Kan det bide os i røven at blive gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

altså jeg hænger på hans tidligere gæld..

men vi har også fælles øko

Vi har ingen planer om at skulle have fælles økonomi, før min kæreste er ude af RKI og hans gæld er kommet betydeligt længere ned end den er nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Nej, man hæfter ikke for hinandens gæld uanset om det er indgået før eller efter ægteskabet, medmindre man aktivt skriver under på det hos den enkelte kreditor. Det er derfor banker mv. vil have begge til at underskrive.

Det var også det jeg havde læst mig til Super

Anmeld

16. marts 2012

Darling<3

Så vidt jeg ved/har forstået det, så mister du din kontanthjælp efter 6 måneder og så har din mand forsørgerpligt!:/

Anmeld

16. marts 2012

Kofoed.

Indtil su, så ja. Og for du ikke job og er nød til at komme tilbage på kh, så e der igen problemer, hvis manden tjener godt.

Men men men, det sekund i flytter sammen, så kan du heller ikke låne penge, da han er i rki !

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

I skal tage fat i en advokat og få lavet en ægtepagt, så I hæfter for hver jeres gæld, fra før I indgår ægteskab

Du skal være opmærksom på, at du vist ikke kan få kontanthjælp, når I er gift, med mindre din mand ikke kan forsørge dig... Men det vil en advokat vide!

Ja må se om jeg kan finde en advokat der kan hjælpe os i næste uge.

Jeg ved godt der ingen mulighed er for at komme på kontanthjælp hvis vi bliver gift, min plan er også at blive meldt ind i en fagforening så snart jeg starter på min uddannelse

Anmeld

16. marts 2012

come2

Anonym skriver:

Ja må se om jeg kan finde en advokat der kan hjælpe os i næste uge.

Jeg ved godt der ingen mulighed er for at komme på kontanthjælp hvis vi bliver gift, min plan er også at blive meldt ind i en fagforening så snart jeg starter på min uddannelse

Hvilken udd starter du på? Er det hvor du optjener dagpengeret?

Anmeld

16. marts 2012

Mtang

Anonym skriver:

Hvad jeg har kunnet undersøge sådan rundt omkring, hænger jeg på min gæld fra før ægteskabet og han hænger på sin. Al gæld vi optager sammen skal deles 50/50. Men kan jo være jeg har læst forkert..

Nej det korrekt det du har læst dig frem til :-)

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Indtil su, så ja. Og for du ikke job og er nød til at komme tilbage på kh, så e der igen problemer, hvis manden tjener godt.

Men men men, det sekund i flytter sammen, så kan du heller ikke låne penge, da han er i rki !

Vi skulle også først giftes til august hvis det blev aktuelt så jeg ville været startet på uddannelse.

Min plan er at jeg vil meldes ind i en fagforening så snart jeg starter på uddannelse, så jeg skulle helst ikke komme tilbage på KH nogensinde igen..

Anmeld

16. marts 2012

butterflyPhoto

Skouboe skriver:

Nej, man hæfter ikke for hinandens gæld uanset om det er indgået før eller efter ægteskabet, medmindre man aktivt skriver under på det hos den enkelte kreditor. Det er derfor banker mv. vil have begge til at underskrive.

det er desværre forkert

Jeg har en veninde, der er blevet skilt fra sin mand, da hun fandt ud af at han havde svindlet med sin arbejdsgivers penge og stjålet + meget mere. Han blev bortvist fra sin arbedsplads og blev smidt ud af deres fælles hjem.

Hun hæfter dog for alt gælden HAN har lavet, blot ved at de har været gift og havde fællesøkonomi.
Så man skal ikke skrive under på noget udover "ok" til fællesøkonomi for at man hæfter - selv hvis det er en gæld der er oparbejdet ved "ulovligheder" - som det så pænt hedder.

Så hun er nu personlig konkurs og erklæret insolvent og må ikke eje noget i 5 år. Og hun står alene med en dreng på 2 år samt hun er førtidspensionist grundet depressions og arbejdsskade..

Så man skal dælme tænke sig om før man siger ja til fællesøkonomi!! 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Hvilken udd starter du på? Er det hvor du optjener dagpengeret?

Jeg skal starte på bageruddannelsen.. Men jeg ved faktisk ikke om der er dagpenge rater der, men det vil jeg tro..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.