Kan det bide os i røven at blive gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.325 visninger
33 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg vil meget gerne giftes, men men kan det bide os i røven i den anden ende?
Min kæreste har en del gæld, både banklån og husgæld og han er i RKI, men det burde vel ikke have noget med mig at gøre, hvis det er noget han har fået før han mødte mig?
Jeg har en lille gæld på 25000 som snart er betalt af..
Jeg er pt på kontanthjælp men skal starte på su til august så det burde heller ikke betyde noget for vores økonomi.(jeg melder mig ind i en fagforening så snart jeg kommer under uddannelse)
Så mit helt store spørgsmål er, er der noget der kan bide os i røven hvis vi bliver gift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Maja88

altså ville jeg ikke mene det vil.. så længe i ikke får fællesøkonomi

Anmeld

16. marts 2012

LR85

Hvis i blir skilt, hænger du jo 50% a hans minus. Man dækker ligeligt for hinanden med undtagelser selvfølgelig. Spørg en advokat

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

altså ville jeg ikke mene det vil.. så længe i ikke får fællesøkonomi

Det er ikke planen at vi skal have fælles økonomi lige foreløbelig... Vi er fælles om udgifterne men ikke fælles økonomi

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Hvis i blir skilt, hænger du jo 50% a hans minus. Man dækker ligeligt for hinanden med undtagelser selvfølgelig. Spørg en advokat

Hvad jeg har kunnet undersøge sådan rundt omkring, hænger jeg på min gæld fra før ægteskabet og han hænger på sin. Al gæld vi optager sammen skal deles 50/50. Men kan jo være jeg har læst forkert..

Anmeld

16. marts 2012

Trine89

Du "ejer" din gæld og han "ejer" hans gæld. 

Det er ikke så længe siden jeg så et gammelt afsnit at luksusfælden hvor der var et par som også gerne ville giftes hvor kvinden havde en kæmpe gæld og manden nærmest ikke noget. og der sagde de at hun stadig ville have sin gæld og han havde hans. så længe man ikke får fælles økonomi er jeres gæld i har værd især jeres. (det afsnit er af ældre dato så kan ikke sige om det er lavet om siden hen. ) så jeg vil heller ikke mene at du vil komme til at hæve for noget af hans HVIS I skulle gå fra hinanden igen. men tag en snak med banken, de kan helt sikker svare jer. 

Anmeld

16. marts 2012

Skouboe

LR85 skriver:

Nej, man hæfter ikke for hinandens gæld uanset om det er indgået før eller efter ægteskabet, medmindre man aktivt skriver under på det hos den enkelte kreditor. Det er derfor banker mv. vil have begge til at underskrive.

Anmeld

16. marts 2012

Maja88

Anonym skriver:

Hvad jeg har kunnet undersøge sådan rundt omkring, hænger jeg på min gæld fra før ægteskabet og han hænger på sin. Al gæld vi optager sammen skal deles 50/50. Men kan jo være jeg har læst forkert..

altså jeg hænger på hans tidligere gæld..

men vi har også fælles øko

Anmeld

16. marts 2012

tarkoflen

I skal tage fat i en advokat og få lavet en ægtepagt, så I hæfter for hver jeres gæld, fra før I indgår ægteskab

Du skal være opmærksom på, at du vist ikke kan få kontanthjælp, når I er gift, med mindre din mand ikke kan forsørge dig... Men det vil en advokat vide!

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

Du "ejer" din gæld og han "ejer" hans gæld. 

Det er ikke så længe siden jeg så et gammelt afsnit at luksusfælden hvor der var et par som også gerne ville giftes hvor kvinden havde en kæmpe gæld og manden nærmest ikke noget. og der sagde de at hun stadig ville have sin gæld og han havde hans. så længe man ikke får fælles økonomi er jeres gæld i har værd især jeres. (det afsnit er af ældre dato så kan ikke sige om det er lavet om siden hen. ) så jeg vil heller ikke mene at du vil komme til at hæve for noget af hans HVIS I skulle gå fra hinanden igen. men tag en snak med banken, de kan helt sikker svare jer. 

Det er også det jeg har kunnet læse mig frem til rundt omkring.
Men jeg er nok lige nødt til at tage fat i en advokat her i næste uge så jeg kan få det ordentligt at vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.