Rimelige sengetider for en 11 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Maja88

synes godt nok midnat er sent for en 11 årig...

jeg vil sige 20.30 til hverdag-aller senest 21.. og i weekenden kl 2200

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Isabella_mor

Lullaby skriver:

Det kommer meget an på barnet. Ifølge sundhedsplejersken er det passende sengetid når man putter dem et vist tidspunkt og de selv vågner om morgenen. Izabella bliver puttet kl 19.30 og vågner IKKE selv så sundshedsplejersen sagde at vi i hvert fald ikke måtte putte senere men mere tidligere..

jeg tænker bare.. gælder det også når man er 11. hvis jeg skulle vågne af mig selv kl lort om morgenen så skulle jeg gå i seng kl 17 om aftenen f.eks. ikke at jeg er 11.. men jeg behøver et vækkeur... når man er 11 år så fiser der miliarder af hormoner rundt i kroppen på sådan en dreng. teenagelivet står og banker på. man bliver sværre at hive op af sengen om morgenen.. og man bliver mere doven.... det hører alderen til... 

så ja jeg syntes sgu det er syndt at smide en 11 årig dreng i seng før kl 20 hvertfald... så kunne man jo lave den plan at fra kl 20 er det slappeaf tid.. så kan han evt være på sit værelse og lege med noget af sit legetøj.. eller hvis han kan lide at læse bøger så kan han læse en bog, tegne osv.. noget der får ham ned i gear så han kl 21 er klar til at putte.... 

Anmeld

16. marts 2012

Lullaby

isabellamor skriver:

jeg tænker bare.. gælder det også når man er 11. hvis jeg skulle vågne af mig selv kl lort om morgenen så skulle jeg gå i seng kl 17 om aftenen f.eks. ikke at jeg er 11.. men jeg behøver et vækkeur... når man er 11 år så fiser der miliarder af hormoner rundt i kroppen på sådan en dreng. teenagelivet står og banker på. man bliver sværre at hive op af sengen om morgenen.. og man bliver mere doven.... det hører alderen til... 

så ja jeg syntes sgu det er syndt at smide en 11 årig dreng i seng før kl 20 hvertfald... så kunne man jo lave den plan at fra kl 20 er det slappeaf tid.. så kan han evt være på sit værelse og lege med noget af sit legetøj.. eller hvis han kan lide at læse bøger så kan han læse en bog, tegne osv.. noget der får ham ned i gear så han kl 21 er klar til at putte.... 

Nu er der jo forskel på børn og voksne.

Anmeld

16. marts 2012

FrkT

Jeg vil mene at 20.30-21.00 i hverdagene vil passe til en 11-årig og 22.30 i weekenden. Synes også 24 er sent at være oppe til i weekenden....

Anmeld

16. marts 2012

Polkaprik

Min kommer i seng ca. kl. 20.30 i hverdagen.. de er 10 og 11 år.

I weekenden får de ind i mellem lov til at være oppe til kl. 22.. men som oftes skal de i seng mellem kl. 21 og 21.30.. Simpelthen for ikke at få rykket deres rytme for meget.

For hvis de er oppe til kl 23+ så sover de også længe næste dag, og er så igen trætte senere næste aften.. og sover længere.. og når det så er søndag kan de ikke falde i søvn om aftenen, og det resultere i at de er helt umulige at få vågnet mandag morgen.

Fedt at du ser dine børns behov og handler derefter

Anmeld

16. marts 2012

Polkaprik

PT skriver:

Nu er min den ældste kun 2,5 år, men jeg vil mene at kl 21 i hverdagene og ikke senere end midnat i weekenden er fair sengetider. Jeg tror også, det var dem, jeg i sin tid havde. Jeg kan godt forstå, du ikke lader din søn komme over til dem, der ingen regler har, da det jo ødelægger alt for meget for børnene at være oppe hele natten.

Jarmen altså hvis du vidste hvad de unger fik lov til! Jeg vil sige at det med at sidde oppe hele natten er det mindste. 

Det er så langt fra min verden og jeg synes bare det er så skide syndt for de børn der  ingen græsner eller regler har! Det skader dem efter min mening SÅ meget og giver dem så mange problemer igennem livet...

Anmeld

16. marts 2012

Polkaprik

PT skriver:

Nu er min den ældste kun 2,5 år, men jeg vil mene at kl 21 i hverdagene og ikke senere end midnat i weekenden er fair sengetider. Jeg tror også, det var dem, jeg i sin tid havde. Jeg kan godt forstå, du ikke lader din søn komme over til dem, der ingen regler har, da det jo ødelægger alt for meget for børnene at være oppe hele natten.

Ja det synes vi jo også men vi har en meget uenig ung mand...hehe

Han blev så tosset at han gik ind på mit legeværelse (jeg er dagplejer) og har lagt sig i tremmesengen hvor han er faldet i søvn Ikke at han havde brug for søvn! (faldt i søvn kl 19)

Anmeld

16. marts 2012

Polkaprik

Jeg har en dreng på 12 år.

Herhjemme er der sengetid (= ligge i sengen) kl 21 , når det er skoledag dagen efter.

Computeren skal  være slukket senest 20.30, så er der lige tid til at få pakket taske, børstet tænder og hvad der nu ellers lige skal ordnes inden kl. 21.00

Fredag og lørdag er der sengetid senest kl 24.00 medmindre at vi skal noget dagen efter, så vi skal tidligt op for så er sengetiden tidligere.

Vores regel med kl 24 i weekenden er heller ikke noget der sker hver fre og lør. Men han ved at det i hvert fald ikke bivere senere end det. Som oftest er det omkring 23 tiden han bliver bedt om at putte fordi han skal være til at få op næste dag

Anmeld

16. marts 2012

Polkaprik

Lullaby skriver:

Kl 8 i hverdagene. Og måske 10 i weekenderne

Anmeld

16. marts 2012

piadas

Min søn bliver 11 om et par måneder. Hans sengetid hedder kl. 21 til hverdag, men ofte bliver det senere tirsdag, onsdag og torsdag. Han er bidt af en gal fodbold, så han ser Champions League + Europa League de aftener, hvor der er det, og så er han som regel først i senge mellem 22 og 22.30.

Det har jeg det helt fint med, for helt fra starten blev det gjort klart for ham, at hvis han vil se fodbold, vil vi heller ikke have noget bøvl om morgenen, og han skal selvfølgelig passe skolen.

Han står ALTID op kl. 6.50, finder selv sin morgenmad, tager tøj på, børster tænder, sætter hår (for der skal jo voks i nu) og pakker både sin egen og lillesøsters skoletaske. Han er klar til at cykle i skole mellem kl. 7.15 og cykler også på det tidspunkt, selvom han først skal møde kl. 7.40 - han hader at komme for sent! Alt det gør han uden nogen former for brok, og vi skal aldrig jage rundt med ham. Han klarer sig godt i skolen og jeg synes ikke, han mangler søvn, så jeg har det som sagt helt fint med, at han måske kommer i seng lidt senere end andre de tre dage.

I weekenden kommer han som regel i seng ved 23-tiden, og det kører fint - vi har ingen problemer med at få ham i seng kl. 21 søndag aften.

Da han var yngre sov han meget, så måske har han sovet på forskud, siden han kan klare sig for mindre nu!

Jeg kan huske, at da han gik i f.eks. 1. klasse, kom han i seng kl. 20, og da begyndte han så småt at brokke sig over, at de andre i klassen måtte være længere oppe, men det var jeg kold over for! På det tidspunkt havde han behov for mere søvn, for han sov fra kl. 20 til kl. 7 næste morgen, når vi vækkede ham.

Jeg tror, man bliver nødt til at se individuelt på hvert enkelt barn, for jeg tror, behovene er forskellige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.