Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Maja88 skriver: altså jeg hænger på hans tidligere gæld.. men vi har også fælles øko
altså jeg hænger på hans tidligere gæld..
men vi har også fælles øko
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Skouboe skriver: Nej, man hæfter ikke for hinandens gæld uanset om det er indgået før eller efter ægteskabet, medmindre man aktivt skriver under på det hos den enkelte kreditor. Det er derfor banker mv. vil have begge til at underskrive.
Nej, man hæfter ikke for hinandens gæld uanset om det er indgået før eller efter ægteskabet, medmindre man aktivt skriver under på det hos den enkelte kreditor. Det er derfor banker mv. vil have begge til at underskrive.
Så vidt jeg ved/har forstået det, så mister du din kontanthjælp efter 6 måneder og så har din mand forsørgerpligt!:/
tarkoflen skriver: I skal tage fat i en advokat og få lavet en ægtepagt, så I hæfter for hver jeres gæld, fra før I indgår ægteskab Du skal være opmærksom på, at du vist ikke kan få kontanthjælp, når I er gift, med mindre din mand ikke kan forsørge dig... Men det vil en advokat vide!
I skal tage fat i en advokat og få lavet en ægtepagt, så I hæfter for hver jeres gæld, fra før I indgår ægteskab Du skal være opmærksom på, at du vist ikke kan få kontanthjælp, når I er gift, med mindre din mand ikke kan forsørge dig... Men det vil en advokat vide!
Anonym skriver: Ja må se om jeg kan finde en advokat der kan hjælpe os i næste uge.Jeg ved godt der ingen mulighed er for at komme på kontanthjælp hvis vi bliver gift, min plan er også at blive meldt ind i en fagforening så snart jeg starter på min uddannelse
Ja må se om jeg kan finde en advokat der kan hjælpe os i næste uge.Jeg ved godt der ingen mulighed er for at komme på kontanthjælp hvis vi bliver gift, min plan er også at blive meldt ind i en fagforening så snart jeg starter på min uddannelse
Hvilken udd starter du på? Er det hvor du optjener dagpengeret?
Anonym skriver: Hvad jeg har kunnet undersøge sådan rundt omkring, hænger jeg på min gæld fra før ægteskabet og han hænger på sin. Al gæld vi optager sammen skal deles 50/50. Men kan jo være jeg har læst forkert..
Hvad jeg har kunnet undersøge sådan rundt omkring, hænger jeg på min gæld fra før ægteskabet og han hænger på sin. Al gæld vi optager sammen skal deles 50/50. Men kan jo være jeg har læst forkert..
Nej det korrekt det du har læst dig frem til :-)
Kofoed. skriver: Indtil su, så ja. Og for du ikke job og er nød til at komme tilbage på kh, så e der igen problemer, hvis manden tjener godt.Men men men, det sekund i flytter sammen, så kan du heller ikke låne penge, da han er i rki !
Indtil su, så ja. Og for du ikke job og er nød til at komme tilbage på kh, så e der igen problemer, hvis manden tjener godt.Men men men, det sekund i flytter sammen, så kan du heller ikke låne penge, da han er i rki !
det er desværre forkert
Jeg har en veninde, der er blevet skilt fra sin mand, da hun fandt ud af at han havde svindlet med sin arbejdsgivers penge og stjålet + meget mere. Han blev bortvist fra sin arbedsplads og blev smidt ud af deres fælles hjem.
Hun hæfter dog for alt gælden HAN har lavet, blot ved at de har været gift og havde fællesøkonomi.Så man skal ikke skrive under på noget udover "ok" til fællesøkonomi for at man hæfter - selv hvis det er en gæld der er oparbejdet ved "ulovligheder" - som det så pænt hedder.
Så hun er nu personlig konkurs og erklæret insolvent og må ikke eje noget i 5 år. Og hun står alene med en dreng på 2 år samt hun er førtidspensionist grundet depressions og arbejdsskade..
Så man skal dælme tænke sig om før man siger ja til fællesøkonomi!!
come2 skriver: Hvilken udd starter du på? Er det hvor du optjener dagpengeret?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128