Kan det bide os i røven at blive gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg skal starte på bageruddannelsen.. Men jeg ved faktisk ikke om der er dagpenge rater der, men det vil jeg tro..

Det skal du lige have undersøgt - altså om du er dagpenge berrettiget efter den uddannelse.

Ellers er det jo kontanthjælp, hvis ikke der er job at finde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Anonym trådstarter

butterflyPhoto skriver:

det er desværre forkert

Jeg har en veninde, der er blevet skilt fra sin mand, da hun fandt ud af at han havde svindlet med sin arbejdsgivers penge og stjålet + meget mere. Han blev bortvist fra sin arbedsplads og blev smidt ud af deres fælles hjem.

Hun hæfter dog for alt gælden HAN har lavet, blot ved at de har været gift og havde fællesøkonomi.
Så man skal ikke skrive under på noget udover "ok" til fællesøkonomi for at man hæfter - selv hvis det er en gæld der er oparbejdet ved "ulovligheder" - som det så pænt hedder.

Så hun er nu personlig konkurs og erklæret insolvent og må ikke eje noget i 5 år. Og hun står alene med en dreng på 2 år samt hun er førtidspensionist grundet depressions og arbejdsskade..

Så man skal dælme tænke sig om før man siger ja til fællesøkonomi!! 

Vi skal heller ikke have fælles økonomi, det har min kæreste alt alt alt for meget gæld til at nogen af os vil..

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Det skal du lige have undersøgt - altså om du er dagpenge berrettiget efter den uddannelse.

Ellers er det jo kontanthjælp, hvis ikke der er job at finde.

Ja det er jeg vist lige nødt til.. Men det kan man vel finde ud af med fagforeningen?

Anmeld

16. marts 2012

come2

Anonym skriver:

Ja det er jeg vist lige nødt til.. Men det kan man vel finde ud af med fagforeningen?

Ja det er bare at kontakte dem.

Hvis du kan få dagpenge efter den uddannelse er det "kun" 82 % af den højeste sats.

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Mtang skriver:

Nej det korrekt det du har læst dig frem til :-)

Synes også det er det jeg haar kunnet læse alle steder

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Ja det er bare at kontakte dem.

Hvis du kan få dagpenge efter den uddannelse er det "kun" 82 % af den højeste sats.

Mon ikke også vi overlever det
Min kæreste tjener ret godt og her mens jeg er på KH har vi ikke haft nogen økonomiske vanskeligheder

Anmeld

16. marts 2012

Trine89

Anonym skriver:

Det er også det jeg har kunnet læse mig frem til rundt omkring.
Men jeg er nok lige nødt til at tage fat i en advokat her i næste uge så jeg kan få det ordentligt at vide

Det er helt sikkert en god ide. Det er altid godt at gå med livrem og seler i denne situation

Anmeld

17. marts 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

J

Vi skulle også først giftes til august hvis det blev aktuelt så jeg ville været startet på uddannelse.

Min plan er at jeg vil meldes ind i en fagforening så snart jeg starter på uddannelse, så jeg skulle helst ikke komme tilbage på KH nogensinde igen..

Okay. Men du for altså dagpenge fra a kassen, ikke fagforeningen.

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Okay. Men du for altså dagpenge fra a kassen, ikke fagforeningen.

Nej det ved jeg godt, men a-kasse og fagforening hænger sammen i min verden

Anmeld

17. marts 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Nej det ved jeg godt, men a-kasse og fagforening hænger sammen i min verden

Okay, hehe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.