At få barn nr 2: som donerbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

dorthemus

MGN~NGM<3 skriver:

Ts: selv har jeg overvejet det samme hvis jeg ikke har fundet en mand indenfor et par år. Der er nok mange ting man skal overveje ved det, men det lyder også som om du har gjort dig overvejelser allerede ved at skrive her jeg vil som de andre sige, go for it! - når nu mulighederne for at give din datter en søskende er der.  

Dorthe: uden at lyde dum eller andet anmasende, hvad er der så af omkostninger i forbindelse med donorbørn? - spørg af ren nysgerrighed fordi jeg selv går med tankerne i det. Håber ikke mit spørgsmål er upassende?!

Hvad tænker du på når du skriver omkostninger? mener du du negative eller udfordrende ting ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

twinboys

Milla-Victoria's mor skriver:

1000 tak for støtten  

Jeg glæder mig godt nok også til at komme i gang  Tænker næsten ikke på andet, og har bare haft så meget overskud og glade tanker siden jeg tog beslutningen. Det er virkeligt en lettelse 

Knus 

Anmeld

17. marts 2012

Bare mig..

dorthemus skriver:

Hvad tænker du på når du skriver omkostninger? mener du du negative eller udfordrende ting ved det?

Nej, tænker på når man skal igang med behandlingerne i forbindelse med at få et donorbarn.

Anmeld

17. marts 2012

Bare mig..

dorthemus skriver:

Lige som når man adopterer et barn, der koster barnet et eller andet

Anmeld

17. marts 2012

dorthemus

MGN~NGM<3 skriver:

Nej, tænker på når man skal igang med behandlingerne i forbindelse med at få et donorbarn.

Nåååååårh I det offentlige er sæden gratis men man betaler bl.a. for medicinen og hormonerne. Så helt gratis er det ikke. Til gengæld kan man stadig kun vælge anonyme donorer. På private klinikker inseminerer jordmødre og derfor kan man vælge åbne donorer såvel søn anonyme donorer. Jeg valgte selv en åben og gav 5900 kr. Heldigvis var det nok for jeg blev gravid med det samme uden brug af hormoner Ofte skal man heller ikke "fejle" noget i det private for mange steder blir man ikke scannet og vil heller ikke være i medicinsk behandling for at få sit ønskebarn.

Anmeld

17. marts 2012

Guldimaven

Jeg syntes da det lyder som en fantastisk ide!

Anmeld

17. marts 2012

Bare mig..

dorthemus skriver:

Nåååååårh I det offentlige er sæden gratis men man betaler bl.a. for medicinen og hormonerne. Så helt gratis er det ikke. Til gengæld kan man stadig kun vælge anonyme donorer. På private klinikker inseminerer jordmødre og derfor kan man vælge åbne donorer såvel søn anonyme donorer. Jeg valgte selv en åben og gav 5900 kr. Heldigvis var det nok for jeg blev gravid med det samme uden brug af hormoner Ofte skal man heller ikke "fejle" noget i det private for mange steder blir man ikke scannet og vil heller ikke være i medicinsk behandling for at få sit ønskebarn.

Ja okay på den måde skulle jeg, ville jeg også vælge åben donor. 

Men koster det så også 5900 kr for 2. Og 3. Forsøg eller? Behandlingerne er de med i prisen? 

Troede det var MEGET værre. Altså 20-30.000 kr for et forsøg med behandlinger. Hvorfor ved jeg ikke, men det troede jeg. Og så skulle jeg ko igang med en opsparing i tilfælde af at det var det jeg valgte. 

Mange tak for svarene

Anmeld

17. marts 2012

Troldemommi

Du lyder til at være meget velovervejet i denne beslutning, og jeg kan ikke se noget som helst grunde til at du ikke skulle gøre det.

Held og lykke med det

Monica

Anmeld

17. marts 2012

dorthemus

MGN~NGM<3 skriver:

Ja okay på den måde skulle jeg, ville jeg også vælge åben donor. 

Men koster det så også 5900 kr for 2. Og 3. Forsøg eller? Behandlingerne er de med i prisen? 

Troede det var MEGET værre. Altså 20-30.000 kr for et forsøg med behandlinger. Hvorfor ved jeg ikke, men det troede jeg. Og så skulle jeg ko igang med en opsparing i tilfælde af at det var det jeg valgte. 

Mange tak for svarene

Det kan jo desværre sagtens snige sig op på 30.000 eller mere hvis det ikke lykkes i første forsøg Det koster 5900 kr pr. forsøg på Stork Klinik i Kbh og det dækker kun for inseminationen. Skal du have hormoner må du forbi en gynækolog der så evt. også kan scanne dig. Priserne varierer fra sted til sted.

Anmeld

18. marts 2012

Humanincubator

Rent økonomisk så kunne du jo overveje at se, om du kan få en fast stilling efter at du er færdiguddannet. Så får du en noget større slat penge hver måned end du gør, hvis du får fra a-kassen. MEn faste stillinger hænger naturligvis ikke på træerne.

Derudover skal du huske, at du, når du vælger at få et donorbarn, ikke får det samme i børnepenge. Jeg kan ikke huske, hvad det hedder, men det bidrag, som faderen plejer at betale eller som det offentlige betaler, hvis faderen er ukendt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.