nej.. det ville sq være virkelig ærgeligt..

ellers så gør som nogle af de andre siger.. spist dem de sidste uger inden du skal føde.. evt. også den fra frost.. så kan du jo forhåbentlig vænne den lille's mave lidt til det..

Anmeld

18. marts 2012

JH12

Julle85 skriver:

Dengang jeg fik min datter, der holdte sygeplejerskerne/jordmødrene på patienthotellet et lille foredrag om netop dette. Der er IKKE noget der er videnskabeligt bevist, så derfor holder de på at det ikke er noget man behøver at tro på.

Nogle har måske spist noget de ikke plejer en aften til et selskab, og dagen efter har den lille været ked af det. -Men det er nok mere fordi at babyen har været "stresset" i nye/andre omgivelser, end det er maden der går i modermælken

Sådan et fordrag måtte de også gerne holde for mig  Kunne være jeg skulle spørger dem, når jeg alligevel skal være der, til den tid..

Anmeld

18. marts 2012

JH12

An&Jo skriver:

du begynder da bare at spise en måned inden termin.. så er de knapt så vandede som de er nu..

synes at hvis du virkelig vil have jordbær, så spis nogen imens baby er i maven, og så spis de gode jordbær når baby er kommet ud..

Jeg skal ud og købe jordbær i morgen, det kunne være rart hvis jeg kunne vende hende til at jeg spiste dem.. selvom de jordbær der er nu, ikke smager lige så godt, men så kan jeg jo nyde de gode når sæsonen starter

Anmeld

18. marts 2012

JH12

M (: skriver:

Netsundhedspejersken skriver følgende: 

"Kære X

Jeg synes du skal prøve at spise lidt jordbær og giv også gerne din dreng (på seks månder) et dejligt frisk jordbær i hånden - det vil han elske.

Men prøv i første omgang at holde lidt igen mængdemæssigt. Du kan jo starte med et par stykker og se om det kommer en reaktion fra din dreng. Hvis han reagerer så vil det være med uro og måske ondt i maven, men så ved du jo, hvad det skyldes (o: Det er ikke noget han ellers bliver dårlig af. Går det godt, så kan du spise lidt flere.

Generelt gælder at de ting, som også kan give os voksne lidt ekstra luft i maven, giver også børnene luft i maven. Der er som sådan ikke nogen restriktioner, men man skal spise fornuftigt og således prøve sig frem med lidt af gangen.

God appetit (o:"

Tusind tak for indlæg, det vil jeg prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.