Kørekort - Spørgsmål....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

An&Jo

Mira0911 skriver:

Her i tiden diskutere vi meget om det med kørekort til mig...  

Det vil lette enormt meget på min kæreste hvis jeg får det, FORDI: 

Han skal ikke køre ungerne i inst. hver dag (Hente og bringe) 

Handle hver uge

Altså lige nu køre det sådan at det er ham der køre til alt.... 

Hvis jeg får kørekort så kan jeg køre ungerne i inst. køre ham på arbejde, altså jeg henter og bringer.... Håber selvfølgelig på at kan starte snart.... 

MEN.... 

Hvor lang tid tager det at tage kørekort normalt? 

Hvor lang tid tager det på expres hold? 

Håber der sidder nogle derude som kan hjælpe.... 

jeg tog det på ekspress hold og det tog mig 6 uger fra jeg startede til jeg havde kortet..

og ellers så plejer det jo at tage ca 3 mdr siger de, og så kan der jo være ventetid på prøverne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

An&Jo

morethanperfect skriver:

Tror det er meget forskelligt .. Daniel tager sit på 14 dage
Her i svendborg  

må jeg spørge hvordan han kan det??

Her i Aalborg er der en regel om at man skal have nogle kørelektioner imellem hver teoritime, og du må ikke køre på samme dag som du har teori.. Det er ihvertfald det politiet foreskriver heroppe..

Anmeld

18. marts 2012

Zafir

Pga de regler der er nu om dage, så skal man have så og så meget teori, så praksis osv. Så det kan ikke gå så hurtigt som man selv gerne vil.

Det hurtigste du nok kan få det - også med ventetid på prøver osv. er ca 3 mrd.

De der ekspress hold er som oftest gen-erhverv af kørekort, for folk der har mistet kortet. De skal jo som sådan 'bare' til teori igen og køre lidt med en lærer også til prøver.

Anmeld

18. marts 2012

morethanperfect

An&Jo skriver:

må jeg spørge hvordan han kan det??

Her i Aalborg er der en regel om at man skal have nogle kørelektioner imellem hver teoritime, og du må ikke køre på samme dag som du har teori.. Det er ihvertfald det politiet foreskriver heroppe..

Aner det ik ..

Han snakkede med dem , og de sagde at han helt selv kunne bestemme hvor længe det skulle tage .. De sage alt lige fra 14 dage til 1 år ..

Anmeld

18. marts 2012

An&Jo

morethanperfect skriver:

Aner det ik ..

Han snakkede med dem , og de sagde at han helt selv kunne bestemme hvor længe det skulle tage .. De sage alt lige fra 14 dage til 1 år ..

Hold da op.. Vi fik afvide at det mindst ville tage 6 uger netop fordi man ifølge loven ikke må køre samme dag som man har teori og man skal køre efter hver teoritime fordi man skal prøve det man har lært i praksis før man kunne tage næste teori time..

Men håber da for ham at det kan lade sig gøre så..

Anmeld

18. marts 2012

morethanperfect

An&Jo skriver:

Hold da op.. Vi fik afvide at det mindst ville tage 6 uger netop fordi man ifølge loven ikke må køre samme dag som man har teori og man skal køre efter hver teoritime fordi man skal prøve det man har lært i praksis før man kunne tage næste teori time..

Men håber da for ham at det kan lade sig gøre så..

Heh .. Jeg aner virkelig intet om det må jeg indrømme , men det var bare hvad han fik af vide .. Men han vælger og tage det på længere sigt , for han skal betale det over 2 gange ..

Anmeld

18. marts 2012

An&Jo

morethanperfect skriver:

Heh .. Jeg aner virkelig intet om det må jeg indrømme , men det var bare hvad han fik af vide .. Men han vælger og tage det på længere sigt , for han skal betale det over 2 gange ..

Ja okay..

Held og lykke til ham med kortet..

Anmeld

18. marts 2012

Mira0911

jannilaursen skriver:

Jeg tog mit kørekort på 6 uger  

Var det så på express hold? 

Anmeld

18. marts 2012

jannilaursen

Mira0911 skriver:

Var det så på express hold? 

Næh det var bare på et almindeligt hold.. mener vi havde teori to gange om ugen og så fik jeg to ekstra køretimer som jeg sagde at jeg ville have den ene dagen før og den anden timen inden jeg skulle op.. så gik det rimelig stærkt med at få den og bestod

Anmeld

18. marts 2012

Mira0911

jannilaursen skriver:

Næh det var bare på et almindeligt hold.. mener vi havde teori to gange om ugen og så fik jeg to ekstra køretimer som jeg sagde at jeg ville have den ene dagen før og den anden timen inden jeg skulle op.. så gik det rimelig stærkt med at få den og bestod

De køreskoler jeg har kigget på, stort set alle er med teori 2 gange om ugen...  

Flot klaret alligevel... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.