At få barn nr 2: som donerbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

dorthemus

Humanincubator skriver:

Rent økonomisk så kunne du jo overveje at se, om du kan få en fast stilling efter at du er færdiguddannet. Så får du en noget større slat penge hver måned end du gør, hvis du får fra a-kassen. MEn faste stillinger hænger naturligvis ikke på træerne.

Derudover skal du huske, at du, når du vælger at få et donorbarn, ikke får det samme i børnepenge. Jeg kan ikke huske, hvad det hedder, men det bidrag, som faderen plejer at betale eller som det offentlige betaler, hvis faderen er ukendt.

Det hedder det særlige tilskud Og det håber jeg også blir lavet om, så der kan blive sat en stopper for den forskelsbehandling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Humanincubator

Det gør jeg også! Især set i betragtning af at tilskuddet bliver givet for at udligne social ulighed.

Og så virker det dumt, at man skal "belønnes" for at gå ud og få sig et engangsknald i stedet for at gå på en klinik, hvor donor trods alt er screenet for en del ting.

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

dorthemus skriver:

Det kan jo desværre sagtens snige sig op på 30.000 eller mere hvis det ikke lykkes i første forsøg Det koster 5900 kr pr. forsøg på Stork Klinik i Kbh og det dækker kun for inseminationen. Skal du have hormoner må du forbi en gynækolog der så evt. også kan scanne dig. Priserne varierer fra sted til sted.

Okay, ja så kan det jo godt blive en dyr fornøjelse. Men en opsparing til det, ville nok ikke være dumt. I tilfælde af at man bliver gravid i første forsøg, har man jo en skøn opsparing til noget andet - spiren måske

Mange tak for svarene..

Anmeld

18. marts 2012

dorthemus

Humanincubator skriver:

Det gør jeg også! Især set i betragtning af at tilskuddet bliver givet for at udligne social ulighed.

Og så virker det dumt, at man skal "belønnes" for at gå ud og få sig et engangsknald i stedet for at gå på en klinik, hvor donor trods alt er screenet for en del ting.

Præcis! Jeg er faktisk skide sur over det

Anmeld

18. marts 2012

dorthemus

MGN~NGM<3 skriver:

Okay, ja så kan det jo godt blive en dyr fornøjelse. Men en opsparing til det, ville nok ikke være dumt. I tilfælde af at man bliver gravid i første forsøg, har man jo en skøn opsparing til noget andet - spiren måske

Mange tak for svarene..

Nej det er sgu dyrt nok at have børn

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

dorthemus skriver:

Nej det er sgu dyrt nok at have børn

Ja, det er det.. Men vi får dem jo alligevel

Men kan helt sikkert godt se, hvor "nemt" jeg (og andre) har haft det, ved bare at have sex og så var der baby i ovnen. Det er sgu egentlig virkelig uretfærdigt! - Men det er så en heeeelt anden debat!

Anmeld

18. marts 2012

dorthemus

MGN~NGM<3 skriver:

Ja, det er det.. Men vi får dem jo alligevel

Men kan helt sikkert godt se, hvor "nemt" jeg (og andre) har haft det, ved bare at have sex og så var der baby i ovnen. Det er sgu egentlig virkelig uretfærdigt! - Men det er så en heeeelt anden debat!

Ja det er ulige fordelt.....jeg havde nu selv nemt ved det, selvom det foregik på en klinik. Men jeg undgik hormoner og jeg blev gravid i min egen cyklus så jeg føler mig meget heldig over at jeg slap for en masse hjertesorg

Anmeld

18. marts 2012

Bare mig..

dorthemus skriver:

Ja det er ulige fordelt.....jeg havde nu selv nemt ved det, selvom det foregik på en klinik. Men jeg undgik hormoner og jeg blev gravid i min egen cyklus så jeg føler mig meget heldig over at jeg slap for en masse hjertesorg

Ja det kan jeg sørme godt forstå.. Hmm..

Det er jo aldrig til at sige, men jeg blev gravid med min datter mens jeg tog ppiller og havde enormt meget at tænke på, så alle odds mod at blive gravid dengang, troede jeg ville være lig 0, men nej.. Så ville da umiddelbart tro, at jeg ville have nemt ved det

Anmeld

18. marts 2012

Dorte...

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej piger. 

Jeg er en kvinde på 27 år, og enlig mor til en skøn pige på 4 (hvor der ikke er kontakt til den biologiske far).

Det har altid været mit store ønske at være mor. Og jeg ELSKER det :-) 

Jeg har siden hun blev født glædet mig ufatteligt meget til den næste guldklump skulle forplante sig i min livmoder :-) Det har altid været mit store ønske at der skulle være relativ kort tid imellem mine børn. Nu er min datter 4, og min søgen efter den eneste ene, kan jeg vist godt kalde for en stor fiasko ;-) 

Jeg har igennem 3 år overvejet om mit næste barn skulle være donerbarn. Da vi ikke har kontakt til Milla-Victorias far, vil begge børn være lige stillet, på det punkt.

Jeg er nu gået et skridt videre i min beslutning. Jeg har taget beslutningen om at i såfald at der inden december ikke er nogle faktorer der kan "kommer i vejen" (udsigt til en kæreste/potentiel far el.lign.)! Så vil jeg påbegynde behandlingen. 

Jeg er færdiguddannet til sygeplejerske til næste sommer, og ønsker at kunne gå på barsel derefter, inden at jeg ønsker at læse videre. 

Det jeg ønsker med dette indlæg, er indsigt i jeres mening om dette. Jeg ønsker kun ærlighed, det vil sikkert ikke ændre min mening om dette. Men det er rart at have omverdenens mening med i mine endelige overvejelser. 

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer der selv har taget Beslutningen. Hvordan i oplev/oplever det hele. 

Rigtig god weekend til jer alle :-) 

Knus Pernille

Hej

Kan godt forstå du gerne vil have endnu et barn. Jeg var i samme situation, har en søn på 4 år fra et tidligere forhold og ville bare gerne have endnu et barn. Hvis jeg skulle have endnu et barn skulle der ikke være for stor aldersforskel + at jeg nu er 35 år så kunne heller ikke vente for mange år. Jeg fødte den skønneste datter i november måned og har ikke fortrudt et sekund!! Det er bare den bedste beslutning jeg har taget  Elsker at være mor til begge mine skønne børn. 

Men der vil sikkert komme nogle udfordringer i fremtiden når det ene barn har en far og den anden ikke har. Men håber da stadigvæk at møde en sød mand en dag der måske kan blive "far" for min datter.

Dorte

Anmeld

18. marts 2012

Dorte...

MGN~NGM<3 skriver:

Ts: selv har jeg overvejet det samme hvis jeg ikke har fundet en mand indenfor et par år. Der er nok mange ting man skal overveje ved det, men det lyder også som om du har gjort dig overvejelser allerede ved at skrive her jeg vil som de andre sige, go for it! - når nu mulighederne for at give din datter en søskende er der.  

Dorthe: uden at lyde dum eller andet anmasende, hvad er der så af omkostninger i forbindelse med donorbørn? - spørg af ren nysgerrighed fordi jeg selv går med tankerne i det. Håber ikke mit spørgsmål er upassende?!

hej

Kan fortælle dig at jeg blev insemineret på en fertilitetsklinik og havde valgt anonym donor. Det kostede mig 1500 kr. Men blev også gravid i første forsøg

Dorte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.